Ik heb hier met mijn vriend weleens een lange discussie over gehad. En ik denk wat het hardste steekt aan vreemdgaan is als het achter je rug doorgaat en er een lange periode tegen je gelogen wordt. Als mijn vriend zou vreemdgaan en het de dag nadat het is gebeurd het gelijk tegen me zou zeggen, dan zou ik het hem misschien nog wel kunnen vergeven,maar als hij maandenlang tegen mij erover gelogen heeft en ik erachter moet komen door een ander ofzo, dan zou ik me echt bedrogen voelen en hem het niet kunnen vergeven denk ik. Ik denk omdat je dan toch nog dat vertrouwen hebt dat hij gelijk eerlijk is geweest.
In mijn relatie zou ik er 100% op tegen zijn en ben je gelijk afgeschreven (makkelijker gezegd dan gedaan, maar hoop daar sterk genoeg voor te zijn). Maar in zeeeerr zeldzame gevallen kan ik het me wel voorstellen, als je in een abusive relatie zit en je durft niet zomaar bij hem weg te gaan maar hebt wel echte liefde gevonden ofzo.
Ik wil wel doneren maar dat mag niet (ik voldoe niet aan de eisen).
Ligt helemaal aan de situatie.
Anders, monogamie is een keuze en voor mij niet 100% nodig. In de zin dat alles in principe bespreekbaar is. Daarom zou ik het wel jammer vinden als mijn partner zou vreemdgaan maar eigenlijk denk ik niet dat ik het super erg zou vinden. Ik zou het wel erg vinden als hij daarom aan onze relatie gaat twijfelen ofzo en dat zou voor mij veel vervelender zijn.
En financieel gezien heeft het voor ons (/mij) geen benefits om te gaan scheiden dus dat gaan we zeker niet doen.
Ja klopt! Dat vind ik ook. Emotioneel vreemdgaan zou mij ook veel meer pijn doen dan een keer een dronken onenightstand ofzo.
Dan ga ik dat nog eens checken, want ik heb geen problemen met de naalden en zou graag willen helpen.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ondanks dat kantoorwerk lichamelijke niet zwaar is kan het psychisch wel degelijk zwaar zijn.
ben je wel eens vreemdgegaan?
- ja, een keer
- ja, meerdere keren
- nee
0 stemmers
Meerdere keren en niet trots op, maar wel al jaren geleden, en ik was of heel jong of in een (ongezonde) relatie die al ten einde kwam (geen excuus i know)
ja voor mij hetzelfde, ik was jong en zat al lang in een ongezonde relatie en durfde hem niet te verbreken. tijdens die relatie meerdere keren vreemdgegaan en daar schaam ik me nog steeds voor
wat vind jij van de resse memes? ik vergeet het altijd en als ik het dan weer zie moet ik weer lachen
- grappig
- niet grappig
- ??¿¿???
0 stemmers
het is een ship van jesse klaver x rob jetten
Dit. Ik ben sociaal werker en sta met mijn voeten in de modder, maar verdien niet bijzonder veel. Ook niet bijzonder slecht, maar voor de hoeveelheid shit waar wij mee dealen mag het wel wat meer zijn in vergelijking met de hogere lagen in de organisatie.
Daar ben ik ook achtergekomen. Bijna drie maanden later ben ik er nog steeds intens verdrietig door. En ondertussen is hij living his best life en gaan ze samenwonen.
Meerdere keren, maar 1 keer maar opgebiecht. Had zulke grote blauwe plekken op mn lijf van die wilde nacht dat ik niet anders kon.
In het verleden heb ik twee vrijgezellenfeesten gehad (lang verhaal, iets met covid, maar ging wel om trouwen met dezelfde man).
Nu zwanger en ik vermoed/verwacht ergens een keer een babyshower.
Ik heb ook vriendinnen die geen kinderen willen en/of niet willen trouwen, maar die wel steeds aanwezig zijn bij dit soort gelegenheden van degenen die dat wel doen.
Nu dacht ik: ik wil eigenlijk niet dat ze weer (veel) geld aan mij kwijt zijn, dus mijn idee is om tegen die tijd mijn zus/beste vriendin een x-bedrag te geven om een (groot) deel van de kosten te dekken.
Wat vinden jullie?
- Goed idee
- Slecht idee
- Anders, namelijk
0 stemmers
Het idee is niet om van mijn kant dit met een groots gebaar te doen, maar gewoon via degene die de kosten regelt. Ik denk dat als er naar gevraagd wordt (zal vast als de groep een relatief laag betaalverzoek krijgt), dat ik er iets van maak dat m’n man wat bij heeft gelegd ofzo.
Kan je dan niet net zo goed je eigen babyshower gewoon regelen? Dat je zegt, ik hoef geen babyshower/ verrassing maar vind het wel leuk om samen te komen.
Ik vind het lief dat je erover nadenkt maar vriendschap is in mijn opinie geen weegschaal
Kan en ook over nagedacht. Maar als mn energie level in dit tempo blijft dalen, verwacht ik weinig van mezelf tegen die tijd haha. Plus, degene die t (denk ik) organiseert had het er al over voordat ik überhaupt zwanger was, omdat ze t leuk vindt om te doen. Ga t alsnog even opnieuw overwegen:)
@Calypso Ik dacht, ach… het is alweer een tijdje geleden, ik zwengel weer wat aan
Haha oh nee, voelde ik ook niet zo hoor