Stel je persoonlijke vraag #47

Oh lijkt me echt lastig. Want je wilt ook prettig met je cliënten omgaan maar niet het verkeerde uitstralen.

1 like

Nee zeker niet, je mag nooit een relatie aangaan met een patient en dat is zeker niet professioneel, zou ook nooit een baan op het spel zette . Nu komt de eeuwige forum disclaimer: we wonen in een kleinere gemeenschap, veel gemeenschappelijke vrienden/kennissen dus zo ging het balletje uiteindelijk rollen toen we elkaar weer tegen kwamen in de kroeg.

3 likes

Ja wie weet.

@ZusjevanJoost ja tis soms lastig, en ik weet dat collega’s dit nog veel lastiger vinden. Maar ik ben er vrij stellig in. Op collega’s na hoef ik niemand van werk in privé sferen te zien.

1 like

Ik heb ergens gewerkt (ambulant) waar ze op een informele manier met cliënten omgingen, en ook dat eén vrouw waarmee ik werkte soms het huisdier van een cliënte opving wanneer zij opgenomen moest worden. Er is vast veel over te zeggen, maar ik vond dat wel heel mooi :white_heart:

11 likes

Maar kreeg je een relatie met hem?

1 like

Dit klinkt heel raar

20 likes

Doet me denken aan een patiënt (vrouw) van in de 70-80, die zei dat ze verliefd was op een verpleegkundige die bij ons werkte (een man van eind 30, haha), jaren geleden. Toen wilde hij per se zelf het gesprek aan gaan met die vrouw, omdat wij als bazen het beter vonden dat ze bij iemand anders in zorg kwam, en toen had hij gezegd: ik hou ook wel van u, maar zoals een hulpverlener van een patient kan houden.

???

En wij dachten echt allemaal: wtf, zeg gewoon dat dit niet kan in een professionele relatie, haha vond dat echt heeeeeel raar.

25 likes

Wie zegt dat het een hem is? In dit geval is het een hele goede vriendin, echt een van mijn beste vriendinnen. We raakte aan de praat en zijn daarna bijna niet meer gestopt, we hadden zoveel raakvlakken en voelde ons zo relaxed bij elkaar. We voelen elkaar ook altijd aan, zijn zo verbonden met elkaar.

2 likes

Tsja soms heb je dat, iemand die je direct in je hart sluit Misschien kan je niet direct van iemand houden maar moet je het ook niet zo letterlijk nemen, er was iets wat gelijk voor verbinding zorgde

Erger nog, een cliënt vroeg of we na zijn rechtszaak “eens samen iets konden gaan drinken” aka een date. Uiteraard niet. Zijn zaak is nog steeds bezig en het is zo awkward

4 likes

Ik dacht dat dit een grap was :sob:

14 likes

Ohja sorry voor mijn aanname .

3 likes

In je chill kleren (joggingbroek, oversized trui) lopen als er vrienden op bezoek komen

  • Kan
  • Kan niet

0 stemmers

Waarom ik het vraag: ik wil dit eigenlijk doen maar vind het ook echt niet kunnen. En weet niet zo goed waarom ik het echt niet vind kunnen.

Kijk missh zou je het niet willen in je meest verwassen trui met gaten en verf vlekken bij wijze van. Ook dat zou mijn vrienden helemaal niks uit maken overigens, maar juist begrijpelijk toch als je op zondag je huispak aan hebt, thuis.
Zou je het andersom ook raar vinden?

4 likes

Ja ik zou het raar vinden, maar ik zou mezelf niet kunnen uitleggen waarom. Denk opvoeding ofzo? Maar iedereen vind het kunnen en de trui is een leuke trui dus ik denk dat ik vandaag gewoon helemaal los ga in mn huispak!

2 likes

En als jij op bezoek bent bij vrienden die lopen in chillkleding vind je dat dan een probleem?

1 like

Probleem niet, zou er ook niets over zeggen maar ik zou het wel een beetje vreemd vinden. Maar zoals ik hierboven al zeg: ik weet niet zo goed waarom ik dat zou vinden.

Misschien omdat je het met onverzorgdheid associeert? Als alles gewoon goed met je gaat vind ik wel dat je er een beetje fris en gewassen bij mag zitten, maar dat kan ook best in chillkleding natuurlijk.

3 likes

Ik zou het zelf niet doen, maar kan gewoon.

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Stel je persoonlijke vraag #47 (Deel 28).