Stel je persoonlijke vraag #46

Ja of als je langer dan 6 maanden in de UK hebt gewoond in de jaren 90
Of een transplantatie hebt gehad van weefsel van iemand anders
Of als man seks met een man
En nog wel 20 dingen haha
(Ik ben net voor de eerste keer geweest dus moest net al deze vragen invullen)

6 likes

Mag niet meer :pensive: :pensive: :pensive:

5 likes

Dit voelt mega random maar zal over nagedacht zijn

1 like

Heeft met hogere kans op bepaalde ziektes te maken

3 likes

Het eerste is door kans op Creutzfeldt-Jakob en het tweede is door een verhoogde kans op HIV (daar testen ze de eerste keer dat je doneert volgens mij wel op, althans waar ik woon, maar niet elke keer). Ik mocht zelf de eerste keer dat ik dat wilde niet doneren omdat mijn moeder in Zuid-Amerika is geboren en er daardoor een verhoogde kans is op de ziekte van Chagas, er zijn echt heeel veel hinderingen als je wilt doneren haha.

1 like

Ik ben bloeddonor geweest maar dat was niet echt een succes.

Ik sta wel ingeschreven als stamceldonor. Voor wie daar nog niet mee bekend is, kijk vooral even of je donor kunt en wilt worden!!

7 likes

ik heb me een keer aangemeld en een intake gehad maar ik moest steeds wachten met geven omdat ik een piercing had laten zetten of naar azië was geweest ofzo

volgens mij zijn die regels al lang versoepeld dus ik moet me maar weer eens aanmelden

4 likes

Ik geef steeds 1 of 2x plasma en dan heb ik weer een te laag Hb of ferritine en mag ik een paar maanden niet geven. Zou bij plasma niet moeten uitmaken maar icm verminderde ijzeropname is het allemaal krap.

Maar ipv dat ik hier gewoon mee stop probeer ik het elke paar maanden weer. Echt een soort zelfpijniging want ben ook een paar keer echt flauw ervan geworden. Vind het denk ik ook gewoon leuk om te gaan, ok die naald is geen fijn gevoel maar gewoon daar liggen chillen en allemaal aardige mensen die je volstoppen met eten…prima tijdbesteding. En voel me altijd weer een goede, bijdragende burger daarna :sunglasses:

8 likes

Heel erg maar ben als de dood voor naalden en heb zelf in mijn leven heel wat mensen geprikt en infuusjes gegeven. Ik heb wel door mijn werk gezien dat het hard nodig is dus super veel respect voor de mensen die het doen 🩷

1 like

Ik mag idd niet want heb in Engeland gewoond van ‘91 tot ‘94. En heb recent bloedtransfusies gehad dus nu mag t al helemaal niet meer. Wel echt jammer want had het graag gedaan.

3 likes

Ja ik ben heel lang wel bloed en plasma donor geweest, maar de laatste keer werd ik bang en sinsdien negeer ik hun telefoontjes.

Ik wil echt graag weer, maar als ik er aan denk voel ik al angst :dizzy_face: sindien kan ik ook veel minder goed tegen bloed op tv, terwijl ik nooit problemen had.

1 like

nee helaas is het nog steeds zo. ik mag ook al driekwart jaar niet want piercing, vakantie, tattoo… echt irritant

3 likes

Ik ben te dik.

2 likes

Ik mag niet wegens mijn bmi

Bloed mag dan toch wel?

2 likes

Ik doneer plasma maar echt maar 1 keer per jaar. Ik wil het liefst elke 2/3 maanden gaan maar ik vind het zo eng, terwijl het altijd meevalt, dat ik toch bijna nooit ga.

1 like

Ik vind bloed doneren echt onwijs goed. Maar ik kan er zelf niet tegen. Weet ook niet of ik mag omdat ik een stuk kraakbeen van iemand anders in mijn lijf heb.

1 like

Volgens mij wel, ik ben altijd dik geweest met een hoog bmi en mag doneren.

1 like

Ik geef ook al jaren bloed met een te hoog bmi. Het mag alleen niet als je ondergewicht hebt.

Stamcel donor mag niet als je een te hoog bmi hebt, maar weet niet precies waar die grens ligt. Ik weet dat ik niet iig niet heel zou hoeven afvallen om toch in aanmerking te komen en ik zou dan nog steeds wel een te hoog bmi hebben.

1 like

Waarom mag dit eigenlijk niet. Ik heb zelf een te laag bmi maar ben verder altijd gezond geweest en heb nooit afwijkende bloedwaardes gehad