Stel je persoonlijke vraag #47

Ik drink sinds een jaar ook niet meer maar haal voor bezoek wel altijd een lekkere fles wijn of wat speciaalbiertjes. Maar alleen als ik weet dat mijn gasten dat ook drinken anders blijf ik er mee zitten

Edit; toen ik nog wel dronk vond ik wijn wel echt bij het kerstdiner horen trouwens dus zou zelf wel teleurgesteld zijn als ik ergens kom dineren en er is geen wijn

15 likes

Ik vind niet dat alcohol er per se bij hoort maar zou het voor mijn gasten wel halen.

8 likes

Ik vind het niet gek dat je het zelf niet in huis haalt, maar ik zou het wel gek vinden om dat onaangekondigd te doen als je weet dat er mensen komen die (misschien) drinken.
Zoals anderen ook zeggen zou ik de gasten vragen zelf mee te nemen wat ze willen drinken.

8 likes

bedoel je nou aankondigen dat er geen alcohol is of begrijp ik het verkeerd?

2 likes

Ik bedoel gewoon het bespreken, en mensen de optie geven om het zelf mee te nemen als ze dat willen?

Ik denk dat je wel kans hebt dat mensen teleurgesteld zijn als je er niets over zegt en als dan blijkt dat er niets is, voor veel mensen hoort het er wel bij bij een kerstdiner volgens mij.

6 likes

misschien ben ik heel andere kerstdiners gewend (aan de poll te zien wel haha) maar als ik een kerstdiner hostte zou ik het echt super gaar vinden als mensen zo teleurgesteld zijn alleen omdat er geen alcohol is

@Tessje2 ik denk dat je het zelf het beste aan kan voelen, want vragen of ze het zelf meenemen is misschien een beetje gek als jullie dat normaal nooit doen. ik zou iets hebben van ā€˜boeie er is genoeg ander drinken’ maar aan de polluitslag te zien verschilt het echt per persoon

7 likes

Oh ik zou t wel jammer vinden als er geen alcohol wordt geschonken, dan weet ik het liever van te voren en neem ik zelf iets mee. Kan me wel voorstellen dat alcohol duur is, al helemaal als je zelf niet drinkt.

18 likes

Dank voor de reacties iedereen! Ik ga wat wijn en speciaalbier in huis halen. Mijn familie drinkt wel en de aanhang ook. Ze weten dat als ze normaal bij mij komen eten er dan geen alcohol is, maar kerst is wel anders. Dus ik ga het gewoon halen.

50 likes

Ik zou mijn avond er niet door laten verpesten, maar zou het wel gek vinden als er helemaal geen wijn is. En dan hoeft dat echt geen dure of speciale wijn te zijn en verwacht ook niet dat iemand voor elke gang wat anders heeft, een aperitief en likeurtje na, maar een glas wijn bij het eten vind ik wel dat je kan regelen.

Maar vind dat net zo goed gelden voor andere dranken, als ik weet dat mn visite graag fanta drinkt, haal ik dat ook.

12 likes

Ja eens. Ik snap dat er alcohol in wijn zit haha, maar ik denk niet dat mensen teleurgesteld zouden zijn dat er geen alcohol is, maar dat ze teleurgesteld zijn omdat ze een lekker wijntje bij het eten willen drinken. Anders kan je net zo goed wodka voorschotelen :joy:

6 likes

Dit! Gaat me dan echt niet om wel/geen alcohol want als het lekkere alcoholvrije wijn zou zijn die bij het hoofdgerecht zou passen (if only it would exist) zou ik t net zo goed vinden. Maar kerstdiner = (was) een goed glas wijn voor mij.

7 likes

Waren mensen naar jouw idee afgelopen jaar vaker ziek dan gemiddeld?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ja vooral mijn collega’s en dan het liefst meteen een jaar lang :heart_eyes:

10 likes

Ja wtf? Ben zelf ook twee keer ziek geweest terwijl dat normaal gesproken eens in de twee jaar is.

1 like

Ja echt niet normaal, vooral collega’s ja en ook allemaal best wel lang.

Ik zelf nog niet dus fingers crossed

1 like

Same.

1 like

Ik ben zelf al 7 weken hondsberoerd. Van een luchtweginfectie, naar buikgriep, naar een voorhoofds- en bijholteontsteking. En meer mensen die ik ken, in dezelfde volgorde (niet aangestoken door mij).

3 likes

misschien komt het omdat het hele ziek naar je werk gaan sinds covid niet meer zo normaal is als daarvoor

2 likes

Dat speelt ook mee denk ik, maar ik heb het idee dat mijn weerstand sinds corona een stuk lager is…

5 likes

Ben jij ziek

• Ja heel erg
  • Ja heel erg en heel lang
  • Ja beetje
  • Ja beetje maar wel al heel lang
  • Nee

0 stemmers

Ik bedoel niet chronisch ā€œeen ziekteā€ maar iets van een verkoudheid of griep of algehele malaise. Iets waarvan je wel weet dat het hopelijk tijdelijk is. Heel lang is ongeveer 2 weken daarvoor vind ik.

1 like