Stel je persoonlijke vraag #46

Wat knap dat jullie daarmee aan de slag zijn. Is dat een beetje te doen?

Interessant, hoe heb je dit herkend bij jullie? Zou niet zo goed weten of ik ben samengesmolten namelijk.

1 like

Omg ben jij ben stiefzus haha?!
Hier ook ouders die zo graag als enigen het meest gezellige samengestelde gezin willen zijn

Bij ons moesten altijd de pitjes eruit gehaald worden. Tot een keer een tante tegen mij zei dat dat belachelijk was en je die pitten gewoon mee moest opeten. (Al heb ik het gevoel dat er tegenwoordig zelden nog druiven met pitten worden verkocht?)

Nou zijn druivenpitten ook wel echt goor, vooral als je er op kauwt ril

11 likes

Ik zie het niet als gemis, het is een andere diepe band die ik met m’n BFF heb maar net zo sterk eigenlijk. Ik ken haar wel langer (27 jaar), maar ken mijn partner wel ook al vrij lang (18 jaar denk ik). Dus mss omdat we toch deels met elkaar zijn opgegroeid dat ik die band ook zo voel.

Zou het dus niet als gemis omschrijven, anders kan je net zo goed redeneren dat iemand een gemis heeft bij de partner omdat diegene dat gevoel niet heeft. En dat vind ik ook onzin.

1 like

Esther Perel heeft nogal een romantische visie op vreemdgaan en verlangen.

3 likes

En ook antwoord op @Kauai

Het is voor ons pas gaan opspelen toen eerst ik een lamgere tijd fysiek ziek werd. Herstelde en toen mijn partner mentaal ziek werd.
In zijn therapie kwam onze symbiotische relatie toch wel vaak ter sprake. Ik ben een aantal keer meegeweest en we hebben wat praktische zaken afgesproken.
Echt ministapjes en ik merk nu na ong 6 maanden mini verschil.

We hebben wel de wens dat als mijn vriend mentaal genezen/stabiel is om samen relatietherapie te volgen, voor een gezondere balans. We missen beiden eigenlijk ruimte voor jezelf en vinden het door die symbiose moeilijk om die ruimte te nemen. Terwijl we elkaar dat super erg gunnen. Vet raar hoe zoiets ontwikkeld is

6 likes

Allemaal aanvinken mag niet :sweat_smile:

heb je wel eens een vriendschap laten doodbloeden?

• ja, bewust
  • ja, onbewust
  • nee

0 stemmers

en heb je wel eens een poging tot vriendschap zoeken van iemand anders afgewezen? dus bijv. een kennis die vraagt om (vaker) af te spreken en meer contact zoekt, terwijl jij daar eigenlijk niet op zit te wachten (om wat voor reden dan ook)

• ja, direct (eerlijk besproken)
  • ja, indirect (hoe?)
  • nee

0 stemmers

1 like

Gewoon eerlijk aangegeven, dat ik het vervelend vond, dat (in dit geval) zij steeds zoveel moeite deden om een afspraak te plannen. Maar dat ik steeds weerstand voelde, en dan voor de zoveelste keer cancelde op het laatste moment. Dus dat het dan eerlijker was om de vriendschap te beƫindigen. Vond dat echt lastig en ook wel heel jammer, maar het gaf zoveel lucht. Geen moment spijt van gehad.

4 likes

Nou moet ik er wel bij vermelden bij dat doodbloeden dat ik al meerdere pogingen had gedaan te bespreken wat me dwars zat maar het kwam allemaal maar niet aan dus dan laat je het op een gegeven moment maar gewoon sudderen.

En iemand van het werk die slecht thuis kon zijn ofzo… Sorry maar ik had totaal geen klik dus probeer maar bij iemand anders.

4 likes

Niet op een gezonde manier

Ik heb wel eens een vriendschap laten doodbloeden ja. Die vrouw was in de ban van haar toenmalige vriend in Tunesiƫ en ze bleef naar hem toe gaan. Er zijn diverse situaties geweest waar ze in gevaar is geweest en waarbij ik machteloos stond. Na 2/3 jaar tips te hebben gegeven was bij mij de maat vol toen ze ineens in paniek belde dat ze geforceerd verloofd was, waarna ze daarna plots van de radar verdween. Bleek ze een weekend in een zwemparadijs te zitten zonder dat te vertellen. We waren echt in paniek.

Ik ben toen ook nog eens een soort van gestalkt door die vriend + zijn neven omdat hij via mij wilde weten waar ze was. Absoluut niet chill. En toen heb ik er dus voor gekozen om het te laten voor wat het was. Ze was toen 27 jaar en na jaren waarschuwen en zorgen was ik het zat.

Laatst zag ik dat ze nu wel een leuke vriend heeft, dus dat is fijn voor haar.

6 likes

In mijn leven al best veel leuke mensen tegengekomen met wie ik een aantal jaar goed bevriend was, maar het lukt gewoon niet om met iedereen contact te houden. Hebben jullie dat niet, bijvoorbeeld oud-collega’s waar je nog jaren contact mee houdt maar wat dan op gegeven moment toch doodbloedt?

13 likes

Mijn (toen) beste vriendin besloot opeens heel anders dan normaal te doen. Ze werd gelovig (prima), maar sprak zich ook uit over andere religies en ik vond haar ideeƫn niet fijn.
Ook merkte ik dat ze zich veel beter dan mij vond, geen respect voor mijn tijd had en op een sarcastische manier tegen me praatte.
Misschien is ze nu veranderd, maar ik weet dat nu met haar omgaan niet goed voor me zou zijn.

5 likes

ja dat herken ik wel, veel oud-collega’s en oud-studiegenoten waar ik echt goed contact mee had maar dat gewoon verwaterd is

ik kan ook echt maar een paar goede vrienden hebben, heb gewoon geen tijd voor meer (en vind het veel te fijn om ook veel alleen te zijn)

5 likes

Oh man ik voel mij hier nog steeds zoooooo schuldig over maar ik heb het wel laten doodbloeden met een vriendin uit een vriendengroep van studie. Iedereen uit dat groepje heeft dat gedaan (die andere twee mensen behoren tot m’n beste vrienden). Het was echt heeeeel moeilijk met haar en zij verweet ons de hele tijd van alles, heel passief of niet passief agressief. We hebben het daar vaak met haar over proberen te hebben maar het had geen zin, ik was ook altijd de boeman omdat ze zich met mij denk ik het meest verbonden voelde. Echt verschrikkelijk.

Het was ook niet naar ā€œschuldā€ want zij was ook van alles tekort gekomen, maar op een gegeven moment trok niemand het meer en is waar zij bang voor was ook waarheid geworden.

Maar vind het zo pijnlijk want ik had haar graag gegeven dat we bleven ondanks dat ze zich zo onmogelijk gedroeg? Nouja, ik ging echt onderdoor aan die relatie dus ik heb er geen spijt van maar ik voel mij wel echt schuldig.

2 likes

er was een meid die wat problemen had, en onze afspraken bestonden eruit dat ik urenlang naar haar aan het luisteren was en vrijwel niks over mezelf vertelde omdat ik er gewoon geen speld tussen kreeg. op een gegeven moment besefte ik dat ze me eigenlijk nog nooit een vraag had gesteld en ik kwam altijd gesloopt thuis. het was een lieve meid die een luisterend oor nodig had, maar het kostte me te veel, en dat heb ik toen ook gezegd. ze reageerde heel volwassen en het eindigde gewoon best goed!

8 likes

Heb/ken jij on-schoenen?

• Ja, ik heb sneakers hiervan
  • Ja, ik heb sportschoenen hiervan (bv wandel of hardloop)
  • Ja, ik ken het maar heb het niet
  • Nee ken en heb ik niet
  • Anders

0 stemmers

2 likes