Ik was als kind helemaal gek van wolven en zag altijd wel een kans om een spreekbeurt of werkstuk te maken over wolven, weerwolven, de wolf door de eeuwen heen, het leefgebied van de wolf, de wolf in sprookjes, de wolf en de roedel enzovoort. Nu weer heel actueel, hoop dat m’n klasgenoten van 20 jaar geleden goed opgelet hebben!
Ik deed ooit een spreekbeurt over haaien en sindsdien ben ik bang voor haaien geworden
Haha hier ook iemand maar dan op het hbo
Haha ik ook dit onderwerp!! Echt geen idee meer hoe ik erbij kwam…
En over wintersport, roofvogels en Portugal (waarbij ik me versprak en kust wilde zeggen maar kut zei. Hele klas in een deuk)
Oh ik reageerde op een bericht van iemand die zei dat ze haar spreekbeurt over snoep had gehouden maar dat bericht is verwijderd.
Dit heb ik ook gedaan! Mijn vader werkte toen ook bij een grote snoepfabricant dus ik ging alles vertellen over het productieproces van een specifiek snoepje en mijn vader had ook voor de hele klas het snoepje in verschillende ‘staten’ meegenomen om te laten zien en proeven etc.
Indianen, koffie, scouting en ook anne frank maar die bad mijn moeder geschreven want ik vond het te ingewikkeld
@lisaanna wendy van instagram mengt het altijd met huttenkaas
Het opblazen van de dijk in de Wieringermeerpolder aan het einde van WOII. Met als belangrijkste bron: oma.
Ik herinner me nog… uilen, het rode kruis, de Efteling (of Anton Pieck…?) en drop. Die laatste was het leukst, want toen ging ik drop proeverij doen met de hele klas haha.
Ik over de panda in groep 6, en ik kreeg toen van de invalmeester een 6 omdat ik het belangrijkste feit over de panda was vergeten: het is een buideldier (que???). Zelfs toen ik met mijn juniorinfo boekje kon aantonen dat dit niet klopte wilde hij mijn cijfer niet aanpassen
Was jij je handen als je ‘s nachts naar de wc bent geweest? En je erna dus weer wil slapen
- Ja, zelfs dan
- Nee zsm weer naar bed
- Verschilt
0 stemmers
omg zo onrechtvaardig. Zo hadden we het in groep 5 over verschillende soorten weer en toen noemde ik nevel en zei de juf dat dat geen woord is en dat vond ik zo vreselijk.
Ik ben gewoon plaatsvervangend boos. Dacht hij dat het een koala was ofzo? Wat een idioot.
ik ga nooit naar de wc 's nachts, nog sneller terug in bed!
Twee keer over greenpeace gedaan. En een keer moest het over amerika gaan. En ik was zo ongeveer de enige die het niet over indianen had maar over Abraham Lincoln en daardoor hoog cijfer gehaald
Mijn vader was militair dus we zijn als mijn spreekbeurt een keer met z’n allen in een busje naar de vliegbasis gegaan. Met mijn basisschoolklasje rondje langs de schietstoelen, de honden, de vliegtuigen. Was wel een hit!
Ja ik denk het? Maar hij hield voet bij stuk, gewoon niet toe willen geven dat een 9 jarige gelijk had haha
Kun jij een boek lezen, of op je telefoon zitten, in de bus/auto zonder misselijk te worden?
- Ja hoor nergens last van
- Soms wel, soms niet
- Nee gaat helemaal mis dan
0 stemmers
Ligt aan de chauffeur
Bij mijn man ging ik mooi met mijn boek achterin zitten en dan hoorde ik wel wanneer we er waren
Bij sommige anderen word ik zelfs voorin misselijk zonder wat te doen verder
Hoe goed is jouw langetermijngeheugen? Bv dat je nog weet wie wat heeft gezegd wanneer
- Slecht
- Matig
- Redelijk
- Goed
- Heel goed
- Buiten categorie goed, uitzonderlijk
0 stemmers
Meh al die posts over spreekbeurten hier boven doen me denken aan die keer in de brugklas (een jaar waar ik liever niet aan terug denk ook want die klas was zo intens kut met nare kinderen erin) dat ik mijn spreekbeurt over de giraffe ging houden. Ik had nergens iets kunnen vinden over hoe zwaar een giraffe ongeveer was dus had ik dat gezegd en een schatting gedaan (en er ook bij gezegd dat dat een schatting was). Toen ging die lul van een docent bij het klassikaal nabespreken en beoordelen van mijn spreekbeurt uitgebreid in op dat ik die informatie echt had moeten hebben, hoe slecht het was dat ik iets geschat had en hoe achterlijk die schatting ook was en dat dat nergens op sloeg. In mijn herinnering werd ik helemaal met de grond gelijk gemaakt door hem en moest ik er ook om huilen in de klas, echt zo’n nare herinnering.