Stel je persoonlijke vraag #46

Ik vind wisselen vaak teveel moeite, want het grootste gedeelte draag ik heel het jaar door. Op wat truien/ trui jurken/ heel zomerse jurken na. Mijn echt dikke truien heb ik niet eens gedragen vorig jaar omdat de winter zo mild was.

Ik heb een grote pax, maar er ligt ook kleding in 2 verschillende ladekasten, omdat ik in die pax ook kerstspullen, spelletjes, tassen en sieraden heb liggen. Moet ik echt nog eens aanpakken.

3 likes

Ik heb niet zon grote kast en alles zit daar in. Maar op de bovenste plank heb ik wel van die opbergers waar ik dan of mn dikke truien, of mn zomerjurkjes in opberg.

Ja ligt eraan hoe groot die is (pax kun je zelf samenstellen toch) en of je alles voor jezelf hebt of met je partner deelt

Ik vind mijn kastruimte niet groot. Wij delen een kast (ook pax) bestaande uit 5 delen en ik heb 1 deel wat vouwen is en dan 2 delen hangen. En ook nog wel 1 kledingrekje in de kamer staan waar wat mooiere jurken aan hangen. Maar dat vind ik bv gemiddeld qua kastruimte? Zo’n hele kast met 5 delen (of meer) alleen voor jezelf vind ik een grote kast.

Zo doe ik het ook. Korte broeken en echte zomerjurkjes gaan in een krat bovenop mn kast, en gebreide jurken en dikke trui gaan dan in mn kast. Er passen gewoon ook maar 3 van mijn dikke truien/vesten op 1 plankje dus dan gaat het snel qua ruimte :sweat_smile:

3 likes

Ik heb 3 pax kasten voor mezelf. Dat vind ik wel echt onder ‘heel groot’ vallen. 1 pax is denk ik gemiddeld??

Oke hoeveel delen pax heb jij voor jezelf als kledingkast?
Met 1 deel bedoel ik van links naar rechts een ligdeel. Dat hangdeel is dan 2 delen (deze hele kast: 4 delen)

• Ik heb geen pax
  • 1 deel
  • 2 delen
  • 3 delen
  • 4 delen
  • 5 delen
  • 6 delen
  • 7 delen
  • 8 delen
  • Meer dan 8 delen

0 stemmers

2 likes

Ja, in het plaatje zijn het dan vier delen!

2 likes

Ik heb echt alles in mijn kleine kast gestopt want geen ruimte voor nog meer kasten en niet de luxe van een zolder oid waar ik de kleding van het andere seizoen kan bewaren. Straks wel en heb stiekem al een paxkast ‘ontworpen’ ook al duurt het nog minimaal 1,5 jaar voordat ons nieuwe huis klaar is. Zou dan wel werken met seizoenskleding en de rest naar zolder. Can’t wait.

Ik was aan het bijlezen en wilde nog wat zeggen nav de hele rijk discussie. Helemaal prima om te zeggen dat mensen met een gezinsinkomen van 5k netto rijk zijn. Als je comfortabel kan rondkomen ben je ook rijk. Maar we kunnen toch ook niet ontkennen dat zij niet in dezelfde catagorie vallen als de superrijken. Als wordt gezegd eat the rich worden die mensen niet bedoeld. Zelfs miljonairs worden daarmee niet bedoeld. Voor miljardairs vallen wij allemaal in dezelfde catagorie.
En waarom ik dit nog wil zeggen is dat het juist niet goed is als dokters en advocaten denken dat zij rijk/upper class zijn. Daarmee plaatsen ze zich bij de miljardairs terwijl ze gewoon bij ons horen. Doordat mensen onterecht denken dat ze echt rijk zijn, zijn ze bang dat links beleid hun geld zou afnemen. Terwijl eat the rich niet over hun gaat.

10 likes

Ik heb in totaal 14 delen pax (50cm), maar dat is niet alleen voor m’n kleding. Ik heb bijvoorbeeld een 100 cm pax in m’n slaapkamer met onderste helft kleding en dan bovenste helft staat m’n tv. Naast deze pax staat ook een deel met handdoeken en verzorgingsproducten, omdat ik in m’n badkamer daar geen plek voor heb. Daarnaast heb ik een inloopkast/kamer voor tassen en schoenen waar 8 delen pax staan.

4 likes

Ik ken dus mensen met inderdaad gezamenlijk bruto inkomen van 7000 die dan denken dat links hun geld komt stelen en ze VVD moeten stemmen om hun geld veilig te stellen. En dan vergeten ze even dat ze verder amper vermogen hebben en geen eigen bedrijf, waardoor VVD echt niet per se hen als doelgroep heeft.

14 likes

Een collega was jarig en trakteerde en toen kwam het gesprek op zelfgemaakte vs gekochte traktaties en sommigen hadden een duidelijke mening :smile:

Als iemand trakteert, heb ik een voorkeur voor

• Zelfgemaakt
  • Gekocht

0 stemmers

Als iemand iets gebakken heeft

• Schiet er meestal iets door mijn hoofd over hygiĂ«ne en sla ik het daarom (meestal) af
  • Schiet er meestal iets door mijn hoofd over hygiĂ«ne maar neem ik (meestal) wel de traktatie aan
  • Denk ik meestal niet na over hygiĂ«ne bij de overweging of ik de traktatie aanneem

0 stemmers

Bij gekochte traktaties vind ik

• Supermarkt traktaties teleurstellend, bakker it is
  • Supermarkt traktaties prima

0 stemmers

Voor de mensen die werken: op mijn werk trakteren mensen over het algemeen

• Vaker niet dan wel
  • Vaker wel dan niet

0 stemmers

Edit: oja ik wilde nog kwijt: ik vind uitgebreide traktaties (taart van de bakker en dan 3 soorten ofzo) vaak heel lekker, maar ook niet echt nodig want daardoor leg je de lat zo hoog en staat de volgende die met kleine Marsjes aan komt zo in schril contrast.

3 likes

Sorry maar wat een poepverhaal :joy:

14 likes

Echt afgelopen vrijdag nog mijn zwager: “Huh, maar je vriend is net ZZP’er geworden en gaat nu veel meer verdienen
?” Nadat ik zei dat ik afgelopen verkiezing PVDA heb gestemd en nu waarschijnlijk weer.

6 likes

Hahah vind het er wel echt aan liggen of iemand een beetje kan bakken of dat t van die alleen water toevoegen brownies zijn / een bak samenwerking met een kind :nauseated_face:

3 likes

Ja en ik had laatst iemand die petit-fours van de bakker had meegenomen, maar die waren gewoon smakeloos. Alsof ik een hap margarine met droge cake had.

1 like

Sinds corona trakteert bijna niemand meer, aangezien de meesten (tot mijn grote ergernis) voornamelijk vanuit huis werken

1 like

Ik vind baksels van mensen best vaak niet lekker :sweat_smile: Niet helemaal gaar of een gare smaakcombinatie. En het dan toch maar weghompen, want beleefd.

6 likes

en vanwaar is dit tot jouw grote ergernis?

6 likes

Ik heb veel voedselallergieën en durf echt niks uit de keuken van een collega te eten. Nadat het een keer bijna mis ging op de verjaardag van een vriendin die echt dacht dat ze alles had vermeden neem ik alleen nog als ik de verpakking kan lezen of van buiten ken

3 likes