Ik zou een nieuwe kopen, eentje die ook een aantal jaar meegaat en dus niet de goedkoopste maar ook zeker niet de duurste. Vind dit persoonlijk horen bij het risico van spullen lenen. Als alles goed gaat heb je gratis iets gebruikt en als het misgaat is het wel zo netjes om het voorwerp te vervangen. In het geval van een koffer (geen extreem duur voorwerp) vind ik het redelijk om dan zelf een nieuwe koffer aan te bieden. Ook als het een oude koffer is, dat weet je voor gebruik. Als ze er de duurste koffer voor terug verwacht, dan zou ik pas voorstellen te splitten.
Ben jij supporter van de voetbalclub uit je stad?
- Ik ben geen voetbalsupporter
- Ja ik woon in dezelfde stad als de club
- Nee niet in dezelfde stad maar wel vlakbij
- Nee niet in dezelfde stad en ik woon ook ver weg van de club
0 stemmers
@Spaarlamp ik heb een 10 jaar oude samsonite koffer die echt nog wel 10 jaar meekan. Zou het shit vinden als ik die uitleen en het gaat stuk en ik zou zelf (volledig) voor de kosten van vervanging moeten opdraaien.
Heb toevallig nu koffers van iemand moeten lenen maar gelukkig heeft alles het overleefd đ„č
Maar dit lijkt mij toch juist ook iets om over na te denken ook voordat je zoiets dan uitleent? Iets waar Spaarlamp helemaal niets aan kan doen, en waarvan je wel kan verwachten dat het gebeurt. Het is niet alsof Spaarlamp zelf met die koffer heeft lopen gooien. Als je niet wil dat er zo met je koffer wordt omgegaan dan moet je 'm niet uitlenen aan iemand die gaat vliegen.
Maar goed, ik zei net dat ik vind dat als je iets uitleent, je er vanuit mag gaan dat iemand er voorzichtig is maar dat het ook kapot kan gaan - dat risico neem je dan dus. Andersom vind ik inderdaad ook dat als je iets leent je bereid moet zijn het te vergoeden als het kapot gaat. In dit geval is het misschien redelijk om te kijken of je tweedehands een koffer kan scoren van dezelfde kwaliteit @Spaarlamp?
Ik kom hier niet vandaan maar ik ben bijna naast het stadion gaan wonen
We zeggen precies hetzelfde he. Als er onderweg wat mee gebeurt maakt me niet zoveel uit, dat kan gebeuren word ik daar echt niet boos om, maar ik vind het wel de verantwoordelijkheid van de persoon die ermee op pad is om voor een redelijke vervanging te zorgen. Tuurlijk is het anders als ik je iets uitleen dat al bijna uit elkaar valt of iets waar ik totaal niet aan gehecht ben. Maar dit is precies waarom ik dus enkel spullen uitleen aan mensen en leen van mensen met wie ik er hetzelfde in sta.
Ik zou me zwaar opgelaten voelen om een vriendin die iets van me leent te laten betalen als datgene buiten haar schuld om kapot gaat. Het is een gebruiksvoorwerp en anders was het waarschijnlijk de volgende keer dat ik het zelf gebruikte kapot gegaan. Ik zou als lener zeker aanbieden om een deel mee te betalen en dat ook echt geen probleem vinden om te doen, maar zou als uitlener nooit verwachten dat mijn vriendin daar iets voor betaalt.
@Swelgje o nou zo diep zit ik er niet blijkbaar, het is mijn werktelefoon dus boeit me ook vrij weinig. Ik zal eens checken hoe het zit met systeem- en veiligheidsupdates. Ik heb iig nog niks gemerkt ervan.
Echt irritant ik heb zelf geen dure koffers en ze zijn ook bestwel in een staat dat ze niet echt zomaar kapot gaan (zoân eastpack met wieltjes maar geen harde koffer) en die zou ik zo uitlenen vooral omdat die dus niet echt kapot kan door gewoon gebruik.
Maar ik zou het wel vervelend vinden als mijn koffer kapot gaat maar ook niet echt verwachten van de lener dat die dan een hele koffer van 10 jaar oud gaat betalen
Maar soms kom je er pas achter hoe iemand ergens in staat als de situatie zich voordoet, en dat kan heel anders zijn dan je eerst dacht.
Ik heb echt niet genoeg karakter om FC Utrecht fan te zijn. In de dertig jaar dat ik leef hebben ze 2 keer de beker gewonnen en 1x de schaal en nog nooit ooit de eredivisie en dat gaat ook niet gebeuren.
Dus ik support clubs die wel dingen winnen, want ik ben slap en wil instant geluksvervulling als ik voetbal kijk.
Mwa kwestie van mensen een beetje kennen en communiceren. Leen dus met een reden niet van iedereen, want sommige mensen zijn gewoon moeilijk. Heb een groep vriendinnen waarmee we veel spullen van elkaar lenen/delen. Ook duurdere spullen want het heeft nul zin om allemaal een spiegelreflex camera te hebben voor die ene verre reis die je in een paar jaar maakt en dat gaat al best lang goed.
Je merkt het ook niet zo snel, de kans dat het misgaat is ook niet zo groot. Het is gewoon een risico omdat alle âkwetsbaarhedenâ bekend zijn en dus makkelijker is om er misbruik van te maken. Maar het is mijn werk om dit te weten en privĂ© ben ik er dus ook slordig(er) op.
Ik snap aan de ene kant jouw vriendin ook wel. Ze leent jou 2 keer iets uit en krijgt het 2 keer kapot terug. Ik zou daar zelf ook flink van balen. Aan de andere kant is dat het risico van iets uitlenen + de spullen zijn al oud en gebruikt. Om dan de gehele kosten te vragen vind ik niet terecht, de helft wel.
âde schaalâ = de Eredivisie. Welke schaal bedoel je?
Johan Cruijff Schaal neem ik aan. Waar bekerwinnaar tegen landskampioen speelt
Ja ik ben bekend met de JC schaal maar heb het nog nooit iemand âde schaalâ horen noemen
Hahaha canât relate (Ajax )
Je moet wat als je nooit een andere schaal zult winnen
Ja ik vind dit wel een beetje dezelfde strekking als het computerscherm met verhuizen verhaal. Ook al verrichte je nu geen dienst aan haar.