Stel je persoonlijke vraag #46

Ik heb ooit een Fitbit gebruikt maar na een week tracken weet ik wel ongeveer hoe mijn ritme eruit ziet. Wel heb ik bijvoorbeeld Strava, om wandelingen of fietsritten te tracken.

Als het je om sporten gaat zou ik eerder voor een sporthorloge (met hartslagband gaan). Daar kan je volgens mij meer inzicht mee krijgen dan een fitbit en het lijkt mij dus echt beetje suf om 24/7 alles te tracken en ik vind een Fitbit ook lelijk :stuck_out_tongue:

En het is allemaal op recreatief niveau eigenlijk onzin denk ik maar ik vond een sporthorloge altijd wel motiverend en leuk om voortgang bij te kunnen houden. Aan de andere kant werd het ook een soort van heilig en baalde ik echt als een sessie niet goed was opgenomen terwijl dat nergens op slaat want ik had gewoon gesport. En was ook meer geneigd om sport sessies te doen waarin ik veel kcal verbrandde of elke keer harder te gaan terwijl ook minder intensieve trainingen belangrijk zijn. Dussss ik zou jezelf ook afvragen of je daar leuk en los mee om kan gaan of dat het een obsessie wordt die het plezier dat je nu in sporten hebt wegneemt.

2 likes

Ik ben wel blij met mijn fitbit! Het geeft veel motivatie en inzicht. Ze zijn ook niet zo duur en hebben toch veel opties. Andere sporthorloges zijn vaak zo enorm en dat vind ik dan weer lelijk.

10 likes

Ja dit is inderdaad best vreemd en ook wel iets waar ik zelf wel mee heb geworsteld. Nadat ik dat horloge een tijd gedragen had, betrapte ik mezelf steeds vaker op gedachten als “mn horloge ligt nog thuis, nu loop ik dit rondje voor niets” of “toch nog maar even op de loopband om die 500 verbrande kcal aan te tikken” terwijl ik dan al gewoon een uur gesport had. Slaat echt helemaal nergens op, en zo’n horloge lokt dat soort gedachten/gedrag wel een beetje uit is mijn ervaring. Heeft me wel wat tijd gekost om er op een gezonde manier mee om te gaan

16 likes

Wat wil je precies tracken? Algemene fitheid of specifiek het sporten? Ik zie je wel eens in het fitnesstopic en als het om krachttrainen gaat vind ik fitbit maar een mwoah toevoeging. Denk dat er dan betere op de markt zijn.

3 likes

ik vind mijn apple watch voor hardlopen wel fijn (en hij gaat ook echt al jaren mee), maar heb ook een fitbit gehad en dat was echt veel minder

je kunt er minder mee en het voelt als flutkwaliteit

het enige wat daar wel leuker aan was waren die scoreboards elke week met andere (toen nog) egf’ers haha

3 likes

Omdat het weer de tijd van het jaar is. Ben jij een goede cadeautjes gever?:

• Ja, iedereen is altijd blij met mijn cadeaus
  • Mwa, ligt er echt aan aan wie ik het cadeau geef
  • Nee, ik vind het ook moeilijk om een cadeau te verzinnen
  • Cadeaubon for the win

0 stemmers

Vind je cadeaus geven leuk?:

• Ja, ik vind het leuk om cadeaus te geven
  • Mwa, ligt eraan voor wie het bedoeld is
  • Nee, het geeft mij stress
  • Nee, het kost mij teveel moeite

0 stemmers

Ik heb jarenlang een fitbit gedragen (2 verschillende soorten) en heb nu een apple watch en bijv kcal verbruik op de fitbit tijdens sporten was echt een grove leugen. Als in 3x zoveel als op de apple watch die ik veel meer vertrouw. Dus ik zou het daarvoor zeker afraden tenzij je jezelf voor wil laten liegen :smiling_face_with_tear:.

4 likes

Ik heb zelf nooit een fitbit gebruikt maar wat jij zegt heb ik ook van meerdere mensen gehoord. Dat die fitbit totaal niet correct meet.

Nee klopt. Ik had laatst 650 kcal gebruikt met een uurtje krachttrainen :muscle: En een halfuurtje hardlopen/wandelen tussendoor is ook al 400 volgens dit ding

2 likes

Ik heb ooit een fitbit overgekocht van een forummer, echt al meer dan 6 jaar geleden en hij doet het nog steeds. Dus mss dat de nieuwere modellen dan slecht zijn want ik herken dat verder niet.

Het geeft mij idd net dat beetje extra motivatie om een extra rondje te lopen (of om juist me in te houden als ik weet dat ik nog lange dag heb). Bij mij is hij best accuraat en zeker niet 3x teveel calorieĂ«n (natuurlijk altijd wel iets extra, maar bij m’n gewone wandeling wijkt t max tien procent af). Maar geen idee of dat komt omdat ik een ouder model heb of doordat ik de instellingen wat heb veranderd.

Apple zal vast accurater zijn hoor, maar dat prijskaartje voor een niet mooi horloge vind ik nog steeds te heftig haha.

3 likes

Heb al 6/7 jaar een Fitbit om en al vele versleten in de tussentijd. Ik kan gewoon niet zonder, ben heel makkelijk te motiveren met doelen en cijfers. Zeker nu in combi met ASR vitality, krijg je iedere maand ook nog eens 15e korting bij bol of Zalando als jede doelen haalt. Heb er vier jaar geleden ook een hond bijgenomen, en sinds twee jaar sport ik 2/3 keer per week. Denk dat mijn leven er wel anders uit had gezien zonder Fitbit.

3 likes

Ik vind cadeautjes geven leuk maar eigenlijk alleen als het “organisch” gebeurt, dus dat ik iets zie en denk ‘oh dat zou [persoon] echt leuk vinden.’ maar vooral met kerst dat je cadeautjes voor IEDEREEN moet kopen vind ik echt kut maar familie wil niet aan secret Santa.

Ben wel dankbaar voor Instagram ads op deze momenten want daar doe ik echt veel cadeau ideeën op.

5 likes

Thanks girls ik ga die horloges gewoon skippen. Ik denk dat ik daar te obsessief mee bezig ga zijn terwijl ik ook gewoon weet dat ik al goed bezig ben. En elke dag obsessief nog meer bewegen ga ik niet volhouden op lange termijn.

25 likes

Ja dit had ik dus. Ik was elke dag bezig met m’n calorieĂ«n verbranden en hoeveel stappen etc en hou ook nog m’n calorieĂ«n bij in een app, dus ik was er echt te veel mee bezig.

6 likes

Uit het oog, uit het hart

• Ja dat ben ik
  • Nee zo ben ik niet

0 stemmers

4 likes

Verschilt, vrienden die bijvoorbeeld naar Berlijn of Australië zijn vertrokken: geen probleem, bffs Vrienden die in Limburg zijn gaan wonen: totaal laten verwateren :smiling_face_with_tear:

11 likes

Ik heb de Luxe nu een jaartje ofzo, best een nieuw model en herken het ook helemaal niet hoor.

3 likes

Ik weet niet zo goed wat ik moet antwoorden, want ik mis mensen nooit wanneer ik ze minder ga zien en wring me niet in gekke bochten om alsnog veel contact te hebben, maarrr sommige mensen die ik echt als beste vrienden beschouw spreek ik maar een paar keer per jaar en zie ik nog minder dan dat. Dus
 Kweenie??? Vraag me af of dit iets wat alle mensen die met alle familie in het buitenland zijn opgegroeid ervaren, een soort van vanzelfsprekendheid in langeafstandsrelaties (van welke natuur ook).

8 likes

Ja en als je ze dan weer spreekt/ ziet is het alsof je nooit bent weggeweest.

6 likes