Stel je persoonlijke vraag #46

Dark kan ik beter opnieuw mee beginnen dan die laatste paar afleveringen nog kijken na al die tijd 🫣

1 like

Ik dronk als kind (vanaf een jaar of 6 denk ik) altijd Fanta bij mijn avondeten. :clown_face: Vonden mijn ouders ook heel normaal. Ik drink nu trouwens zelden frisdrank.

3 likes

Een vriendin van me geeft haar kind (4) gewoon alle frisdrank want ā€œhij moet z’n tanden toch nog wisselen dus zo slecht is het daar niet voorā€ :skull:

3 likes

hoezo geen cola en wel andere frisdrank? voor de caffeine?

2 likes

De volwassen’ tanden zitten gewoon onder de melktandjes. Ik las dus laatst een verhaal dat een kleuter iets van 12 gaatjes had en ook de tanden daaronder aan het rotten waren 🫢

1 like

Stel je hebt een relatie maar woont niet samen. Je verblijft als je samen bent vrijwel altijd in het huis van je partner. Dit is ongeveer 4 dagen per week. Welke bijdrage lever je?

• Ik doe de meeste boodschappen
  • Ik doe soms boodschappen
  • Ik help met kleine taken in het huishouden (afwas, vuilnis wegbrengen, bed opmaken)
  • Ik help met grotere taken in het huishouden (stofzuigen, keuken poetsen, wc)
  • Ik doe een financiĆ«le bijdrage
  • Ik doe iets anders
  • Ik doe niks

0 stemmers

1 like

Wow wat zijn jullie allemaal strict over frisdrank. Mijn dochter van 4 krijgt af en toe op feestjes wel een glaasje cola hoor. Ze vindt het heel lekker en ik vind het niet heel anders dan appelsap of Fristi ofzo, dus alles met mate gewoon. Gewoon goed tandenpoetsen daarna.

4 likes

Maar denk je echt dat je je kind kunt opvoeden zonder sap, fristi of frisdrank? Echt bijna alle kinderen in mijn omgeving vinden dat soort drankjes heel lekker en het is bij niemand iets wat ze op dagelijkse basis krijgen.

31 likes

Ik zou het denk ik zelf niet aanbieden maar op een feestje tja leven mag ook wel leuk zijn, ik hoop dat het goede voorbeeld geven; dus gewoon water drinken, helpt

5 likes

Ik snap waar je vandaan komt met het achtergrondverhaal erbij, maar ik wil m’n kind juist geen dingen verbieden omdat het dat alleen maar interessanter kan maken. En als ik zelf op een verjaardag wel cola of sap mag drinken vind ik dat mijn dochter ook van iets lekkers mag genieten. Maar m’n kind drinkt op normale dagen goed water en eet netjes dr groenten etc. dus de balans is er in ieder geval. Daar gaat het mijns inziens om.

20 likes

Ook tot 10 jaar geen snoep? Gewoon interesse vraag, want snoep en frisdrank vind ik beetje zelf categorie.

Ik dronk iedere dag echt drie blikjes cola als kind. Verklaart wel waarom ik van die vercrackte tanden heb eerlijk gezegd :joy:

3 likes

Oooh dit mis ik zo! Mijn oma maakte dit bij elk feestje. Natuurlijk hadden we er nooit trek in (want we waren al volgepropt), maar nu zou ik er een moord voor doen.

3 likes

Nah waarom zonde? Dat is wel wat overdreven toch. Ik heb 10 jaar zonder ā€œprikā€ prima overleefd. Je hebt gewoon limonade/siroop sap enzo. En ik heb echt helemaal niks met koolzuurhoudende drankjes. Maar waarom die keuze zo sterk was van m’n ouders weet ik niet echt.

Bij ons moest het trouwens roosvisee zijn en heeeeeel weinig siroop in het glas doen. Dat was wel echt strict. Daardoor weet ik nu nog welke buurvrouw er meer siroop in het glas water deed als ze gingen oppassen.

Werk jij fulltime? (Whatever fulltime dan ook betekent in jouw sector)

• Ja
  • Nee, omdat dat niet kan. (Bijvoorbeeld omwille van zorg voor kinderen, gezondheid, mantelzorg etc. )
  • Nee, omdat ik niet fulltime wil werken.
  • Ik werk helemaal niet.

0 stemmers

1 like

Nee ivm gezondheid (gedeeltelijk afgekeurd)
Maar als ik gezond zou zijn, zou ik het ook niet willen :slight_smile:

6 likes

Ja Tutti Frutti inderdaad, dat was vroeger in mijn familie echt populair (net als bowl) maar ik lustte het geen van tweeƫn.

@Vaiana Bowl is heel eenvoudig te maken, mocht je het nog een keer willen proeven. Mijn oma’s en moeder maakten het met blikfruit en dat is een kwestie van alles bij elkaar mikken. Mijn moeder vulde het aan met 7up (de prik gaat verloren).

2 likes

Zou liever minder willen werken, maar ben te gewend geraakt aan mijn salaris. Zodra ik een loonsverhoging kan krijgen (werk er pas een half jaar) ga ik voorstellen om een dag minder te werken voor hetzelfde geld :smile: :crossed_fingers:t3:

5 likes

Heb jij moeite met het antwoorden van berichtjes?
Ik heb het niet over mensen waar je echt niet mee wil chatten. Maar dat het je dus mentaal veel moeite kost. Dat ongelezen berichten zich opstapelen en dat dat dan als een enorme taak gaat aanvoelen. Of dat het moeten beantwoorden van berichtjes als een enorme last op je schouders kan voelen bijvoorbeeld.

• Ja
  • Soms of zelden
  • Nee, maar kut voor mensen die dat hebben
  • Nee, ik kan me er ook weinig bij voorstellen
  • Nee, stel je niet zo aan!!!

0 stemmers

2 likes

Ik heb een aantal vriendinnen die regelmatig 80 gesprekken hebben openstaan en het overzicht niet meer zien. Ik ga er dan doorheen en zeg het als het belangrijk is of geef zelf ff snel antwoord. Ik zou dat zelf nooit hebben want ik app nieteens met 90 mensen maar ik kan me wel voorstellen dat je soms het overzicht niet meer ziet

4 likes