Ja ik vond hem vroeger ook beter, maar ben er inmiddels weer aan gewend.
Maar hoe kan dit dan? Was ze gewoon laks of was er echt iets aan de hand? Ik kan me gewoon geen situatie voorstellen waarin je telkens 3 uur te laat komt en zeker na een waarschuwing??
Nou. Ik heb daar wel eens een gesprek over gehad bij mân eerste administratieve baantje. Was mega ongemakkelijk.
Ik had mân werk altijd af en al aangegeven dat ik graag meer te doen wilde hebben maar er was niet meer werk, dus zat ik mân halve werkdagen op EGF. En toen moest ik een keer in de mail van mân leidinggevende haar vluchtnummer opzoeken om telefonisch aan haar door te geven en zag ik daar onder een mail staan van mn collega met mijn naam als onderwerp. Dus ik opende die uiteraard. Had hij haar gemaild dat ik wel de hele dag aan het typen was terwijl ik vroeg om meer werk en dingen wegklikte als hij achter me stond. Daar had zij op gereageerd dat ze even in mân browsergeschiedenis had gekeken en zag dat ik er âinderdaad meerdere fora en blogs op nahieldâ.
Dus ik wist het al voor ik geconfronteerd werd, maar het bleef mega ongemakkelijk.
Maar wat zeiden ze dan? Je mag alleen maar voor je uit staren als je geen werk te doen hebt?
Ik hoop echt niet dat iemand ooit mijn browsergeschiedenis gaat nakijken.
Bij mijn vorige kantoorbaan waren heel veel sites geblokkeerd, je kon wel het nieuws lezen online bijvoorbeeld maar niks ter ontspanning. Op een gegeven moment zaten we maar met een boek achter ons bureau want je moet toch iets om die tijd om te krijgen.
Geen idee, maar mn contract liep af dus in dat gesprek zei ze dat ze hem daarom niet gingen verlengen. Ik was nog jong en had niet echt een weerwoord of vragen klaar.
Throwback naar Monica Geuze toen ze nog bij Bagels & Beans werkte
Hahahaha die ging ook gewoon helemaal nĂet als ze geen zin had. En dan âs middags wel langs gaan om een broodje te halen
Ik heb er nog een in deze categorie. Een mannelijke collega stuurt je (in een lopend gesprek) deze:
Context: je hebt elkaar een paar keer ontmoet en bent een nieuwe professionele afspraak aan het maken
- flirtertig
- beetje gek, maar ok
- vind ik niets van
- stuur ik zelf ook wel eens in professionele setting
0 stemmers
Ik vind dit de meest passief-agressieve emoji die er is. Influencers gebruiken die ook altijd om hun boodschap te nicewashen.
Zonder enige context vind ik hier helemaal niets van? Zei ie âmijn vrouw heeft een cake gebakken â of âleuk dat we dit project samen oppakken
â of âwat een lekker kort rokje heb je aan
â, want in dat laatste geval is het niet de smiley die het grensoverschrijdend maakt hoor
Oh ik vind die 2e zin al wel een beetje gek eigenlijk.
Ik, die de emoji in bijna elk gesprek gebruikt:
Haha hier net zoâ:sweat_smile: Ik gebruik hem als verminderde versie van de hysterische . Die vind ik in de werksituatie niet geschikt namelijk. Ik vind
gewoon vriendelijk, al zou je hem inderdaad ook passief agressief kunnen interpreteren.
Haha, sorry. Het zijn voor mij de semi-onschuldige blosjes die het irritant maken.
Ik heb dit trouwens met Die zie ik als een neutrale glimlach, terwijl die volgens mij ook vaak sarcastisch wordt gelezen
Gek in de zin van ongemakkelijk gebruik van emojis maar ok, of gek in de zin van deze man wil mij? Dat tweede zou ik zelf dan weer een beetje gek vinden
Hee maar das een andere!
en
- een wereld van verschil.
Oh huh? Mijn telefoon maakt er een andere van. Vaag. Maar ik bedoel dezelfde haha.
Sowieso ongemakkelijk gebruik van de emoji, ik ken zelf geen enkele man die die emoji uberhaupt gebruikt dus ik zou het daarom al gek vinden haha. Ik denk niet dat ik zou denken dat ie me dan wil.
Welke gebruik van emoji vind je beter als je moet kiezen?
- Leuk dat we dit project samen oppakkenâșïž
- Leuk dat we dit project samen oppakken
0 stemmers
Het duimpje heeft in mijn omgeving totaal niet die sarcastische betekenis als hier op het forum