Stel je persoonlijke vraag #46

Ja vergeet nooit dat ik een keer dragostea din tei aan het zingen was op de fiets in 2005 ofzo en dat er toen tijdens :’ Maya hiiii Maya hooo’, een vlieg in mijn keel vloog :joy: Ik pleurde half van mijn fiets af en stikte bijna

34 likes

Ik vind een verjaardag waarvan ik er tientallen bewust mee maak al lastig. Dan heb je ook nog vaderdag. Volgens mij heeft hij nog wel een paar etentjes tegoed :zipper_mouth_face:
Dus iets spontaans is echt nooit gebeurd geloof ik? Jij wel en wat dan? Vind ik wel leuk om te horen!

Heeft er niks mee te maken, maar mijn moeder zei vroeger bijna elk weekend als ze erop uit was geweest “ik had bijna x voor je gekocht maar ik wist niet of je het leuk zou vinden dus ik heb het laten liggen” :sob: Had het gewoon meegenomen en/of mij dit niet verteld. :sweat_smile: (en het erge is dat ik dit ook een paar keer bij mijn partner heb gedaan bedenk ik nu)

5 likes

@Tubing en ook een “het bij 1 kind houden” waar je ook twijfelenden mensen hebt!

2 likes

Ik ook niet heel veel! Voor mijn moeder dan nog het meest, een souvenir als ik op vakantie ben geweest, als ik iets leuks voor in huis zie en weet dat zij het ook leuk vindt koop ik het dubbel, of soms neem ik haar mee uit eten. Voor m’n vader nooit, die heeft ook nooit iets nodig en vind ik moeilijker te peilen daar in.

Maar ik ging hierover nadenken omdat ik een schoonzus heb die haar ouders constant weekendjes weg geeft, wellness dagen, musicalkaartjes etc en mijn vriend en ik er dan een beetje naast zitten van ehh :sweat_smile: zouden wij dit ook vaker moeten doen?

1 like

Soms :crazy_face:

1 like

Ik doe dit, maar neem het dan wel heeel ruim en tot nu toe gaat het al meer dan drie jaar goed :sweat_smile: maar ja ik ben ook een beetje zo van…ik wil niet echt kinderen, maar als het gebeurt dan gebeurt het maar. Ik heb alles op zich in orde om ze te hebben dus het zou geen ramp zijn. Toen ik nog in de 20 was slikte ik gewoon de pil, maar ik had 0 libido en rare moodswings waardoor ik ermee ben gestopt.

Is er iemand in jouw buurt/wijk waarvan je denkt die persoon heeft echt hulp nodig of dit gaat een keer echt helemaal mis?

• Nee
  • Geen idee, ik let niet op buren
  • Ja, één iemand
  • Ja, meerdere mensen

0 stemmers

1 like

Nouja wel iemand die echt hulp nodig heeft, maar die krijgt het ook.

4 likes

Fijn!

2 likes

Ik heb wel het vermoeden een drugsdealer in m’n straat te hebben maar er komt weinig herrie of onrust van en die man is tegen mij altijd supervriendelijk, dus heb er geen angst oid door.

2 likes

Ik bedoelde meer mensen met psychische problemen dan criminelen haha, drugs worden overal wel verhandeld denk ik.

9 likes

Ja true maar dat is natuurlijk wel een situatie die sneller mis kan gaan.

3 likes

Heb een gezin in de straat waarbij de vader alleen maar schreeuwt naar zn kinderen en ze ook vaak kut/kankerjong noemt en dat zoontje had laatst voor ik denk de 4e keer in 3 jaar tijd een gebroken arm en dan denk ik wel :face_with_raised_eyebrow: :face_with_raised_eyebrow: :face_with_raised_eyebrow:

7 likes

Wonen in een sociale huurwoning be like… genoeg mensen ernstig in de war, verwaarloosd en verslaafd en het lijkt ook ieder jaar erger te worden.

3 likes

O Jezus wat erg. Moet Veilig Thuis daar niet eens heen?

6 likes

Ah ja wel echt goeie reden om min of meer geen anticonceptie te gebruiken dan

18 likes

Ik was een tijdje geleden bij goed goud geld, one man show waarbij het doel van de hoofdrolspeler letterlijk geld kloppen was voor zijn grote droom (een soort kamp waar slimme mensen over wereldproblematiek gingen denken). In een van die ronden gaat die man dus uitleggen dat hij verwacht dat we allemaal naar rato deelnemen en bereken je dus je ‘overbodige geld’. De rijkste man in het publiek was multimiljonair, maar hij “voelde zich niet rijk” en had ook nog eens het goedkoopste kaartje (was een getrapt systeem zodat je een kaartje kon kopen naar wat je kon missen) gekocht. Wat dus neerkwam op 30 euro voor een avond theater met driegangen menu.

Er was bij mij een vrouw aan de overkant die soms ‘s nachts lang aan het schreeuwen en rennen was (ook buiten). Buren hebben dat gemeld. Het duurde even voordat ze passende hulp kreeg maar sinds dat geregeld is, ziet ze er rustig uit. Echt fijn!

2 likes

Echt mensen behandelen je soms als stront daar. Ik werkte nachtdiensten en dan kreeg ik een oortje in waarmee ik gesprekken in de mcdrive kon luisteren. Dan hoorde ik dus hoe mensen degene voor “kutwijf” en “hoer” uitscholden (want is grappig?) en dan moest ik bij het tweede raampje beleefd hun bestelling geven.
Meestal werkte je ook maar met 2 vrouwen en was de rest man en dan kon je niks doen.

2 likes

Ik kan ook echt boeken schrijven over de rare klanten bij de McDonald’s. Ik vergeet ook nooit meer dat zo’n vrouw echt krijsend de naam eiste van degene die haar had geholpen zodat ze haar kon aangeven ergens?! Omdat er iets niet goed was gegaan met de bestelling. En de manager weigerde die gelukkig te geven, maar echt wtf.

Zeker ‘s avonds idd.
Was een reactie op @Vaiana maar is niet goed gegaan

3 likes