Mijn ouders hebben voor ons op zo’n manier een weekend weg geregeld, was zo leuk! Ik had als enige richtlijn dat ik niet naar het buitenland wilde en max 3 uur rijden.
Dankje voor je poll, fijn om de reacties te lezen. Ik overweeg dus om dit vanavond te gaan doen en idd goed om te zien dat meer dan 100 mensen hier dit al gedaan hebben.
Sprak gisteren mijn vader hierover en hij maakt zich hierbij zorgen over mij als vrouw alleen bij zoveel mensen of ik niet lastig gevallen ga worden, maar lijkt me dat de sfeer in de Ziggo Dome gewoon goed is en het er overzichtelijk is. Ben er nog nooit geweest, weet iemand dit hoe het er is? Ik wil eigenlijk gewoon gaan maar die zorgen van mijn vader maken het weer iets moeilijker.
Wat vervelend dat je vader zich zo een zorgen maakt!
Ik ben nooit bij deze artiest geweest, maar ik ben nog nooit lastig gevallen en ik zou niet weten waarom dat anders zou zijn bij deze artiest! Daarnaast kan je natuurlijk net zo goed lastig gevallen worden als je met iemand anders daar staat. En een concert is heel anders dan uitgaan he, het is niet alsof mensen constant bezig zijn om contact met andere te maken of mensen te versieren.
Ik hoop echt dat je gewoon lekker gaat, want volgens mij ga je het gewoon leuk vinden!
@Florence Ziggo Dome is zeker overzichtelijk, maar de sfeer verschilt natuurlijk wel per event. Heb je een zit- of staanplaats?
Dankjewel! Dat kan idd net zo goed gebeuren als ik met iemand samen zou zijn gegaan en als ik me ergens niet goed voel kan ik natuurlijk een beetje bij mensen in de buurt gaan staan waarbij ik me wel goed bij voel. Had er nog niet over nagedacht dat het anders is dan bij uitgaan, ik ga bijna nooit naar concerten (wel naar festivals). Ik denk dat hij zich ook wat zorgen maakt over het soort publiek, misschien omdat de nummers zo expliciet zijn. Maarja ik ben een van de mensen die de muziek leuk vind en volgens mij ben ik heel normaal haha.
@Sax ik heb een staplaats (voor 50 cent). Fijn om te horen dat het overzichtelijk is! Hoop dat de sfeer oke is!
Heb jij wel eens een vlieg in je mond gehad tijdens fietsen/lopen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Lukt het om hem dan uit tr spugen of slik je ze meestal door?
- Uitspugen lukt bijna altijd
- Wisselend
- Slik bijna altijd door
0 stemmers
En heb je ook wel vliegen in je neus en oor gehad?
- Neus
- Oor
0 stemmers
Ik heb vooral vaak vliegjes in mn oog. Dacht daar wel vanaf te zijn met een bril. Maar nee ze vliegen er gewoon achter
Beide wel. Toen ik jaren geleden in Australië was waren daar (in de natuurgebieden, niet in de stad ofzo) vliegen die op je neus en oren en mond af kwamen. Heel veel mensen met zo’n hoedje met gaas eraan, maar die had ik niet. Eigenlijk liep je daar gewoon non stop met je handen om je gezicht te wapperen om die vliegen weg te houden, echt smerig en irritant.
Ah leuk! Ik verwacht eigenlijk dat het publiek vooral uit dertigers en veertigers bestaat? Die kunnen ook vervelend doen natuurlijk maar het zal wel meevallen gok ik haha. Veel plezier!
Het helpt om dit te lezen, dankjewel
Ik ga echt heel vaak alleen naar concerten en ook regelmatig in het Ziggo Dome en ook naar hiphop artiesten en ben echt nog nooit lastig gevallen. Ik hoop echt dat je door die opmerking niet laat afschrikken en vanavond gewoon lekker gaat genieten van het concert.
Ik kan er de vinger niet precies opleggen (of jawel maar weet niet of ik hier te gevoelig op reageer) maar deze zin zit me niet zo lekker. Hoop dat dat een aanname van me is.
Ik zou proberen je echt niet door je vaders vooroordelen en zorgen te laten beïnvloeden, je bent een volwassen vrouw en geen klein meisje meer. En gewoon lekker gaan en genieten.
Ik snap wat je bedoelt maar ik denk ook gewoon meer mannen ipv meer vrouwen. Bij taylor swift zul je dénk ik niet zoveel mannen om je heen hebben. Of bij een klassiek concert van een of andere oude vent, dan heb je ook niet veel jonge mannen om je heen.
Ja in dit geval zijn het veel dubbelzinnige opmerkingen door (voornamelijk) vrouwelijke collega’s, iets wat ik heel grappig vond toen ik 18 was en in mijn eerste studentenhuis woonde, maar daar nu inmiddels wel overheen ben. Vind mezelf echt niet zo preuts, maar denk echt regelmatig, tering moet het nu alweer over seks gaan.
Ik denk dat ik inderdaad gewoon ga, dankjewel!
@ZusjevanJoost ik snap wat je bedoelt en vind niet dat je te gevoelig reageert, mijn excuses als ik iemand hier een vervelend gevoel heb gegeven door erover te zijn begonnen. Ik weet niet exact hoe mijn vader het bedoelt en ook niet meer of ‘soort publiek’ exact zijn woorden waren maar ik denk inderdaad dat het is wat @Nysmn en @kali zeggen. Hopelijk kies ik nu niet de verkeerde woorden maar mijn vader spreekt zich altijd uit tegen elke vorm van discriminatie, dus het komt misschien in mijn post negatiever over dan het daadwerkelijk is.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Jezus alsof mannen per definitie seksuele roofdieren zijn.
Haha wat een rare reactie.
Nee niet per definitie maar het is toch algemeen bekend dat vrouwen zich onveiliger voelen omringd door mannen dan omringd door vrouwen?
Niet per definitie maar als je kijkt naar aanrandingen zijn daders toch 9 van de 10 keer mannen?
Niet per definitie maar voor wie zijn veel vrouwen bang als ze op straat lopen? Volgens mij vaker voor mannen dan voor vrouwen.
Akkoord dat er een verschuiving nodig is in onze samenleving. Maar om daarom dan maar gewoon niet naar een concert te gaan? Damn.
Dat zeg ik niet
Ik vind het gewoon heel kinderachtig en niet professioneel om seksgrappen bij je collega’s te maken. Werk hoeft niet altijd uiterst serieus te zijn, maar er zijn grenzen hoor. Grappen die op seks wijzen maak je maar thuis (en ook daar vind ik ze vaak dom).
Iemand zou ook echt in mijn daling achten.
Sowieso denk ik vaak bij collegas die harde grappen maken op kantoor van doe maar ff niet, je bent op je werk (met veel verschillende karakters achtergronden en dus ook humor)