Stel je persoonlijke vraag #46

Is er iemand in jouw buurt/wijk waarvan je denkt die persoon heeft echt hulp nodig of dit gaat een keer echt helemaal mis?

• Nee
  • Geen idee, ik let niet op buren
  • Ja, één iemand
  • Ja, meerdere mensen

0 stemmers

1 like

Nouja wel iemand die echt hulp nodig heeft, maar die krijgt het ook.

4 likes

Fijn!

2 likes

Ik heb wel het vermoeden een drugsdealer in m’n straat te hebben maar er komt weinig herrie of onrust van en die man is tegen mij altijd supervriendelijk, dus heb er geen angst oid door.

2 likes

Ik bedoelde meer mensen met psychische problemen dan criminelen haha, drugs worden overal wel verhandeld denk ik.

9 likes

Ja true maar dat is natuurlijk wel een situatie die sneller mis kan gaan.

3 likes

Heb een gezin in de straat waarbij de vader alleen maar schreeuwt naar zn kinderen en ze ook vaak kut/kankerjong noemt en dat zoontje had laatst voor ik denk de 4e keer in 3 jaar tijd een gebroken arm en dan denk ik wel :face_with_raised_eyebrow: :face_with_raised_eyebrow: :face_with_raised_eyebrow:

7 likes

Ik woon in een bijzondere buurt :grimacing:

2 likes

Wonen in een sociale huurwoning be like
 genoeg mensen ernstig in de war, verwaarloosd en verslaafd en het lijkt ook ieder jaar erger te worden.

3 likes

O Jezus wat erg. Moet Veilig Thuis daar niet eens heen?

6 likes

Ah ja wel echt goeie reden om min of meer geen anticonceptie te gebruiken dan

18 likes

Ik was een tijdje geleden bij goed goud geld, one man show waarbij het doel van de hoofdrolspeler letterlijk geld kloppen was voor zijn grote droom (een soort kamp waar slimme mensen over wereldproblematiek gingen denken). In een van die ronden gaat die man dus uitleggen dat hij verwacht dat we allemaal naar rato deelnemen en bereken je dus je ‘overbodige geld’. De rijkste man in het publiek was multimiljonair, maar hij “voelde zich niet rijk” en had ook nog eens het goedkoopste kaartje (was een getrapt systeem zodat je een kaartje kon kopen naar wat je kon missen) gekocht. Wat dus neerkwam op 30 euro voor een avond theater met driegangen menu.

Er was bij mij een vrouw aan de overkant die soms ‘s nachts lang aan het schreeuwen en rennen was (ook buiten). Buren hebben dat gemeld. Het duurde even voordat ze passende hulp kreeg maar sinds dat geregeld is, ziet ze er rustig uit. Echt fijn!

2 likes

Echt mensen behandelen je soms als stront daar. Ik werkte nachtdiensten en dan kreeg ik een oortje in waarmee ik gesprekken in de mcdrive kon luisteren. Dan hoorde ik dus hoe mensen degene voor “kutwijf” en “hoer” uitscholden (want is grappig?) en dan moest ik bij het tweede raampje beleefd hun bestelling geven.
Meestal werkte je ook maar met 2 vrouwen en was de rest man en dan kon je niks doen.

2 likes

Hier ook iemand die steeds al schreeuwend uit het zolderraam probeert te klimmen, dan komt er wel hulp maar een dag later hangt ze er weer. Ik mag daar verder niks over zeggen maar ik denk wel is het wel handig dat deze mevrouw daar alleen woont.

Soms gaat het wel door mijn gedachten het zal mis gaan en je kind ziet dat net bijvoorbeeld

3 likes

Ik kan ook echt boeken schrijven over de rare klanten bij de McDonald’s. Ik vergeet ook nooit meer dat zo’n vrouw echt krijsend de naam eiste van degene die haar had geholpen zodat ze haar kon aangeven ergens?! Omdat er iets niet goed was gegaan met de bestelling. En de manager weigerde die gelukkig te geven, maar echt wtf.

Zeker ‘s avonds idd.
Was een reactie op @Vaiana maar is niet goed gegaan

3 likes

Mijn buren zijn dementerend en we merken nu wel dat ze echt meer zorg en hulp nodig hebben. Vooral de laatste tijd krijgen we hulpverlening aan de deur, omdat ze dan plotseling weg zijn. Ze komen 's avonds na elven aan de deur omdat ze dan geluiden horen die er niet zijn.

We zijn al bezig met een oplossing, maar ik denk dat het niet lang meer gaat duren voordat er wordt ingegrepen

2 likes

heb jij wel eens een bijbaan gehad waar zulke dingen gebeuren? zoals milkshakes naar je hoofd of gewoon andere rare dingen

• Ja 100%
  • Misschien af en toe/een beetje
  • Nee nooit

0 stemmers

ik werkte bij de tompouce en rookworst winkel en ik heb echt mensen zien kotsen in artikelen, onbetaalde flessen wijn zien atten, klanten zien slaan met geslachtsdelen en doodsbedreigingen gekregen omdat een weekendaanbieding op was etc.

6 likes

Gaat dit puur om eigen inkomen eigenlijk? Want ik ben wel behoorlijk arm, tussen bijstand en minimumloon in, maar door mijn middenstand familie en netwerk voelt het niet zo ofzo.

3 likes

Nou ja, ik heb niet per se een sterke kinderwens en ben ook heel erg een fence sitter en twijfelaar maar sta op zich wel open voor het idee mocht het ineens gebeuren. Soms denk ik ook dat het gewoon makkelijker zou zijn om die beslissing te nemen als het me zou overkomen op die manier. Als het een overtuigend nee voor mij zou zijn was ik wel gewoon met de pil doorgegaan. Verder gebruiken we wel gewoon condooms uiteraard als het niet in de ‘juiste tijd’ valt en neem ik die tijd ook heeeel ruim. Ik ben inmiddels 32, zit in een goede relatie, heb een dak boven mijn hoofd en een stabiel inkomen dus weet wel dat ik er iig voor zou kunnen zorgen nu, waardoor ik het risico durfde te nemen. Toen ik dit allemaal nog niet had gebruikte ik uiteraard gewoon de pil.

3 likes