Stel je persoonlijke vraag #46

Omdat het weer de tijd van het jaar is. Ben jij een goede cadeautjes gever?:

• Ja, iedereen is altijd blij met mijn cadeaus
  • Mwa, ligt er echt aan aan wie ik het cadeau geef
  • Nee, ik vind het ook moeilijk om een cadeau te verzinnen
  • Cadeaubon for the win

0 stemmers

Vind je cadeaus geven leuk?:

• Ja, ik vind het leuk om cadeaus te geven
  • Mwa, ligt eraan voor wie het bedoeld is
  • Nee, het geeft mij stress
  • Nee, het kost mij teveel moeite

0 stemmers

Ik heb jarenlang een fitbit gedragen (2 verschillende soorten) en heb nu een apple watch en bijv kcal verbruik op de fitbit tijdens sporten was echt een grove leugen. Als in 3x zoveel als op de apple watch die ik veel meer vertrouw. Dus ik zou het daarvoor zeker afraden tenzij je jezelf voor wil laten liegen :smiling_face_with_tear:.

4 likes

Ik heb zelf nooit een fitbit gebruikt maar wat jij zegt heb ik ook van meerdere mensen gehoord. Dat die fitbit totaal niet correct meet.

Nee klopt. Ik had laatst 650 kcal gebruikt met een uurtje krachttrainen :muscle: En een halfuurtje hardlopen/wandelen tussendoor is ook al 400 volgens dit ding

2 likes

Ik heb ooit een fitbit overgekocht van een forummer, echt al meer dan 6 jaar geleden en hij doet het nog steeds. Dus mss dat de nieuwere modellen dan slecht zijn want ik herken dat verder niet.

Het geeft mij idd net dat beetje extra motivatie om een extra rondje te lopen (of om juist me in te houden als ik weet dat ik nog lange dag heb). Bij mij is hij best accuraat en zeker niet 3x teveel calorieën (natuurlijk altijd wel iets extra, maar bij m’n gewone wandeling wijkt t max tien procent af). Maar geen idee of dat komt omdat ik een ouder model heb of doordat ik de instellingen wat heb veranderd.

Apple zal vast accurater zijn hoor, maar dat prijskaartje voor een niet mooi horloge vind ik nog steeds te heftig haha.

3 likes

Heb al 6/7 jaar een Fitbit om en al vele versleten in de tussentijd. Ik kan gewoon niet zonder, ben heel makkelijk te motiveren met doelen en cijfers. Zeker nu in combi met ASR vitality, krijg je iedere maand ook nog eens 15e korting bij bol of Zalando als jede doelen haalt. Heb er vier jaar geleden ook een hond bijgenomen, en sinds twee jaar sport ik 2/3 keer per week. Denk dat mijn leven er wel anders uit had gezien zonder Fitbit.

3 likes

Ik vind cadeautjes geven leuk maar eigenlijk alleen als het “organisch” gebeurt, dus dat ik iets zie en denk ‘oh dat zou [persoon] echt leuk vinden.’ maar vooral met kerst dat je cadeautjes voor IEDEREEN moet kopen vind ik echt kut maar familie wil niet aan secret Santa.

Ben wel dankbaar voor Instagram ads op deze momenten want daar doe ik echt veel cadeau ideeën op.

5 likes

Thanks girls ik ga die horloges gewoon skippen. Ik denk dat ik daar te obsessief mee bezig ga zijn terwijl ik ook gewoon weet dat ik al goed bezig ben. En elke dag obsessief nog meer bewegen ga ik niet volhouden op lange termijn.

25 likes

Ja dit had ik dus. Ik was elke dag bezig met m’n calorieën verbranden en hoeveel stappen etc en hou ook nog m’n calorieën bij in een app, dus ik was er echt te veel mee bezig.

6 likes

Uit het oog, uit het hart

• Ja dat ben ik
  • Nee zo ben ik niet

0 stemmers

4 likes

Verschilt, vrienden die bijvoorbeeld naar Berlijn of Australië zijn vertrokken: geen probleem, bffs Vrienden die in Limburg zijn gaan wonen: totaal laten verwateren :smiling_face_with_tear:

11 likes

Ik heb de Luxe nu een jaartje ofzo, best een nieuw model en herken het ook helemaal niet hoor.

3 likes

Ik weet niet zo goed wat ik moet antwoorden, want ik mis mensen nooit wanneer ik ze minder ga zien en wring me niet in gekke bochten om alsnog veel contact te hebben, maarrr sommige mensen die ik echt als beste vrienden beschouw spreek ik maar een paar keer per jaar en zie ik nog minder dan dat. Dus… Kweenie??? Vraag me af of dit iets wat alle mensen die met alle familie in het buitenland zijn opgegroeid ervaren, een soort van vanzelfsprekendheid in langeafstandsrelaties (van welke natuur ook).

8 likes

Ja en als je ze dan weer spreekt/ ziet is het alsof je nooit bent weggeweest.

6 likes

Dit heb ik ook, behalve dat ik een saaie jeugd heb gehad dus dat er geen aanleiding voor is.

2 likes

Er gaat daar toch ergens wat mis. Maar wat?

Ik voel me inmiddels soms net een wandelende portemonnee en vind daardoor cadeautjes kopen steeds minder leuk. Ben continu geld aan het uitgeven aan anderen en hun mijlpalen, en daardoor kan ik minder sparen voor dingen die ik zelf heel graag wil. Mag ik ook nog zelf genieten van mijn eigen geld? :frown:

14 likes

Ik denk nog vrij regelmatig aan random mensen die ik ooit heb ontmoet en die voor langere of kortere tijd in m’n leven waren (maar ook mensen van de middelbare school, die je ontmoet met vakantie, internetvrienden van vroeger). En ik vind het wel jammer dat je eigenlijk nooit zal weten of andere mensen ook zo over jou denken. En wat ze dan denken :grimacing:.
Overigens vind ik de hoeveelheid mensen waarvan ik had gedacht ze op een gegeven moment nooit meer te zien en die ik nog steeds tegenkom echt veel te groot :sweat_smile::smiling_face_with_tear:

Anyway ik wil natuurlijk geen zoetsappige post maken dus heb jij een aartsvijand/arch-nemesis (hoeft niet recent te zijn ofzo maar iemand waarvan je zegt “ik zou t m’n ergste vijand niet toewensen” dat je dat die persoon wel degelijk zou toewensen. Maar je geen psycho bent die dat wil toegeven. Of wel ik oordeel niet)

• Uhm nee? Wat een rare vraag wie heeft er een aartsvijand wat is dit een marvel film?? Doe normaal.
  • Jazeker. Maar die zie ik gelukkig niet meer. Maar als ik diegene tegenkom dan ben ik de betere persoon. Daarbij wraak wordt het beste koud geserveerd en laat ik nou net een heerlijke paddestoelen salade gemaakt hebben
  • Ja en die persoon zie ik nog veel te vaak.
  • Anders

0 stemmers

Ja mijn (inmiddels niet meer) stiefmoeder is die persoon. Ik heb haar gelukkig al heel lang niet meer gezien en eigenlijk ook geen idee hoe ik zou reageren. De laatste keer kreeg ik een vette paniekaanval dus gok dat het zoiets zou zijn. Zij is de enige persoon in mijn leven waarvan ik oprecht blij ben als ze ooit komt te overlijden.

5 likes

Ja meid ik ben gewoon open psycho. moet ik nog vertellen wie ik het liefst stoomwalsen?

3 likes