Stel je persoonlijke vraag #46

Deze ouders zijn allemaal al een tijdje dood, de meest recente is 3/4 jaar geleden en toen waren we 27/28. Maar 3 vrienden zijn ouders verloren tijdens hun middelbare schooltijd (kende hen toen nog niet en heb die ouders dus nooit gekend), 1 tijdens de basisschool en dan nog 2 tijdens hun studietijd, plus nog een vader die al zo lang ik hem ken kanker heeft (>12 jaar inmiddels) en ook niet heel oud gaat worden.

En dan heb ik het dus niet over kennissen, uitgaans vrienden maar mn meest close vrienden.

Edit: mijn ouders zijn jouw ouders leeftijd en gelukkig (ogenschijnlijk) gezond, maar idd je merkt wel dat iedereen ouder aan het worden is.

2 likes

Bij mij is het 50/50 en degene die niet meer beide ouders hebben is dan ook verdeelt tussen overleden en uit beeld/nooit in beeld geweest.

3 likes

m’n vrienden hebben allemaal nog alle ouders en die zijn ook nog bij elkaar
op m’n werk daarentegen zijn alle moeders dood of kut

5 likes

Hier ook hetzelfde maar dan al echt heel lang, sommigen zelfs basisschool al. Mijn ouders zijn ook de leeftijd van jouw ouders maar jij en ik schelen 15 jaar.

2 likes

Ik vond t iig leuk om te lezen en ben het volledig met je eens :smiling_face:

1 like

Ja de vader van m’n partner is ook al een jaar of 5/6 dood. Hij was 22 of 23 toen hij overleed. Maar zijn vader was toen al 70(+?) geloof ik.

@PiuPiu jij bent 15 ouder dan neem ik aan? Ik ben trouwens 29 bedenk ik net :rofl:

1 like

Haha dan ben ik 14 jaar ouder :wink:

2 likes

Wij zijn altijd de vreemde eend in bijt, <30 en beide hebben we geen of nog 1 ouder.

4 likes

Nou niet als wij vrienden waren geweest dus

*larrys zijn mensen die geloven dat Harry Styles en Louis uit onedirection een stel zijn

*bts is een kpop groep

Denk jij dat heel erg fan zijn van iets/iemand (zowel fictionele personages of celebrities) een teken van mentaal onwel zijn is? Dus mensen die niet alleen bv de muziek luisteren, maar ook heel actief zijn op sta Twitter of fics schijven?

• Ja ik denk dat die mensen allemaal mentaal niet okĆ© zijn
  • Ja ik denk dat de meerderheid van die mensen mentaal niet okĆ© zijn
  • Nee ik denk dat de minderheid van die mensen mentaal niet ok zijn
  • Nee ik denk dat er geen verschil is tussen deze mensen en mensen die geen heftige fan van iets zijn

0 stemmers

Ben je zelf wel eens echt echt fan geweest?

• Nee
  • Ja, maar ik was een kind en dus een idioot
  • Ja, maar ik had een gaslek in huis/schimmel/onbehandelde ziekte en ben sindsdien niet meer zo
  • Ja en ik heb geen excuus

0 stemmers

Denk wel minder adhders want wij hebben nooit een hobby/interesse langer dan 5 dagen ofzo

9 likes

Ik was als kind helemaal weg van deze voetballer

IMG_1933

En toen is hij uiteindelijk zelfs bij mij thuis geweest om z’n shirt te geven. Ik vraag me soms af wat hij dacht van zo’n 7 jarige megafan hahaha

48 likes

Hahaha wie de fuk is dit haha

27 likes

Dejan Govedarica echt helemaal niet interessant sorry!!

9 likes

Ik moet stiekem wel gniffelen om die tweede screen. Zo droog, nu ik aan de medicatie zit is mijn obsessie opeens als sneeuw voor de zon verdwenen. Bye bye.

4 likes

Alstu

30 likes

Haha vertel meer
Dit geeft zo erg de familie baumgard op bezoek bij Ronnie Flex vibe, mijn favoriete tv moment

5 likes

nou ik vind het nogal overdreven om een minder conventionele hobby gelijk te vergelijken met mentaal onwel zijn. maar ik vind wel dat er nogal een verschil zit tussen fictieve werelden en echte mensen. fanfics schrijven over een fantasie iets vind ik prima en ik zie niet wat daar mis mee zou zijn. mensen hier lezen toch ook harry potter fics…? maar over echte mensen vind ik niet okĆ© en zo geobsedeerd zijn door een echt persoon vind ik wel gek. maar goed, wat @kali ook zegt, het zal vaak wel escapisme zijn maar alsnog ben je dan niet meteen onwel toch. volgens mij zijn echt niet alle fans geobsedeerde instabiele mensen

edit: kut die quote ging mis

4 likes

Of het de meerderheid is weet ik niet, maar mijn Harry Potter wereld ā€œobsessieā€ is wel begonnen in een periode dat ik het nodig had om me in m’n hoofd te kunnen wanen in een andere wereld. Omdat het thuis en met mij niet goed ging. Maar ik ben daar wel in blijven hangen, ookal gaat het nu goed haha. In periodes dat het minder goed ging, had ik daar wel altijd heel veel steun aan.
En had toen ook 2 vriendinnen die net zo geobsedeerd waren en mentaal wel stabiel waren.

En als je de gemiddelde fanfics rondom de Harry Potter wereld ziet, gaat het zo vaak over trauma/depressie etc, ik denk dat veel van hen die het schrijven daar zelf ook ervaring mee hebben - anders kan je dat meestal niet zo treffend beschrijven :sweat_smile:

Edit: en ik had er ook wat aan dat het in die verhalen allemaal nog erger was. Oorlog, dood, verderf. Alsof ik daarmee m’n eigen situatie kon neutraliseren ofzo :disguised_face:

5 likes

Nja fan… ik ben een week lang obsessed met iets of iemand en daarna ben ik diegene totaal vergeten.

4 likes