Stel je persoonlijke vraag #46

Klopt, maar ik heb de hond eigenlijk altijd uitgelaten, ook toen ik nog thuis woonde. Mijn moeder vind het vervelend dat ze niet haar “eigen” ding kan doen in de ochtend en altijd rekening moet houden met het uitlaten (even zonder make up in een joggingbroek schieten vertikt ze) en mijn zusje heeft borderline en kan soms heel veel moeite en haar depressieve episodes hebben en dan komt ze liever niet het huis uit. Dus dat is eigenlijk wel een heel lastig iets. Maargoed als hij er een weekje is gaat alles gewoon goed, alleen het is wel zuchten en steunen als ik het dan vraag.

Toen ik in mei 7 dagen op vakantie was kreeg ik ook echt 3x de vraag van mijn zusje wanneer ik terug zou komen en dat hij soms zn irritante momenten had. Toen had ik ook echt zoiets van jezus, mag ik ook even genieten? Maarja, ik heb het er allemaal voor over. Hou zielsveel van dat beestje.

2 likes

Breng de kleine maar maar mij :heart_eyes:

1 like

Mn hond is afgelopen jaar overleden, dus nu speelt het niet meer. Maar ik ben sinds 2020 niet meer op vakantie buiten Nederland geweest, omdat ze echt te oud werd en ik me er niet fijn meer bij voelde om haar achter te laten bij m’n ouders. Was bang dat ze ziek zou worden of zou overlijden zonder mij.
Toen ze nog jong was ging ik altijd 3/4 weken naar campings (kamperen met m’n ex en daarna in huisjes), dus dan ging ze mee. En in de paar jaar tussen lekker jong en echt heel oud ging ze altijd naar m’n ouders, maar dan ging ik niet meer dan 2 weken weg.

2 likes

Een hond lijkt me juist een goede reden om wel op vakantie te gaan :heart_eyes: die kan in principe overal mee naartoe, behalve all inclusive naar Turkije ofzo

3 likes

We hebben sinds de zomer een hond, maar die gaat straks gewoon mee op vakantie hoor met de auto. En stel dat er ooit nog een verre vliegreis komt, dan hebben we genoeg oppasadressen. Van pension tot familie.

Ze is ook al meegeweest met een weekendje weg binnen Nederland en dat ging hartstikke goed.

2 likes

Als ie goed is opgevoed wel. Ben eens wezen kamperen en de buren hadden een hondje dat op elk geluid reageerde en continu zat te blaffen, echt geen chille vakantie :joy:

3 likes

Mijn familie staat in de rij om op te passen als we op vakantie zijn. Hij gaat dus regelmatig een paar weken uit logeren of iemand komt in ons huis.

Voor korte weekendjes of Kerstmis vragen we vrienden uit de buurt of de buurvrouw om voor hem te zorgen.

Dat maakt wel dat op vakantie gaan nooit een ding is. Echt heel fijn dat dat kan!

Mijn katten hebben een hele lieve oppas die 1x per dag komt als we weg zijn. Alleen trek ik het niet om langer dan 10 nachten weg te gaan. In dit geval ligt het probleem volledig bij mij en niet bij de katten zelf.

2 likes

Ik ben de oppas :joy:
Mijn ouders gaan lekker op vakantie en ik heb dan een weekje vakantie thuis. Ideaal

2 likes

Mijn hond gaat gewoon mee. Het scheelt misschien dat we sowieso enkel graag kamperen en in natuur zijn, vakanties zijn prima geschikt voor hond op die manier.

8 likes

Ik heb gezegd mijn vakantie gedrag is onveranderd maar ik zorg eigenlijk altijd voor een oppas die echt in mijn huis komt wonen voor een lang weekend of zoals nu drie weken lang. Tot nu zijn is dat altijd een win-win situatie geweest voor mij en een vriend of vriendin (die in een chiller huis in Amsterdam konden blijven een tijdje). Ben wel benieuwd hoe dat gaat als ik eind dit jaar naar ergens buiten amsterdam ga verhuizen… of ik dan nog zo makkelijk een oppas kan vinden en zo niet, hoe ik dat ga doen/wat dat met mijn vakantie gedrag doet.

Twee keer per dag een uurtje langskomen vind ik eigenlijk niet genoeg haha

4 likes

Ik heb elke keer oppassen in huis via hier en dat gaat supergoed tot nu toe!

Edit: is een vakantie/huizenruil topic niet een leuk idee?

10 likes

Ik ben dit hele najaar beschikbaar want ik ben dakloos :((( dus als iemand me nodig heeft let me know, ik heb referenties en ervaring!!! :smiling_face_with_three_hearts:

18 likes

Ah, ja weet niet of je referenties nodig hebt ivm je forumbekendheid maar indd Luzarl heeft tot grote tevredenheid bij mijn fam gecatsit!

26 likes

Zit jij in een familie app?

• Ja helaas wel
  • Nee
  • Ja en ik vind het leuk/wel oke

0 stemmers

Weetniet meer welke forummer het was die postte volgens mij in het wjekw topic en ik ging helemaal stuk om die berichten :joy: die van mij is gelukkig meestal rustig en de andere ben ik uitgegaan.

2 likes

Ben je actief in je (schoon)familie-app dus bv foto’s en filmpjes sturen van je kind/hond/vakantie/weetikveel en updates geven?

• Jazeker
  • Klein beetje
  • Totaal niet

0 stemmers

Enige wat ik doe is iemand beterschap wensen als diegene ziek zegt te zijn en iemand feliciteren als er weer een baby is maar verder echt niks te melden

2 likes

Ja, maar die van mijn eigen gezin is totaal niet actief en dat vind ik echt jammer! Iedereen zn goed recht natuurlijk als je niet zo van appen houdt, maar ik vind het leuk en gezellig om buiten de ‘grote’ dingen (vakanties e.d.) van mijn gezinsleden te weten waar ze mee bezig zijn.

5 likes

Ja zelfde. Als iemand op vakantie gaat ofzo “veel plezier!” Of “gefeliciteerd” en daar houd het ook wel mee op.

1 like

Ik word echt niet blij van app groepen maakt niet uit wie daar in zitten verder

3 likes

De familie app met mijn neven en nichten en een aantal tantes + mijn moeder is best actief en gezellig. Alleen wordt het grootste gedeelte in papiamento getypt waar ik niks van begrijp :joy::joy: dus ik voel mij altijd de Tata der Tata’s als ik weer moet vragen of iemand voor mij het gesprek kan vertalen :joy:

1 like