Stel je persoonlijke vraag #47

€50k gewonnen door vrienden van mijn ouders.

5 likes

Heb jij bij glossier besteld sinds dat mogelijk is vanuit Nl?

• Ja
  • Nee maar wel eerder iets gekocht
  • Nee

0 stemmers

zo ja, heb je glossier you besteld?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ja mn moeder een keer 5000 euro. Lang geleden, je moest iets smsen ofzo, een antwoord dacht ik. Toen kwam ineens onze postcode in beeld op tv haha.

Oops sorry! Dit was niet met een kraslot.
Heb wel eens 10 euro gewonnen maar dan te lui om het in te leveren en op te halen.

1 like

Bijna alles wat ik denk en heb geleerd komt van hier, ben ik heel dankbaar voor

17 likes

Zou jij het leuk vinden als je partner zegt, ik heb tickets geboekt naar land x voor ons in december. Dus je weet alleen het land, verder helemaal niks. Mn vriend zei dit dus gister en ik reageerde denk ik niet zo enthousiast.

• Ja leuk, ik laat me verrassen!
  • Ik weet het niet
  • Misschien een beetje spannend want ik heb geen controle
  • Nee ik houd niet van dat soort verrassingen

0 stemmers

Ik kan hier zo kwaad om worden. Rot op met je verrassing ik trek dat niet ik word nerveus en moet me mentaal voorbereiden en hoezo bepaal jij wat we gaan doen en waar??? Lief gebaar hoor maar ik wil graag zelf controle/regie houden anders maak je me heel ongelukkig

18 likes

precies dit!

1 like

Heb je wel eens gebruikt gemaakt van srprs.me?

• Ja, 1 keer
  • Ja, meerdere keren
  • Nee, maar lijkt me leuk
  • Nee, lijkt me niet leuk

0 stemmers

Zo ja, hoe beviel dit?

• Leuk, zeker voor herhaling vatbaar
  • Oke, maar niet voor herhaling vatbaar
  • Tegenvaller
  • Anders

0 stemmers

1 like

Ik moet niks hebben van dat soort verrassingen, ik wil ook geen koffers inpakken zonder het klimaat enzo te weten dus ik kan me voorstellen dat je niet meteen stond te juichen hoor

5 likes

Zolang ik naar een warm land kan is het allemaal oké voor mij.

9 likes

Ik zou het vooral heel leuk vinden dat mn partner het bedacht en geregeld heeft want als ik op vakantie wil met hem dan ben ik degene die dat voor 99% regelt.

Eenmalig zou ik het daarom fantastisch vinden maar verder zou ik wel gewoon inspraak willen over hoe ik mn vakantie besteed.

9 likes

Ja leuk, en vet relaxed dat ik niks hoef te doen. Of wel maar dan wil ik niet op moment van aankomst weten “oh we moeten nog ff een hotel en huurauto regelen”
Maar aangezien mijn partner een zelfstandige volwassene is ben ik daar niet bang voor :grimacing:

Ik ben ook ok met een temperatuur indicatie en een tijd waarop ik op Schiphol hoef te zijn.

4 likes

ik heb nog zoveel dingen die ik graag wil doen en waar ik graag heen wil dat ik de meerwaarde van surprise me niet echt zie. Het lijkt me op zich best wel leuk maar voor de tijd/het geld dat ik daaraan zou besteden zou ik altijd liever zelf iets kiezen.

3 likes

Ben jij diegene die de meeste dingen bedenkt en regelt in je relatie? Denk aan huishouden, plannen, agenda, uitjes etc. En met 50/50 bedoel ik ook echt 50/50 dus niet jij doet alles en Henk maakt een overkapping in de tuin 1x per 15 jaar.

• Ja en ik heb een relatie met een man
  • Ja en ik heb geen relatie met een man
  • Nee is 50/50 en ik heb een relatie met een man
  • Nee is 50/50 en ik heb geen relatie met een man
  • Nee mijn partner doet dat en ik heb een relatie met een man
  • Nee mijn partner doet dat en ik heb geen relatie met een man
  • Ik heb helemaal geen relatie
  • ik heb meerdere partners

0 stemmers

2 likes

Na veel gesprekken over de mental load en er scherp op blijven: ongeveer 50/50 in mijn relatie met een man. Heel blij mee, want zie het om me heen nog zo vaak anders. Ook al zou het natuurlijk gewoon vanzelfsprekend moeten zijn. Vond zelf vooral het begrip ‘mental load’ heel verhelderend want eerst deden we dingen alleen in de uitvoering 50/50 en niet in ook het bedenken en plannen.

7 likes

Ja ik wist eigenlijk ook wel dat als ik de 50/50 zou toevoegen dat de meerderheid daar op zou stemmen.

1 like

Mental load is vrijwel helemaal mij, maar mijn vriend - ja die overkappingen man - is thank god echt mega veranderd qua huishouden en doet nu haast meer dan ik.

7 likes

Zou het heel leuk vinden, maar succes met regelen op mijn werk dat ik vrij krijg want dat gaat never nooit gebeuren. :joy:

1 like

Ja ik doe meer in ons huishouden/relatie, maar hij is naast z’n fulltime baan van +50 uur ook nog een huis aan het verbouwen dus zou het ook niet redelijk vinden om van mij te verwachten dat ons huishouden 50/50 is. Als z’n huis straks klaar is verwacht ik dat wel meer.

3 likes

Ik ben in deze echt het relatieleed. Ik vind dingen bedenken en plannen mentaal heel lastig ofzo. Ik loop compleet vast en ik kan me dan gewoon niks zinnigs bedenken. En ik schuif regeldingen altijd voor me uit totdat het niet meer echt kan en dan nog doe ik het gewoon vaak niet en leef met de gevolgen. Mijn vriend is juist totaal het omgekeerde: die vindt het leuk om dingen te plannen, lijstjes te maken en dingen te regelen. Maar die doet echt taak A en B tegelijk, komt onderweg naar B, C tegen, regelt dat gelijk terwijl hij aan de telefoon is voor taak D. En zo wil ik niet eens leven.

Nu we steeds meer samen zijn, merken we eigenlijk pas hoe scheef de verhouding is. Nu wel heel veel gesprekken over gehad en aan het kijken hoe we het beter kunnen verdelen. Zonder dat ik veel te weinig doe, maar ook niet dat hij te veel in te korte tijd verwacht.

6 likes