Straks wordt nog gezegd dat je niet helemaal 100 voelen een humblebrag is voor special snowflakes, FF-cirkeltje rond
Of ben jij de rare van het stel…?
Dit is zo herkenbaar
Ik ben raar, ja.
Ben vaker wel dan niet in therapie
Beetje off topic maar ik ben helemaal pro therapie en vind dat juist heel normaal. Ik zou graag zien dat we op de middelbare school een vak krijgen over gedragspatronen, transgenerationeel trauma, stressstoornissen, depressie, zelfinzicht etc.
edit: Heftige trauma’s etc zijn natuurlijk niet “normaal” en gewoon enorm kut.
haha ik snap precies wat je bedoelt. ik zie het bijvoorbeeld ook vaak, heel specifiek, bij kaapverdiaanse oudere mannen (van 50+) en bij die mensen staat het wel gewoon normaal maar lucas van 21 die denkt dat hij tommy shelby is echt brrrr kippenvel
Ik zie het vaak bij van die types die in de zomer ook een fedora op hebben.
Waar zou jij moeite mee hebben als je het vanuit je werk moet doen
- Als arts een wrede dictator behandelen
- Als advocaat een zedendelinquent verdedigen
- Als deurwaarder een moeder met kinderen uit huis zetten
- Als dierenarts een dier euthanaseren
- Allemaal
- Geen een van deze opties, werk is werk
0 stemmers
alleen een dier euthanaseren niet want dat is meestal beter voor het dier
Voor de lenzendragers, gaan jullie netjes elk half jaar op controle?
- Ja, elk half jaar
- Nee, maar wel minstens eens per jaar
- Nee, ik ga veel te weinig
- Ik ga nooit op controle
- Nvt
0 stemmers
Ik ga zelf morgen en ben voor het laatst geweest voor corona. Ik schaam me een beetje en fingers crossed dat alles oke is…
Anders krijg ik ze niet
Ik ga alleen op controle als ik nieuwe nodig heb, en heb harde lenzen dus dat is maar een keer in de paar jaar
Ik dacht dat ik het redelijk goed bijhield maar nu bleek met mijn vorige controle dat mijn vaste lenzenman al drie jaar geleden naar bali geemigreerd is…
Voor wie bijna nooit gaat. Waar kopen jullie je lenzen? Ik koop ze bij de opticien, maar daarvoor wel eerst altijd een controle. Daar sturen ze ook echt op.
Er komen ook mensen bij de dierenarts om een dier in te laten slapen wat nog gezond is maar alleen oud of ze willen niet voor een behandeling betalen dus dan maar dood
Ik heb op mijn werk geen moeite met dieren inslapen als ze echt heel ziek zijn maar soms is het een grens geval en dan vind ik het wel lastig om te zien. En 1x wegens gedragsproblemen wat ik niet eerlijk vond, daar heb ik echt 3x over gehuild
ja oké dat is waar. ik hoorde daar pas ook iemand over, had genoeg geld maar geen zin om zo veel uit te geven aan een konijn. zo naar
Dit had ik eerst ook. Nu heb ik een soort abonnement waarbij ik per maand betaal en de lenzen worden opgestuurd. Resultaat is dat ik bijna nooit meer op controle ga, omdat er geen vast moment meer is. Goed voornemen voor 2024: afspraak maken voor een controle.
Mag je als dierenarts niet weigeren?
Dus of de euthanasie geheel weigeren of aanbieden de hond op te laten halen door het asiel (dan wel met of zonder kosten?
Edit; volgens Google mag een dierenarts weigeren maar alleen met een goed argument? Wat is nou een goed argument in zo’n geval.
Dat het dier niet ziek (genoeg) is om te euthanaseren, is toch een goed argument?
(Of ben ik nu heel naïef?)