Stel je persoonlijke vraag #46

Dan toch Flevoland weg, genoeg otters over.

1 like

Zijn we meteen van Urk af.

9 likes

This could work

17 likes

Baarle Hertog 2.0

5 likes

Kinderen vond ik tot een jaar of 12 echt leuk. Daarna vreselijk (dankzij m’n neefjes en nichtjes) maar daar kwam rond m’n 26e weer verandering in door m’n kinderwens. Maar nog steeds vind ik andere kinderen niet zo leuk en weet ik nooit hoe ik er mee om moet gaan als ik moet oppassen. Terwijl dat bij m’n eigen totaal niet het geval is.

Dieren vond ik altijd heel leuk (opgegroeid op een boerderij) maar nu vind ik ze kut. Veel te veel werk, maken alles vies. Toen m’n ouders eerder alles schoonmaakte viel me dat niet op maar nu zou er nooit een dier in m’n huis komen.

3 likes

Flevoland heeft groene stroom

3 likes

En Cultureel Centrum De Glasbak

3 likes

Ik werk sinds 6 maanden bij mijn nieuwe baan en ik vind het vreselijk. Voel me er totaal niet thuis, er heeft nooit onboarding plaatsgevonden waardoor ik geen idee heb wat ik aan het doen ben. Morgen moet ik na 2 weken vakantie weer aan het werk en ik heb nu al buikpijn en huilbuien :cry: gelukkig heb ik ook deze week een sollicitatiegesprek. Toch zit ik erover na te denken om nu al ontslag te nemen. Ik moet dan in principe tot eind december doorwerken. Heb genoeg spaargeld om ruim een jaar zonder werk te zitten maar verwacht eigenlijk wel op korte termijn (misschien zelfs al na dit gesprek) een nieuwe baan te vinden. Voordeel van ontslag nemen is dat ik me een stuk beter ga voelen, nadeel is financiƫle onzekerheid.

• Team eerst nieuwe baan vinden
  • Team ontslag nemen

0 stemmers

5 likes

De echte financiĆ«le onzekerheid zou eigenlijk pas ā€˜echt’ komen als je na meer dan een half jaar geen baan kan vinden, toch? Al is het natuurlijk relaxed om je spaargeld niet te hoeven gebruiken.

Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik sowieso voor m’n mentale gezondheid kiezen, dus ontslag nemen.

19 likes

Ja, ik zou een jaar goed rond kunnen komen zonder inkomen. Zou dus heel 2024 door moeten komen. Financiƫle onzekerheid is er dus eigenlijk niet echt maar meer vanuit mijn gevoel dat ik mijn spaargeld moet opmaken.

3 likes

En probeer anders met wederzijds goedvinden, heb je in elk geval nog recht op WW.

16 likes

Als je buikpijn en huilbuien krijgt van je werk moet je er niet te lang mee doorgaan, anders beland je misschien alsnog in een situatie die je geld gaat kosten. Kun je beter voor je eigen geluk kiezen. Dit is waarom je spaargeld hebt.

43 likes

Wanneer loopt je contract af?
Kun je een vaststellingsovereenkomst krijgen misschien? Dan houd je recht op ww.

1 like

Belangrijk voor mij zou vooral zijn of ik deze punten (geen onboarding, niet op mijn plek) al bij mijn leidinggevenden heb aangegeven. Met andere woorden: is er nog verbetering mogelijk, of niet.

3 likes

Ja daar zou ik sowieso eerst over nadenken/bespreken. Heb een paar keer meegemaakt dat iemand zegt ā€œik vind het niks hier, ik stop er meeā€ en verder nooit iets hebben aangegeven en ik bleef dan ook achter met vragen. Lag het aan mij als manager, zijn er dingen binnen het bedrijf die niet werken en die we evt kunnen verbeteren? Soms merk je wel dat iemand niet op z’n plek zit (al voelt een goede manager dat aan en bespreekt het zelf al??), maar als je dat niet aan iemand merkt kan het als andere kant in het verhaal ook rauw op je dak vallen en dat vind ik ook nooit helemaal eerlijk.

3 likes

Sowieso ontslag nemen. Het leven is inderdaad veel te kort om 8 uur op een dag ergens te zijn waar je niet wil zijn, en buikpijn te hebben/te huilen in je vakantie.

Ik heb een paar jaar geleden ook in die situatie gezeten en dat ook gedaan. Ik moest nog mijn week afmaken en dan mocht ik gelukkig al vertrekken. Mijn plan was om een paar weken volop te concentreren op solliciteren en inmiddels via interim halftijds in de verkoop te werken, om toch niet mijn volledige spaarboek er te moeten doorjagen. Uiteindelijk had ik na een week al een nieuwe job. Beste beslissing ooit om daar weg te gaan.

7 likes

Zou echt direct ontslag nemen als ik je verhaal zo hoor en helemaal als je je voorlopig financieel wel even kan redden (en waarschijnlijk wel snel wat nieuws vindt).

Ik heb een paar jaar geleden in een zelfde soort situatie gezeten en voel die ellende weer helemaal als ik dit lees. Die buikpijn, de stress, huilbuien, echt dat is geen enkele baan waard. Toen ontslag nemen was echt de allerbeste keuze die ik ooit heb gemaakt en gun ik jou ook. :heart:

7 likes

Post jij ooit zulk soort (dus ook ja als je dit cringe vindt) captions onder je eigen insta foto’s? Zeg maar that’s right I’m her etc.

• Nee want ik post niet op insta
  • Nee want ik heb geen insta
  • Nee, niet meer
  • Nee, niet mijn ding
  • Ja, i’m her

0 stemmers

3 likes

Lijkt op iets wat je vroeger op msn achter je username zou zetten

13 likes

Eet jij weleens vrijwillig bij IKEA? Ik bedoel niet een snack maar echt een avondmaal

• Ja hoor
  • Nee nooit

0 stemmers

7 likes