Wijnsommelier lijkt me het leukst (ga elk jaar op champagnetrip) maar lijkt me minder gezond zoveel met alcohol bezig te zijn.
Ik drink geen thee en wijn en het proeven lijkt me een belangrijk onderdeel van de opleiding. Vandaar de keuze voor water, het lijkt me wel het minst leuk maar een andere keuze kan niet.
Water, omdat ik dat lekker vind en echt wel een verschil proef tussen Spa en Vittel.
Of het allemaal echt beroepen zijn waar je geld mee kunt verdienen weet ik niet maar het bestaat wel ja
Ik dacht eerst wijnsommelier maar het lijkt me zo irritant dat je snel went aan goede wijnen, en dan geniet je minder van een simpel wijntje uit de supermarkt
Wat grappig, ook een leuke voor de 'wat je niet over mij wist ’
Water?! Wil je me vergiftigen ofzo
Zomer, want ik zweet me rot! Zie nu al mensen in van die pufferjassen lopen en in joggingpakken. Nouu die kan je bij mij na een dagje uitwringen
Maar ok stel iemand leent een koffer aan iemand uit die laten we zeggen minimaal tien jaar oud is en nog net niet van ellende uit elkaar valt, de nieuwwaarde is ± 200 heeft maar door eerder genoemde punten een geschatte dagwaarde van 50 euro heeft. Mag je dan als eigenaar van de uitgeleende koffer verwachten dat die persoon een volledig nieuwe koffer van wederom 200 euro voor jou koopt?
Heel eerlijk gezegd als ik zo’n koffer zou hebben en iemand zou hem willen lenen zou ik er helemaal niks voor hoeven. De kans is namelijk tamelijk groot dat dit mij zelf zou kunnen overkomen wanneer ik met de koffer op reis zou zijn.
Sowieso niet de nieuwwaarde van de koffer, maar wel zorgen dat iemand de koffer kan vervangen voor iets gelijkwaardigs. Stel het is een dure koffer maar wel al oud dan zou ik dus kijken of ik tweedehands iets vergelijkbaars kon vinden. Als de eigenaar dan liever een volledig nieuwe koffer koopt is dat haar keus, dan draag ik het bedrag bij wat de vergelijkbare koffer zou kosten. En het ligt er ook een beetje aan voor mij hoe de schade is ontstaan, als bij normaal gebruik het handvat er ineens af valt was dat waarschijnlijk ook bij de eigenaar haar volgende trip gebeurt dus zou ik minder snel bijdragen in de kosten.
Ik zag bij schermen eerst dit voor me
Ik zag van de week een jongen van een jaar of acht worden rondgereden door z’n moeder in zo’n grote bakfiets terwijl hij ondertussen op z’n telefoon zat. Vond t er echt ongezond uitzien, alsof hij door z’n personeel werd rondgereden.
Ik zou er wel mijn best voor doen, maar in deze (en toekomstige) tijd is er ook geen ontkomen meer aan, denk ik…
Ik denk dat de enige manier om het te voorkomen is zelf minder op je tablet of telefoon zitten, en dat vind ik echt moeilijk.
Hij leeft mijn droomleven.
Kinderen zijn sowieso geobsedeerd met schermen, m’n baby van zes maanden rolt ook gewoon naar mijn telefoon toe als het scherm aan staat.
Maar ik zorg er wel heel bewust voor dat er geen verslaving ontstaat. Mijn kinderen mogen wel tv kijken maar hebben geen (eigen) iPad en mogen ook niet op mijn telefoon filmpjes kijken.
Erg vinden niet, als in het is heel natuurlijk gedrag. Dat kun je erg vinden, maar daar heb je alleen jezelf mee. Jonge kinderen grijpen overal naar en schermen zijn regelmatig felgekleurd, responsief en het beweegt dus dat vinden jonge kinderen aantrekkelijk. Vind wel dat je dat als ouder moet begrenzen en aantrekkelijk alternatief moet bieden. Zowel in tijd, als in kwaliteit.
Omdat ik net een realisatie had.
Mijn meeste vrienden:
- Hebben beide ouders nog
- Hebben één ouder omdat de ander nooit een rol speelde (maar die ander is mogelijk nog wel in leven, maar dat maakt dus weinig uit)
- Hebben één ouder, de ander is overleden
- Hebben geen ouders meer
0 stemmers
Ik heb maar 1 vriendin die beide ouders nog heeft, de rest is allemaal een ouder verloren en ook allemaal aan kanker.
Wat heftig. Hoe oud ben je? Eigenlijk is mijn partner de enige in mijn directe die ik zo snel kan bedenken die een ouder verloren is (ook aan kanker). Oh en de partner van een goeie vriendin is zijn moeder verloren (aan een andere ziekte dan kanjer). Ik ben 28, de meeste van mijn vrienden zijn ietsje ouder.
Edit: de reden dat ik die leeftijd vraag stel is dat ik merk dat de ouders van mensen om mij heen en mijn eigen ouders wel echt steeds ouder worden (duh) en im bijvoorbeeld ook kort geleden ineens werd geconfronteerd met de sterfelijkheid van mijn ouders. Uiteindelijk zijn zij nu nog relatief gezond maar weet niet voor hoe lang. Ze zijn 66 en 69.
Ze zijn of overleden of niet/weinig in beeld. Een enkeling heeft nog allebei hun ouders.