Stel je persoonlijke vraag #47

Kom uit je priviledged bubbel, het is voor sommigen echt heftige problematiek. Ik heb lange klaagzangen gehoord over mensen die blijkbaar uuuuuuuren moesten wachten bij de blikjesautomaat omdat mensen zoveel blikjes in moesten leveren en dat zo lang duurde.

https://eeuwvandeamateur.nl/?p=1385

edit: oh de preview doet het niet. De aflevering van deze podcast heet ‘de blikjesproblemette’ en gaat hier over

4 likes

Ik heb zeker een type maar dat heeft heeeel weinig met uiterlijk te maken. Ja je moet naar zo’n kop kunnen kijken natuurlijk, maar het is ook nog zo dat als je iemand inhoudelijk leuk vindt, je 'm er ook leuker uit vindt zien.
Mijn type is eh… man met inhoud en gevoel? Ik moet er een goed gesprek mee kunnen voeren en ze moeten me aan het lachen kunnen maken, kunnen verrassen, aan het denken zetten. Als ze dat voor elkaar krijgen, vind ik ze in principe aantrekkelijk. Ja en ze moeten lief zijn. Zachtaardig.

15 likes

In normale omstandigheden niet. Maar wel als ik urenlang in de vrieskou moet staan, wat in de praktijk zelden gebeurt (bv. toen we in de coronaperiode ons kerstevenement buiten in plaats van binnen organiseerden en ik urenlang polsbandjes moest controleren aan de ingang; of op reis in Scandinavië jaren geleden waar het toen -15 graden was).

Ik heb trouwens van die thermo-hemdjes van de Action die hun werk wel doen, maar steeds naar boven kruipen na een tijdje. :triumph:

3 likes

Oh hoe mooi zou het zijn als het zo zou kunnen functioneren, zou dat op egf weleens gebeurd zijn, dat er liefdes zijn opgebloeid?

3 likes

:face_holding_back_tears:

39 likes
15 likes

Ja precies dit eigenlijk

1 like

Tegenwoordig is er ook echt altijd maar één apparaat? Wat is daar mee? Je staat altijd in de weg als je veel hebt.
Ik heb nu enorm veel in te leveren maar ik heb er gewoon geen zin in. En ja ik schaam me. Om hoe lang ik alles uitstel. :sweat_smile:
En elke keer iemand voor laten werkt ook niet als je 20 flessen, 18 bierflesjes en 80 blikjes in te leveren hebt.

2 likes

Ik dacht altijd: met volle maan is het lichter buiten, en daarom slapen mensen slechter. Maar misschien is zelfs dat onzin.

2 likes

Elke keer als je boodschappen gaat doen een aantal flesjes en blikjes inleveren. Hou je niemand lang op maar kan je wel rustig aan die berg blikjes en flesjes wegwerken.

3 likes

Waarom zo veel eisend??

41 likes

Als je de mogelijkheid hebt een keer je boodschappen bestellen? Dan nemen ze alles in 1x mee. Ideaal!

2 likes

Wat een gedoe over die blikjes en flessen , al snap ik het wel. Vind het zelf wat ongemakkelijk. Ik geef mn buurmeisje die tas vol statiegeld flessen en blikjes mee want dat vindt ze oprecht heel leuk om in te leveren en het geld wat ze dan krijgt mag ze houden (wel in overleg met haar ouders gedaan).

3 likes

Ik ga echt als een wappie klinken nu maar is het wel voldoende onderzocht dan? Kan me voorstellen dat wetenschappers echt 0 zin en tijd hebben om hier onderzoek naar te doen

1 like

Àlles wordt onderzocht, zelfs de meest ogenschijnlijk onnuttige zaken.
@Nescio ik ben/was ook team bullshit mbt maanstanden etc, maar vond wel dit artikel: https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.abe0465 . Uiteraard niet zo zwart/wit als volle maan > slechte nacht, maar de maancyclus lijkt wel gecorreleerd te zijn aan slaappatroon.

4 likes

De maan heeft invloed op eb en vloed, dus vast op meer dingen denk ik dan altijd maar :joy:

7 likes

Nja meer licht heeft samenhang met slechter slapen, en dat licht is dan toevallig van de maan. Dus indirect verband.

Om te testen of de maan op andere manieren de slaap beïnvloed dan stel ik een onderzoek voor met blinde mensen. Of mensen die in een kelder wonen ofzo.

1 like

Het effect wordt ook gezien in grote steden (met veel lichtvervuiling waardoor het verschil in licht door de maan waarschijnlijk meer te verwaarlozen is), al in mindere mate dan waar weinig tot geen elektriciteit is. Dus het kán wel dat je rond de volle maan minder goed slaapt, dat het met de letterlijke stand van de maan te maken heeft lijkt me inderdaad ook sterk.

4 likes

Heb je wel eens carbid geschoten?

• Jazeker superleuk
  • Ja maar meh
  • Zeer zeker niet
  • Nee maar lijkt me wel mooi

0 stemmers

Wat vind je van deze immaterieel erfgoed experience
  • Super mooi
  • Dom
  • Tyfusdom
  • Zie ik eruit als een bbb stemmer??