Stel je persoonlijke vraag #46

Ja in ons ~koninkrijk geloof ik

En al die dingen als Zeeuws, Limburgs, whatever dat gemompel in Drenthe en Groningen is, zijn alleen maar streektalen maar geen echte erkende talen in heel NL.

2 likes

Ik kan ook gewoon niet zo goed Nederlands, dat is ook een beetje jammer.

Dat reken ik tot het Italiaans

3 likes

Ik weet niet waarom maar ik las dit in de stem van maxima

3 likes

Heb jij iemand “barbapapa” weleens horen/zien gebruiken met die betekenis?
  • Ja
  • Nee, ik ken “barbapapa” alleen van het kinderprogramma en heb nog nooit iemand het als “soepel” horen/zien gebruiken

0 stemmers

3 likes

Wel in Frankrijk bij de suikerspinkraam

Gelijk zin in, heb dat al geen 15 jaar gegeten

15 likes

Ik gebruik het wel eens als in “ik heb die hele zak chips gebarbapapa’d” aka opgezogen/gegeten zonder er bij na te denken.

13 likes

Ik haat het zo dat mensen het steeds zo hebben over hechtingsstijlen alsof die hele theorie niet bedacht is om baby’s en hun interactie met ouders te observeren.

12 likes

’hitgevoelig als Abba en flexibel als Barbapapa’

3 likes

Het idee van een hechtingsstijl is toch dat dit zich ontwikkeld als je een baby bent en je hele leven hetzelfde blijft. Je kan het niet los zien van de baby/ouder interactie toch?

Ik snap je bericht niet denk ik :sweat_smile:

3 likes

Nee want het idee is dus niet dat dit je hele leven hetzelfde blijft het is gewoon beetje psychologie van de koude grond om bij volwassenen nog in één hechtingsstijl of überhaupt het bestaan van vier vaste patronen te denken. Zelfs baby’s kunnen verschillende hechtingsstijlen hebben bij verschillende verzorgers (logisch ook want verschillende verzorgers behandelen baby’s ook anders).

14 likes

Ah ok, doet me denken aan de 5 love languages dan :sweat_smile:

2 likes

Huub huub barbatruc!!

10 likes

Koop jij graag/vaak lokaal (in fysieke winkel) of doe je altijd even onderzoekje op internet en ga je dan voor het goedkoopste

Ik…
  • Koop klakkeloos in de winkel
  • Zoek het op, koop het goedkoopste
  • Zoek het op, koop het alsnog in de winkel
  • Koop sws alles online

0 stemmers

Ik was altijd heel erg pro lokaal en in de winkel etc. Maar vind de verschillen laatste tijd echt wel groot?
Heb nu al 3x een lego set gehad, ofwel voor kind ofwel voor mezelf (lol, bloemen), en dan scheelt het gewoon 20% ofzo. Met bij bol/amazon gratis verzending :smiling_face_with_tear:

Ligt ook aan het prijsverschil en de hoogte van het totale bedrag, maar ik koop liever lokaal of in een fysieke winkel.

13 likes

Laat zien :grinning:

4 likes

Best wel vaak heb ik gewoon te laat bedacht dat ik iets nodig heb, dan bekijk ik het wel online maar koop ik het toch fysiek om het zsm on huis te hebben

4 likes

Deze :smiling_face_with_three_hearts::ok_hand:t2:
image

15 likes

Ik heb ook al een aantal keer gehad dat een online winkel veel betere service leverde dan de lokale winkel. En ik snap wel waarom maar tegelijkertijd zijn er zoveel voordelen van online winkelen dat mijn portemonnee toch boven mijn principes gaat

7 likes

Gaaf!

1 like