Stel je persoonlijke vraag #46

Ik coördineer een leesclub en een bewonersinitiatief rondom groen. Daarnaast ben ik al mijn hele volwassen leven politiek actief, maar dat staat nu ff op een wat lager pitje. Ik werk bewust maar vier dagen om dit soort dingen te doen.

4 likes

Bij slachtofferhulp gedaan

7 likes

Organisatorische taken bij grote duursportevenementen en ook official bij deze wedstrijden. :grinning:

4 likes

Relatiebeheer/ondersteuning van het management/vliegende keep waar nodig in een museum.

4 likes

Dierenasiel iedere zaterdagochtend!

14 likes

Oh dit lijkt me heel leuk, alleen elke week weer teveel haha. Wat moet/mag je allemaal doen?

1 like

Ik heb gelijk even gekeken in het topic en ze zijn leuk, maar ik ben op zoek naar leer ipv suède/stof :blush: dank je wel!

1 like

Ik werk sinds de zomer bij een vogelopvang. Verblijven van de vogels schoonmaken, vogels voeren. Het is super fijn werk, verrijkt echt mijn leven en ik leer vanalles over vogels. Het hoeft in het laagseizoen maar drie uur per twee weken, als het in het hoogseizoen drukker is met veel babyvogels enzo “moet” je elke week vier uur komen. Het voelt fijn om iets te doen voor lieve dieren op deze door stomme mensen gedomineerde wereld.

24 likes

Je bent nooit iets verplicht, dus het ‘moet’ niet per se iedere week, maar er zijn veel te weinig vrijwilligers en te veel dieren. Maar ik doe iig 4 uurtjes de verzorging van de katten (zijn er rond de 40) en dat is voer/water, tientallen kattenbakken verschonen, overal de vloeren vegen en dweilen, voor de zieke katten hun medicatie voorzien, de dekentjes van hun mandjes haarvrij maken of in de was doen… en uiteraard ook veel knuffelen :blush:. Maar je ziet wel vaak schrijnende dingen (honden of kittens die 's nachts aan de deur gedumpt worden), dus het is niet altijd makkelijk werk.

8 likes

Ik ben ook vrijwilliger bij het asiel (de katten)

8 likes

Oh ik wil binnenkort heel graag een asielkat maar stel het telkens uit wegens drukte. Als het al voor 2 uur zou kunnen, heb je dat asiel gewoon opgebeld of?

Ik heb dit gevonden bij loavies! Nu mijn go to voor pantalons en blijven lang mooi, vind ik!

3 likes

Ik heb er zelf 2 jaar geleden een kat geadopteerd dus ik volgde ze al via IG en toen zag ik dat ze dringend extra vrijwilligers zochten, dus heb me direct aangemeld, en ik was ook net verhuisd en woon er nu dichtbij! Qua hoeveelheid uren zal het echt van het asiel afhangen, maar als je maar met 2 personen al dat werk moet doen voor zo’n hoeveel katten vrees ik dat je er niet komt met 2 uur haha.

2 likes

Eerste communie voorbereiding en drukwerk voor de kerk.

4 likes

Door de jaren heen:
Taalcoach bij taalcafé voor nieuwkomers (super aanrader! Heel laagdrempelig en mooie gesprekken)
Pakketten inpakken en uitdelen voedselbank (ook erg leuk en nuttig)
Wandelen (rolstoel duwen) bij een weekendhuis voor meervoudig beperkte kinderen
Roeiles geven
Voorlezen voor visueel (en meervoudig) beperkte kinderen
Wandelen met bewoners van een verpleeghuis
Assisteren bij voetbaltoernooi voor mensen met een verstandelijke beperking

Deed dit soort dingen altijd naast studie en kantoorbaan en haalde er zo veel energie uit dat ik sinds dit jaar zelf in de zorg ben gaan werken! Echt blij mee, zo veel beter voor mij.

Als iemand nog vrijwilligerswerk zoekt: ik vond vaak leuke dingen via NL Cares

23 likes

Mijn ouders hadden er opeens een en ze waren er niet blij mee dus die heb ik nu. Maar ik proef ook echt niks van die pods. Je ruikt het wel.

1 like

Ik wil wel, maar ben nog op zoek naar iets dat past naast mijn 9-17 baan. Heb me aangemeld voor contact met senioren, maar daarbij was er toch niemand die ook in de avonduren kon. Dus heb nu ook bij de bieb geïnformeerd of je als taalvrijwilliger ook buiten kantoortijden aan de slag kan. Dat lijkt me wel heel leuk namelijk

2 likes

1 week online geweest. Daarna helemaal uitverkocht. Halp!

7 likes

ik heb bij een egelopvang gewerkt en me ooit aangemeld bij vluchtelingenwerk, maar daar heb ik nooit iets gehoord. nu geen tijd meer want ik heb maar 1 vrije dag per week

2 likes

Nav wat @Soy.peor in een ander topic poste:

Denken jullie dat er ooit een vrouwelijke Sinterklaas komt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes