Stel je persoonlijke vraag #47

Klinkt heel simpel, maar dit is dus ook de reden om dat niet te doen.

51 likes

Koop een bakjeeee

2 likes

Ja, door de afgekeurde “politiehond” van de buren in m’n been. Hij zat in training en was afgekeurd omdat hij niet los liet. Precies hetzelfde dat hij bij mij ook deed

Ik was samen met m’n vader en zusje aan het wandelen door ons weiland richting het bos en toen kwam hij ineens door de bosjes naar ons toe gerend. ‘Gelukkig’ was m’n vader slecht ter been en wandelde hij standaard met een stok. Daarmee heeft m’n vader hem toen mega hard en vaak mee geslagen. Uiteindelijk liet hij los maar bleef agressief.

Een paar weken erna heeft hij een andere buurvrouw die in de tuin aan het werk was in haar kont gegrepen. Zij heeft jarenlang een open wond gehad omdat er teveel vlees weg was.

Vlak daarna hebben ze hem in laten slapen. Veel te laat naar mijn mening.

Edit:
Zelf hadden we op ons hoogtepunt (zat leeftijdsverschil in dus het was een korte periode) 4 grote honden en 1 kleine hond. Een van die honden had een hekel aan blonde vrouwen en viel die ook aan. Had iemand blond haar en deed die een bruine pruik op dan was het prima. Die hond zat altijd in een kennel als er een blond iemand langs kwam omdat we wisten dat het anders onveilig was.

Door deze situatie zou ik zelf nooit een hond willen, ik vind ze veel te onvoorspelbaar. Ik blijf ook altijd ver bij ze uit de buurt. Ondanks dat ik altijd met ze ben opgegroeid.

6 likes

Ja klopt, maar vind ik best jammer. 10 weken verlof vind ik zĂł kort.

Mocht jij nu een kind krijgen, wat zou je dan de ideale tijd vinden die je vrij hebt?

• 10 weken is prima
  • 3-5 mnd
  • 6-12 mnd
  • 12-18 mnd
  • 18-24 mnd
  • 25-36 mnd
  • Langer dan 3 jaar

0 stemmers

Ik zou het liefst wel 2 jaar hebben eigenlijk

3 likes

6-12 maanden maar dan wel de mogelijkheid om het te verdelen tussen de ouders (wanneer relevant)

14 likes

Ik zou er wel graag voor de baby er willen zijn, maar denk wel dat ik na een periode wel heel blij ben weer meer onder de mensen te zijn en weer wat met mijn hersens te doen. Ik denk wel dat ik een persoon ben die werk nodig heeft.

18 likes

Oh maar tien weken is ook kort. Tegelijkertijd; een paar maanden extra thuis is wel een andere situatie voor je pensioen dan jarenlang niet werken. Vriendin van mij woont in Duitsland en zij hebben het verlof zo ingedeeld dat ze verdeeld het eerste jaar thuis zijn geweest waarvan de eerste tijd samen en daarna beiden een periode alleen. Dat lijkt mij ideaal.

15 likes

Oh damn, dat van de opvang wist ik niet. Typisch weer dat je denkt dat het ergens anders beter geregeld is en daar net zo goed een addertje onder het gras zit.

9 likes

Ik zou het het liefst willen verdelen, dat we het samen doen. Als ik thuis ga zitten “ontneem” ik mijn man en kinderen de mogelijkheid samen te zijn. Als ik x dagen werk, hoeft hij niet fulltime te werken. Dat gun ik zowel mezelf, als m’n man en kinderen.
Nog los van het feit dat ik gelukkig wordt van m’n werk :wink:

Ik heb nu straks 4 maanden verlof na de geboorte en m’n man is in die 4 maanden ook de halve week vrij. Daarna gaan we ook nog beide minder werken voor een jaar, dat kan met de regelingen in Nederland nu tegen (deels) vergoeding. Dus je hoeft niet meteen te stoppen met werken om “meer tijd dan 2 dagen” met je 10wkn oude baby door te brengen :blush:

5 likes

Ik heb bijna 6 maanden verlof gehad en daarna rustig opgebouwd qua werkuren tot weer 36u werken en vond dat top eigenlijk. Ik heb heel erg genoten van de periode thuis met kleine baby, maar op een gegeven moment werden de dagen ook wel repetitief en had ik alle below deck seizoenen wel gezien tijdens dutjes met baby op me :sweat_smile: Ik ben ook heel blij dat ik nu in ieder geval een deel van de week hete thee kan drinken, volwassen gesprekken kan voeren en het gevoel heb dat ik iets bijdraag. Daardoor geniet ik denk ik ook meer van mijn vrije dag met kind. Voor mij had die verlofperiode dus niet langer hoeven zijn dan 6 maanden, maar ik was er fysiek ook heel snel weer bovenop en kan me voorstellen dat je meer tijd wil hebben als je fysiek lang nog niet de oude bent.

6 likes

Echt dit. Officieel is het ouderschapsverlof inderdaad voor beide ouders, maar een vriend van mij heeft toen het grootste deel opgenomen, omdat zijn vriendin haar werk veel leuker vond dan hij het zijne (en ook meer verdiende dan hij), en dat zorgde toch echt wel voor rare blikken. Normaal is het eigenlijk gewoon zo dat de vrouw het grootste deel opneemt en rustig een jaar (of langer) niet werkt. De enige mannen die ik ken die daadwerkelijk de helft of meer hebben gebruikt zijn ook geen Duitser, of Duitser met een niet-Duitse partner.

3 likes

Nav een gesprek met een collega en wat ik las in het show je kerstpakket topic.

Stel je drinkt nooit koffie, zou je dan een koffiezetapparaat in huis halen voor gasten?

• Ja, echt een apparaat voor de koffie
  • Nee, wel iets kleins zoals een percolator
  • Nee, wel oploskoffie of zo’n zakje
  • Nee, heb genoeg andere opties

0 stemmers

3 likes

Ik weet hier echt niet voldoende over, maar is dat in elk vakgebied mogelijk dan? In de ggz doen ze sowieso moeilijk over 24/28 uur werken vanwege de continuĂŻteit in de zorg namelijk, maar als je een baby hebt kan/mag dit dus wel gewoon?

3 likes

Dit heb ik, drink zelf zo goed als geen koffie, maar heb een kleine espressomachine voor als ik bezoek heb dat wel graag koffie drinkt.

2 likes

Percolator is echt prima. Oploskoffie zou ik never nooit aanbieden, tenzij de wereld is vergaan ofzo.

3 likes

Ik drink thuis geen koffie maar ik vind deze best prima hoor :joy: hij haalt het natuurlijk niet bij een goed apparaat maar voor oploskoffie best oke

2 likes

die heb ik hier ook altijd

3 likes

Als het de keuze is tussen dit of iets anders kies ik dat andere :stuck_out_tongue:

12 likes

Ach ik ben sowieso geen goede gastvrouw op dat gebied. Water of thee kun je krijgen want dat heb ik standaard in huis, maar alleen als ik echt een diner host ofzo of een avondje met vriendinnen haal ik allerlei drankjes in huis want dat heb ik gewoon niet standaard.

5 likes

Ik zou dan zorgen dat ik een french press in huis heb. Kan je ook prima koffie mee zetten en neemt niet veel ruimte in.

2 likes