Stel je persoonlijke vraag #47

Ja dat is bij mij ook, ‘uitruil’ ofzo. Snap de theorie erachter ook niet (wil ik ook niet dus ajb niet uitleggen als iemand het wel snapt). Het enige wat ik weet is dat mijn nieuwe fiets en sportabbo daardoor ongeveer 40% goedkoper zijn. Dus kan zeker aanraden er gebruik van te maken haha.

5 likes

Zo leuk dat ik het zelf een tijdje heb gehad, wel ietsjes meer toned down dan sommige van deze plaatjes

2 likes

Ja dit hebben wij met reiskostenvergoeding. Dat is er niet, maar wel via die uitruil in je 13e maand ofzo.
En ze geven dan voorbeelden dat zelfs bij 10km scheelt het je al? Ik snap semi hoe het werkt, maar het interesseert me verder niet en vul braaf dat formulier in :rofl::+1:t3:

3 likes

dit heb ik dus eens letterlijk gedaan omdat ik echt niet snapte hoe dit werkte, maar volgens mij zit het zo:

niet lezen als je het niet wil weten en ook niet me aanvallen want ik doe ook maar m'n best om het te begrijpen ja

Je krijgt je bruto salaris, en daar wordt vervolgens van alles vanaf getrokken om tot je netto salaris te komen, waaronder pensioenpremie en inkomstenbelasting etc. Dus even simpel: stel je verdient 1000 euro bruto. Je betaalt 10% inkomstenbelasting (en we doen even alsof andere premies enzo niet bestaan). Netto krijg je dan 900 euro (1000-100). Wat ze doen met zo’n regeling, is dat ze van die 1000 euro heel even X bedrag (zeg; 50 euro) reserveren, dan de belastingaftrek doen, en dan hop het er weer bij optellen. Dus je betaalt dan 10% van 950 euro = 95 euro en je houdt netto dan 950-95= 855 euro over. En dán tellen ze die gereserveerde 50 euro er weer bij op, zodat je uiteindelijk geld getoverd hebt en 855+50 = 905 euro (ipv 900) overhoudt!

15 likes

Nog een poging: ik heb een sportschoolabbo dat 55 euro kost per maand. Dat kan ik ook met deze regeling doen. Ik betaal dan niet 55 euro elke maand uit eigen zak aan de sportschool, maar mijn werkgever houdt dat in van mijn brutoloon, zeg 3000 euro. Ik betaal dan geen inkomstenbelasting over mijn salaris van 3000 euro maar over 2945. Normaal gesproken zou ik van die 3000 euro (ik roep maar wat) 2200 euro netto overhouden. Van die 2945 hou ik 2170 over. Dat is dus minder, maar ik hoef dan niet nog 55 euro aan de sportschool te betalen want die is al betaald door de baas, wat ik van die 2200 euro wel moest, waar ik effectief dus maar 2145 euro aan overhield. Hierdoor betaal ik maar 30 euro aan mijn sportschoolabonnement ipv 55 en win je dus 25 euro.

Fictieve bedragen maar hier komt het ongeveer op neer voor mij.

32 likes

Ik betaal via mijn ikb ook aanvullende reiskosten en het is veel voordeliger op die manier! De reiskosten worden volledig uitbetaald en er gaat geen belasting van af. Als je het bij je salaris of als 13e maand uit laat betalen dan gaat er wel belasting van af en hou je minder over.

Ik was ook zo blij toen mijn kinderen naar de opvang konden gaan :joy: hoorde ik allemaal verhalen van: ooooh, ja zo lastig kinderen naar de opvang, echt moeilijk om ze achter te laten etc…
En ik dacht alleen maar: ??? Eindelijk weer tijd voor mezelf, zonder kinderen!
Mijn partner had 10 weken verlof samen met mij en daarna had ik nog 4 weken verlof zonder hem. Ik was helemaal gesloopt na die 4 weken, had echt niet langer moeten duren :sweat_smile:
Een jaar verlof had mij dus echt verschrikkelijk geleken, tenzij ik het echt zou kunnen verdelen met partner en ook dagen zonder kinderen zou hebben.

9 likes

Sport, vakbond, studie(boeken), fietsverzekering, personeelsvereniging, rest uitbetaling einde v h jaar.

Sorry, maar dit is gewoon kunst 🪼

IMG_4701

21 likes

Ik heb deels slag deels krullend haar. Ik ga eruit zien als een uil die een elektrische schok heeft gekregen met zo’n kapsel.

4 likes
Welke jawbreaker is/was je lievelings?
  • Zuur
  • Aardbei
  • Heet
  • Tropical
  • Blue razz
  • Jumbo
  • Watermeloen
  • Mammouth

0 stemmers

Heb je nu ook zin in een jawbreaker?
  • Nee
  • Ja
  • Ik lust dat niet

0 stemmers

Voor een cursus waarvan ik weet dat die tijdelijk is boeit me zoiets echt nul. Heb haast nog nooit een sfeervolle plek gehad haha altijd trieste conferentieruimtes.

24 likes

Deze meid raakt :sparkles: overprikkeld :sparkles: van een hele dag felle tl licht

12 likes

Ik heb die laatst gekocht toen ik ze zag liggen bij de Lidl. Was echt een deceptie. Pakje van 4x4 jawbrekers en ik heb er uiteindelijk maar 1 gegeten hahha

Ik heb ooit ergens gewerkt zonder ramen en alleen TL licht en ik werd echt gek, wekte ook migraine op leek het.

5 likes

Oh bah dat kan ik me helemaal voorstellen! 5 weken, toen had ik wat anders gevonden en ik had dringend het salaris nodig anders waarschijnlijk twee dagen haha. Was ook echt niet leuk, zat daar als een soort zombie en wat je zegt elke keer verrast zijn hoe het buiten is en thuis helemaal afkicken en dan de volgende dag weer opnieuw.

Sindsdien let ik wel beter op waar ik terecht kom want blijkbaar ben ik er gevoelig voor (ook in restaurants enzo, dan zoek ik nog even verder)

2 likes

Kan mij echt 0 boeien, kom voor de inhoud. Vind goed eten belangrijker bij een cursus haha

4 likes

Ik zag net voorbij komen dat de Verraders binnenkort start met onbekende Nederlanders. Heb dat ooit een keer gekeken en toen zaten er volgens mij bekende Nederlanders bij.

Nu vroeg ik me af. Wat is leuker kijken: een programma met bekende mensen of een programma met onbekende mensen?

• Bekende mensen
  • Onbekende mensen
  • Een mix

0 stemmers

1 like

Ik zat hier laatst nog aan te denken toen ik aan het werk was op een basisschool. Ik werk voor een opdracht een paar dagen per jaar op een paar basisscholen en ik vind die fysieke omgeving van die scholen best wel onprettig en ik zou daar echt niet elke dag les kunnen geven. Zou daar niet gelukkig van worden.

5 likes

Ben jij tevreden met je handschrift?

• Ja
  • Nee
  • Wisselend
  • Ik was tevreden maar tegenwoordig niet meer want ik schrijf bijna nooit meer en mijn handschrift is echt achteruit gegaan

0 stemmers

3 likes