Stel je persoonlijke vraag #46

Ik kan het me dus niet meer goed herinneren. Aan een kant zijn mijn opa en oma overleden toen ik een baby was en aan de andere kant was de band niet heel goed en gingen we er ook niet zo vaak heen.

Ik was als kind (en nog steeds niet eigenlijk) helemaal niet knuffelig en vond het ook niks om een kus te geven als ik dat niet wilde, dus weet 100% zeker dat ik dit ook niet hoefde te doen. Moest uiteraard wel begroeten, maar of ik dan een hand moest geven, weet ik niet.

Wat ik nog wel goed weet en ook echt verschrikkelijk vond, was dat mijn opa mij dus dwong een knuffel te geven. Als ik bij hun in huis naar de plek wilde gaan waar ik kon spelen, moest ik langs hem lopen en al-tijd hield hij me dan tegen en dwong me op schoot te zitten voor een knuffel. Mijn moeder zei hier altijd wat van, maar die opa en oma vonden mijn moeder een zeur (iets met schoondochter zijn denk ik) en luisterden daar niet naar en dus ook ook niet als ik zei het niet te willen. Was ook wel een van de redenen dat we daar niet vaak heen gingen.

Ik ben nog steeds niet een groot fan van lichamelijk contact, ik vind het ook rete irritant dat het zo normaal gevonden te worden elkaar altijd bij een knuffel en kus te geven bij begroeten. Ik vind hallo en doei zeggen echt meer dan genoeg, haha. Alleen bij een paar mensen die echt dichtbij me staan vind ik het prima om een knuffel of kus te geven.

ik nog steeds. ik hou er echt niet van als mensen me willen knuffelen en ik heb echt vriendinnen die dat weten en me dan alsnog dwingen. “ik ga je gewoon knuffelen hoor :crazy_face::crazy_face:” terwijl ik dan gewoon stil sta en niks terug doe. fucking irritant. ik kan mezelf er in theorie wel overheen zetten maar WAAROM wil je zo graag knuffelen terwijl je weet dat ik dat haat?

3 likes

Hahaha ja ik ook inderdaad. Ik knuffel nooit met vriendinnen behalve met oud&nieuw, ook nooit met m’n ouders en heel soms met m’n oma.

Terwijl ik dus in relaties juist heel erg van aanraking hou, wat wel weer gek is haha.

4 likes

Vond laatst een spreekbeurt van mezelf.
“Ik houd m’n spreekbeurt over kindermishandeling. Kindermishandeling gebeurt vaak door de ouders”

Lekker luchtig.

21 likes

Oh ja zo een vriendin heb ik ook! Vind dat zo irritant, waarom kan je niet gewoon accepteren dat ik het niet wil, waarom moet ik me aanpassen. Waarom is het wel normaal om altijd te willen knuffen en is het raar als je dat niet wil.

@lisaanna Ik heb dat dus ook in mijn relatie. Was daar ook zo verbaasd over.

3 likes

Ik vind het altijd heel lief als iemand me zoent óp m’n hoofd, op je haar zeg maar, dat deden ze (familie enzo en vrienden van familie) altijd bij mij als kind en ik vind dat nog steeds ~geborgen (sorry) voelen :pleading_face:

25 likes

Hier ben ik me altijd zo van bewust. Meestal wissel ik af. Als het pijn doet, doe ik m’n ogen dicht en af en toe zit ik ook maar beetje naar boven te staren.

2 likes

Ik heb hem niet echt de liefde verklaard, maar het was beide keren met dezelfde gast en de eerste keer vonden we elkaar heel erg leuk (hij was de eerste die het toegaf, maar wist 100% al dat ik hetzelfde voelde), maar wilde hij het niet uitmaken. Die keer daarna was ik over hem heen en was ik er echt door van slag omdat hij me aan het twijfelen zette (de relatie die ik toen had liep ook niet lekker). Toen nog wat gedoe toen we allebei wel single waren, maar dat is uiteindelijk ook helemaal ruk geĂ«indigd. Was nogal een dramatisch aangelegde guy die zelf dacht dat hij het sĂșper goed aanpakte omdat hij altijd eerlijk was.

Ik kan mij ook niet herinneren vroeger dat ik een knuffel kreeg van mijn vader. Ik ging wel altijd tegen hem aan zitten op de bank.

Maar omdat mijn dochter liever geen zoentjes geeft maar wel knuffels aan opa en ik liever ook een knuffel geef dan drie zoenen geven mijn vader en ik elkaar nu ook een knuffel đŸ„č
Ik vind dat zo fijn! :smiling_face_with_three_hearts:
Heeft wel 40 jaar geduurd

8 likes

Nee, al kan ik wel heel knuffelig zijn in een relatie ik vind hem too much af en toe. Ook z’n ledematen voelen ZO zwaar aan dat ik niet wil dat hij een arm ofzo om me heen legt ‘s nachts. Sorry, ik moet slapen, nu doet hij soms dan alleen z’n hand en dan denk ik al ‘rot op en laat me slapen’. Klinkt heel gemeen maar ik vind alleen slapen en hoe je wilt liggen belangrijker. Houd verder wel van knuffelen met hem. Absoluut niet met vrienden en familie. Nooit.

5 likes

Knuffel je graag met vrienden/familie? Dus NIET je partner.

• Absoluut niet
  • Ja vind ik heerlijk
  • Nouja, zo af en toe vind ik dat wel fijn
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Mijn moeder wil nog altijd graag met mij knuffelen. Als puber hing ik dan slap met m’n armen langs m’n lichaam gewoon maar tegen haar aan? We zijn ongeveer even lang dus het zal er wel debiel hebben uitgezien. Ik wachtte dan gewoon de tijd af totdat ze klaar was met knuffelen. De enige nu ter wereld naast m’n vriend die ik vrijwillig wil knuffelen is m’n moeder haha.

2 likes

gewoon nee

1 like

Jij hebt een dochter toch? Ik ben dan benieuwd, als ik vragen mag, of je wel knuffelig met haar bent?
Mijn vader is dus anti en m’n moeder enorm en als kind kreeg ik een soort error in m’n hoofd van mannen knuffelen niet, en vrouwen wel.

3 likes

Heel knuffelig met mijn kinderen, iets minder met mijn man en voor de rest liever niemand.

6 likes

Raak mij niet aan en behoud 1,5 meter aub.

7 likes

Oh ik weet gewoon dat dat moment gaat komen, maar ik kan me dus niet voorstellen dat m’n kinderen straks niet zo graag meer willen knuffelen. Ik knuffel nu heel veel met m’n kinderen, maar er komt een moment dat ze dat niet meer willen.
Ben zelf ook helemaal niet knuffelig met m’n ouders terwijl ze dat ook wel deden toe we klein waren.

2 likes

Knuffel je graag met je kat?

• Ja!
  • Nee
  • Soms
  • Ik heb geen kat

0 stemmers

Ik knuffel eigenlijk alleen graag met mijn katten en kinderen, arme partner :face_holding_back_tears:

2 likes

Ik heb geen kat, dus dan houdt het een beetje op

3 likes

Haha oops optie vergeten

2 likes

Ik moest dus gister weer naar de tandarts en ben me er ook zooo bewust van. Ogen open voelt ongemakkelijk maar dicht voelt ook niet fijn. Ik doe dus ook maar wat. Poll is wel redelijk 50/50 dus dat is enigszins een geruststelling

1 like