Ja zeker maar was dan ook in de psychiatrie dus vrij te verwachten dat mensen daar bijzondere dingen doen
Meerdere. De Hema (ik denk omdat mensen er vertrouwd mee zijn dat ze denken dat ze dingen kunnen maken), Maccie (want⦠tja) en nog meer
Misschien had ik in luxe winkels moeten gaan werken hahaha
Ik heb bij de servicebalie van die giga elektronica keten gewerkt. Hoop leipe dingen meegemaakt. Van bloed schrobben in de hal na een gevecht met de beveiliging tot doodsbedreigingen. Alle vertrouwen in de mensheid daar verloren.
Ja maar toen werkte ik op een gesloten afdeling met dementerende bejaarden. Toen vrij veel pakjes drinken naar mijn hoofd gekregen. En een keer gebeten
Ik verdien nu niet genoeg (700 pm ong) om zelfstandig rond te komen en heb geen huis maar dat was een keuze, dus ik vind het raar om op arm te stemmen.
Mijn ouders willen echt nooit cadeaus, vooral mijn vader met zijn verjaardag zelfs niet maar ik doe het toch
Ja ik werkte in de snackbar in Duinrell en daar waren klanten echt heel fkd up hahaha. En verder ook natuurlijk achter de kassa bij de supermarkt, er is wel eens met geld gesmeten of met een zak aardappelen gegooit naar mijn hoofd.
Het gekste wat ik meemaakte was een actie waarbij klanten konden sparen voor zyliss messen. Er waren er echt 8 die ze konden sparen en iedereen wilde ze allemaal. Toen ging er wat fout met de levering dus die messen kwamen maar niet binnen terwijl de actie bijna afliep, dus na veel klagen het werd verlengd. Klanten zijn toen achter de leverdatum gekomen en hebben masaal in de winkel gewacht tot ze weer beschikbaar waren, er braken zelfs ruzies uit onderling en er is zelfs geslagen. Bizar
ja dat is ook mijn ervaring! daar moet alles altijd maar mogen en kunnen he?!
Maar er zijn toch geen definities van? Ik vind het wel lastig en heb al een paar keer mijn antwoord veranderd haha, want als ik denk aan hogere middenklasse denk ik aan wat beter betaalde beroepen zoals arts en advocaat.
Dan denk ik juist aan rijk haha
En wat mensen die kernmidden hebben gestemd hebben weleens in het kasboekje-topic gepost en die verdienen gewoon meer dan modaal hoor
Ik werkte in een supermarkt en bij ons had je een aparte ruimte waar het statiegeld automaat stond en daar is wel eens iemand rustig gaan zitten kakken onder de camera.
Ja snap ik! Ik was dan weer verbaasd dat jij hogere middenklasse stemde haha, maar ik heb natuurlijk echt 0 idee van wat jij verdient.
@Xiomara dat is misschien ook zo.
Ik heb hem weer aangepast :ā)
En vanaf wanneer rijk dan? Want dan is hogere middenklasse wel heel breed.
Of dus vanaf 4838 netto rijk?
Ik dacht: boven modaal = hoge middenklasse
Dan is rijk ook een mega grote range haha.
2400⬠netto p.p, voor een fulltime baan, dat verdiend een hele grote groep ook wel (& een hele grote groep uiteraard ook niet). Maar dat is met (bijv) 10jr werkervaring in een HBO of WO functie niet mega uitzonderlijk. Tochš„ø
Het maakt ook nog wel uit of je dan een partner hebt of niet als je uit zou gaan van een gezamenlijk gezinsinkomen toch
Met een totaal netto inkomen van ā¬5000 (twee volwassenen) zit je al bij de rijkste 5-10% huishoudens, dit verbaast me, of althans het verbaast me hoe weinig ārijk zijnā dan nog zegt
Ik denk dus dat wat voor heel veel mensen ānormaalā is, gewoon al rijkdom is hoor. Een koophuis kunnen betalen, een auto, jaarlijks op vakantie, wat leuks kunnen doen van geld dat overblijft, meerdere kinderen kunnen onderhouden. Al die dingen bij elkaar zijn voor een grote groep mensen niet haalbaar.
Nee tuurlijk is dat rijkdom.
Maar dan mis ik de categorie āheel rijkā, want tussen 2500⬠per maand en 8000⬠per maand (bijv haha) zit nog een groot verschil haha.
Maar ja zit je āalā bij de rijkste huishoudens is blijkbaar niet āalā als het de rijkste 5% is toch?
En wat zou rijk zijn anders moeten betekenen?