Stel je persoonlijke vraag #47

De geur van gist

• Jammieee
  • Jakkiebakkie

0 stemmers

1 like

Ik denk toen ik heel klein was nog wel eens, maar toen was het allemaal nog niet zo groots. Daarna keken we altijd vuurwerk in de buurt.

1 like

Bij ons gebeurde dat vroeger altijd, maar de volwassenen deden dat voor ons, dus niet dat ze dan als wij op bed lagen als volwassenen onder elkaar nog vuurwerk afstaken

6 likes

Nee bijna nooit. De buren haalden altijd een gigantisch mega duur siervuurwerkpakket. Dus daar profeerde de rest van. Maar die hadden ook 4 zonen dus ik denk altijd dat dat er ook mee te maken heeft.

Denk je dat er in een huishouden met alleen zonen meer vuurwerk wordt afgestoken?

• Nee
  • Ja ik denk het wel

0 stemmers

1 like

Ja ik moest dan eerst slapen want tot middernacht opblijven lukte niet. Dan werd ik iets voor 12 wakker gemaakt om vervolgens halfslapend naar siervuurwerk te kijken. Echt nostalgisch haha

9 likes

Ja het sloeg echt helemaal nergens op, ik zou ook als +1 van een andere single vriendin komen, maar de andere dames waren bang dat het dan een te groot vrouwending zou worden en de mannen niet meer wilden komen, echt zo raar.

6 likes

Een te groot vrouwending omg, wat is dat überhaupt. Hopelijk heb je toen alsnog een leuk oud&nieuw gehad.

6 likes

Ja gelukkig wel! Ik mocht op het laatste moment aansluiten bij een klein huisfeestje van een collega van een vriendin. Spelletjes gedaan, nog gezoend met een kerel, volgende dag met het groepje wezen nieuwjaarsduiken en nog in het lokake krantje beland!

19 likes

Ik vind dit zo belachelijk stom en bekrompen dat ik serieus de vriendschap dan zou heroverwegen. Wat burgertruttig.

28 likes

Jij geeft aan dat je er uiteindelijk iets positiefs uithaalt. Nu ben ik absoluut geen positief ingesteld persoon, maar ik vraag me echt af wat voor positief iets je haalt uit al je jeugdfoto’s die weg zijn bijvoorbeeld?

7 likes

Spullen ben ik vaak best neutraal over. Kan er wel van balen, maar ik denk ook al snel: dat vervang ik wel weer en ik ben blij dat dat zomaar kan. Andere zaken zoals een vakantie die in het water valt ben ik vaak in een regelmodus. Rationeel, wat moet er gebeuren? Laat mij dat maar doen.

In de persoonlijke sfeer probeer ik vooral niet boos te worden, mijn woorden voorzichtig te kiezen omdat dat bij mij altijd in mijn nadeel uitpakt, maar ik vermijd akkefietjes de laatste jaren ook wel. Vind het het heel vaak niet waard.

@FrozenFlame of het positief is idk, maar je zou er iniedergeval uit kunnen halen dat het niet slim is om al je jeugdfoto’s op één fysieke schijf te stallen:p

3 likes

Hahah dat zeker, maar zou ik niet positief noemen al zou je het wel zo kunnen bekijken natuurlijk

Opzich lijkt mij jouw huidige modus fijner dan stressaanvallen, verdriet en overstuur voelen. Dus als het werkt voor je is dat prima toch.

1 like

En wat kost deze visfriet met saus op de markt denk je? In een niet al te grote stad dus geen Amsterdam ofzo

• € 2,50
  • € 3,75
  • € 5,00
  • € 6,75
  • € 7,50
  • € 8,75
  • € 10,00

0 stemmers

€ 7,50

5 likes

Denk dat het ~7 kost en vind het ~4,50 waard. Also, “visfriet” :sob:

7 likes

Ik had eigenlijk ook verwacht rond de 4-5 euro af te moeten rekenen :joy: was gelukkig wel lekker

2 likes

Haha ik heb duidelijk geen idee wat vis (of vlees) tegenwoordig kost, ik haal het niet en dacht dat het nog altijd veel goedkoper zou zijn dan vega(n) :sweat_smile:

Het ziet er wel lekker uit!

1 like

In het begin actief maar het ebt altijd na een paar dagen (week) weg, dan denk ik het is nu al weer een week geleden + dan zijn er weer andere dingen waar ik mee bezig ben.

4 likes

Word jij de laatste tijd ook vaker gecontroleerd bij de zelfscan?

• Ja
  • Nee
  • Ik zelfscan nooit

0 stemmers

Normaal iets van 1x per maand schat ik en nu de laatste 5-10x oprecht elke keer? Wat heb ik gedaan om het algoritme boos te maken :cry:

2 likes

Dat is gewoon een nieuwe maatregel van oa de Albert Heijn vanwege het vele stelen bij de zelfscan

3 likes