Stel je persoonlijke vraag #47

Huishouden doet hij echt veel meer. Ik moet het nu allemaal doen omdat hij is geopereerd en kan echt niet wachten tot hij die dingen weer lekker overneemt :sweat_smile:. Uitjes en zo bedenken is wel meer mijn verantwoordelijkheid maar dat komt ook omdat ik het heel leuk vind om dat te doen.

4 likes

Wow veel special snowflakes hier!

16 likes

Ja maar dat komt ook wel deels door zijn adhd. Ik heb er niet zo’n moeite mee want ik zie wel dat hij zijn best doet en met bijvoorbeeld lijstjes en een planbord in de keuken gaat het een stuk beter.

Plus als ik iets vraag doet hij het wel meteen.

4 likes

Ja zo is het bij ons ook geregeld. Mijn hoofd draait 24/7 overuren dus ik denk aan veel dingen al ver voordat hij eraan heeft gedacht. Maar hij heeft wel z’n onderdelen in de relatie waar ik nooit aan denk. En doet veel meer aan schoonmaken enzo.

Same! Ik zorg qua planning dat we op tijd nieuwe shampoo hebben, wasmiddel, kattenvoer etc. Ik maak altijd boodschappenlijstjes bijvoorbeeld. Maar mijn vriend is veel meer van het opruimen en is vaak degene die even snel op en neer gaat om iets te halen bijv.

1 like

Wel relatie niet samenwonen geen kinderen. Niet dat ik mezelf spesjaal vindt maar ik ken/weet van weinig mensen die LATten en hier op het forum lijken ineens veel mensen kinderen te hebben

6 likes

Ja ik zie echt best wat mensen waarvan ik denk huh, daar hoor je denk ik niet thuis. Al weet ik natuurlijk ook niet wat er allemaal binnenskamers gebeurt.

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik voor mezelf het ook lastig kiezen vind. Aan de ene kant ben ik ook your average basic getrouwde bitch, aan de andere kant werk ik niet, hebben we geen kinderen en vind ik het forum over het algemeen erg wit.

8 likes

Ja dit lijkt me nou echt leuk, zolang het maar geen all-inclusive of georganiseerde groepsreis is ofzo. Dus dat het inhoudelijke programma nog open of bespreekbaar is. En het liefst warm, maar noorderlicht oid zien lijkt me ook magisch.

1 like

Ik vond het wel leuk maar door t gezelschap waarmee ik was iets minder haha. En ik had toen mega weinig budget haha. Ik zou t opzich wel nog een keer willen doen maar dan iets luxer.

3 likes

Echt hĂš? Behalve dat ik niet in Nederland woon denk ik nou niet dat mijn leven er echt veel anders uitziet dan van de meeste mensen hier. Werken, af en toe wat leuks doen met vrienden/familie/eventuele partner, beetje sporten-tv kijken-forummen-boek lezen, af en toe op vakantie. Heel standaard allemaal eigenlijk :woman_shrugging:t3:

8 likes

Maar dan is het toch geen verrassing meer als het aan allerlei voorwaarden voldoet? Ik bedoelde echt dat iemand zegt hee ik heb je koffer gepakt we gaan over een kwartier naar het station. Dat zou ik echt niet trekken

1 like

Ik ben veel jonger dan veel anderen dus denk dat vooral daardoor m’n leven nog heel anders is. Maar op veel dingen sluit het ook wel aan hoor maar gewoon echt andere levensfase

1 like

Ik doe wel meer, maar niet de standaardverdeling man vrouw. Mijn vriend houdt de agenda bij en plant dingen met vrienden en familie, maar ook HA voor zoon bijvoorbeeld.

Ik doe meer kluswerkzaamheden, dat kan hij helemaal niet.

Al met al doe ik wel meer, omdat ik meestal kook en boodschappen doe. Dat komt ook beter uit, want vriend is vaak laat thuis. Overige huishouden zoals was en verzorging kind doen we wel 50/50.

Ook merk ik dat ik vaak dingen doe zoals de koelkast een keer schoonmaken of spinnenwebben weghalen. Dat is iets wat niet bij hem in zijn systeem zit, hij zou t wel doen als ik het opmerk.

2 likes

Oh ja tuurlijk maar daarom heb ik ook niet “helemaal niet” gestemd

2 likes

Ik zie het juist als iets “negatiefs” richting mezelf. Anderen hebben een veel spannender leven en maken veel meer mee.

Zelf zou ik niet anders willen want ik ben echt een huismus. :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Jonger, werk momenteel niet en studeer alleen, moslim en leef ook zoveel als ik kan volgens die standaarden. Verder qua interesses en hobby’s wel basic maar ach dat eerste wat ik noem maakt mijn gemiddelde dag wel anders dan die van de rest hier.

3 likes

Mijn leven is door OCD heel beperkt, als ik in een aflevering van Levenslang met dwang zou zitten zou ik degene met de meest extreme vorm zijn zeg maar? Mijn hele leven bestaat uit dwanghandelingen en daardoor kom ik het huis bijna niet meer uit. Als ik wel iets buitenshuis doe zitten daar allerlei haken en ogen aan. Maar ik vind het gĂȘnant/kwetsbaar om daar uitgebreid over te posten dus ik kan me voorstellen dat mensen denken dat ik onterecht nee stem

Het fijne van het forum vind ik dan weer dat ik hier mensen met soortgelijke klachten heb leren kennen waarmee ik buiten het forum over zulke dingen kan praten. Ben daar heel blij mee!

35 likes

Ja hierom heb ik op anders gestemd. Ik drink geen karton water.

17 likes

Niet super anders, want ik woon samen met mijn vriend en heb een 9-5 baan bij de overheid. Maar ik ben wel jonger dan de gemiddelde forummer (al jaren, maar er lijkt volgens de leeftijdspolls niet echt nieuwe jonge aanwas te komen). En als er in een ‘wat ga je dit weekend doen’-poll niet eens de optie uitgaan of een feestje staat, denk ik dat ik wat dat betreft wel een ander leven heb.

3 likes

Oh ja ik lat ook maar had helemaal niet het idee dat dat m’n leven zo anders maakte haha

2 likes