Ze zegt toch helemaal nergens dat ze dan niet voor het kind zou gaan?
zelf ook geen iphone, op android kan het ook gewoon.
Het is niet dat ik onvoorzichtig ben. Ik probeer heus wel goed erop te letten, daarom heb ik het ook al meer dan drie jaar zonder de pil e.d volgehouden, dus ik ben niet roekeloos bezig. Ik doe een vruchtbaarheidstest, hou mijn cyclus in de gaten en neem het heel ruim en anders gebruiken we condooms. Ik heb alleen het risico ingecalculeerd en voor mij is het dat ik alles in orde heb mocht ik een kind krijgen. Het komt dan in een stabiele situatie terecht, en ook sta ik er mentaal gewoon voor open als het me overkomt. Het is tot nu toe gewoon nog geen beslissing geweest die ik echt volmondig heb willen maken om een kind te nemen, maar volgens mij is dat niet zo ongebruikelijk. Zelfs ouders die het willen en plannen moeten het toch ook een beetje aan het lot over laten en kijken of ze het wel leuk vinden achteraf? Ik denk dat je je er nooit 100% op kan voorbereiden. Ik weet niet hoe ik het anders kan zeggen het is geen overtuigende ja bij mij want zie echt wel de rationele redenen om ze niet te nemen. Mijn zus heeft drie kinderen dus ik heb gezien hoe zwaar en bloedirritant het hebben van kinderen kan zijn. Maar het is ook geen complete nee, want ik zie ook wel in hoe het je leven wellicht een heel nieuwe dimensie zou kunnen geven en hoe kostbaar een gezin kan zijn. Dus ja zekerder dan dit ga ik er denk ik ook nooit van worden.
Sinds het overlijden van mijn vader is het eigenlijk iets geworden waar ik ineens veel meer voor open sta dan voorheen, omdat ik me nu ook wel heel erg heb beseft hoe belangrijk een gezin kan zijn. Dus mocht het gebeuren, dan ga ik er uiteraard volledig voor. Die beslissing heb ik gemaakt toen ik stopte met de pil en maak ik nu nog steeds. Toen ik dingen niet op orde had en er mentaal niet voor open stond, nam ik uiteraard gewoon de pil. Dat gezegd hebbende ben ik wel gewoon heel voorzichtig. Ik ben er alleen zeker van nu dat ik een eventueel kind een goed stabiel leven kan geven, waardoor ik het wellicht verhoogde risico t.o.v de pil durf te nemen. Nou, het is een lang zwabberig verhaal geworden dit haha. Ik snap dat je dit heftig vindt misschien, maar ik heb er wel goed over nagedacht ondanks al mijn twijfels en het risico geaccepteerd dus het is voor mij wel een weloverwogen beslissing geweest.
Ik heb het heel leuk gehad, leuk dat je het vraagt! Echt een goede show en sfeer, vond dat hij het heel goed deed en idd zoveel kledingwissels . Uiteindelijk lekker gedanst met een groep bekenden die ik tegenkwam, ben blij dat ik ben gegaan! Heb jij het ook leuk gehad? Vandaag in de trein terug weer veel muziek van 50 geluisterd
Edit: oja en wat is die man nog fit op zijn 47e! Zag er echt super gespierd uit.
Ik heb het echt super leuk gehad! Ik besefte mij tijdens candy shop maar weer eens opnieuw wat ik nou eigenlijk precies meezong op mijn 8ste . Er gebeurde zoveel op de stage, ik wist gewoon niet waar ik moest kijken. ik ben bij veel concerten geweest, maar heb zo een spektakel bij de ziggo volgens mij nog niet eerder meegemaakt. En die danseressen!
ik had alleen qua kleding echt nog even een knaller verwacht. Gewoon een gigantische nep bontjas ofzo. Hij was echt mega fit! Terwijl er om zijn halftime show zoveel te doen was, dat hij buiten adem klonk en aangekomen was
Bij al die verhalen over schreeuwende klanten bij de Mac, denk ik: het is toch heel dom om een grote bek te hebben tegen de mensen die je eten maken�
Als je die beslissing maakt zoals @Otzi hem maakt dan staat ze er toch gewoon achter? Ze zegt nergens dat ze het niet wilt want als het haar dus overkomt vind ze dat prima. Maar ze kiest op dit moment niet bewust voor een kind. Ik vind je erg fel over dit onderwerp terwijl @Otzi het echt heel erg heeft doordacht volgens mij dus ik begrijp de aanval niet zo.
Waar bemoei je je in hemelsnaam mee? Houd op met je aannames en invullen voor een ander. Volgens mij heeft ze wel genoeg aan dr hoofd nu en maakt ze dr keuzes nog altijd zelf. Jij hebt echt nul recht van bemoeienis, zeker op deze felle manier.
Maar zoals ik eerder al zei ben ik het niet echt aan het lot aan het overlaten vind ik, want ik let wel degelijk goed op. Ik gebruik zelfs vaak wel een anticonceptie, namelijk condooms. Als ik niet goed aan het opletten was, was ik nu inmiddels waarschijnlijk wel zwanger geworden. Verder denk ik er niet licht over, daarom probeer ik er zo goed mogelijk mee om te gaan. Ik heb trouwens ook heel vaak zwangerschapsangsten gehad toen ik de pil slikte, want dan was ik een pil vergeten of meerdere in een maand, en dan stond je alsnog voor dezelfde beslissing. Alleen toen was ik helemaal nog niet op een plek in mijn leven dat ik voelde dat ik er âklaarâ voor was. Mijn vriend woonde niet in hetzelfde land, ik had niet echt geld gespaard, was veel te jong en onvolwassen, woonde nog thuis etc. Dan vind ik eerlijk gezegd dat mijn situatie nu beter is dan toen, want als je seks hebt is het risico altijd wel aanwezig en je moet toch altijd bedenken wat je in zoân situatie gaat doen.
Ik heb nu gewoon geaccepteerd dat als ik zwanger word dat ik er gewoon mee ga dealen. En heel eerlijk, ik heb ook heel vaak gelezen (op Reddit regretful parents bijvoorbeeld), dat de mensen die 100% zeker wisten dat ze een kind wilden ook vaak teleurgesteld waren en ongelukkig omdar ze valse verwachtingen ervan hadden en het tegen vonden vallen, tewijl ik echt wel weet wat een verschrikking het hebben van kinderen ook kan zijn dus ik maak mezelf geen illusies dat het allemaal alleen maar leuk gaat zijn, en ben daar ook gewoon heel realistisch over vind ik. Ik denk dat je nooit 100% klaar voor het ouderschap kan zijn hoe graag je het ook wilt, en hoe erg het kind ook gewenst is. Mijn zus haar eerste kind was ook ongepland. Ze heeft er nu inmiddels drie en is super gelukkig ermee. Daarom heb ik ook een mentaal voorbeeld van de situatie misschien dat het gewoon goed kan komen en heel veel geluk kan geven ook al denk je dat misschien in eerste instantie niet. Ik ga er nooit 100% zeker zijn dat ik een kind wil, maar ben er ook niet 100% van van niet, en meer dan dat kan ik er echt niet van maken. Mocht ik zwanger worden dan ga ik er gewoon goed voor zorgen en kan ik het een goed leven bieden en dat vind ik gewoon belangrijk. Soms lijkt het me rationeel zelfs verstandiger in mijn situatie om kinderen te nemen, maar durf die beslissing niet zelf te nemen, ergens vind ik het dan ook wel een fijne gedachte dat het me gewoon kan overkomen. Ik wou echt niet de indruk geven dat ik heel careless ben ofzo, want dat ben ik niet. Ik ben ook gestopt met de pil omdat ik er allemaal nare bijwerkingen van kreeg, maar dat houdt niet in dat ik deze vorm van anticonceptie niet serieus neem.
Ik kom hier nog niet zo lang maar ik mag hopen dat ieder zijn eigen keuzes mag mag zonder zich te hoeven verantwoorden verder
nee mag hier niet
Oh sweet summer child.
Haha het was te proberen
Ze zegt in die post letterlijk dat ze het heel ruim neemt.
Ohhh met het ruim nemen bedoelde ik die vruchtbaarheidscyclus zelf dus dat ik soms dik een week na dat vruchtbare moment pas ĂŒberhaupt seks heb dus snap de verwarring! Ik had het ook een beetje snel op mijn werk tussen neus en lippen door getypt dus het was ook een beetje kort door de bocht misschien. Ik snap de reacties ook wel en het had ook wel wat verduidelijking nodig waarschijnlijk
Ja bij de eerste post snap ik helemaal dat je een wenkbrauw optrekt maar al helemaal na al deze lange verduidelijkingen (die ze ons helemaal niet schuldig is) hoeft er toch niet zo op doorgegaan te worden? Gaat wel ver hoor.
Wil van Tien? Ben jij het?
Leef en laat leven hé
Ik niet hoor ik wil gewoon vermaakt worden