Stel je persoonlijke vraag #47

beste familieleed van het jaar

6 likes

Die met het Barbiemuseum :clown_face:

2 likes

Nieuw bericht per alinea…maar eigenlijk ben ik altijd heel kort op whatsapp.

7 likes

Hahaha ja ik zag net in het memetopic een meme over iemand die z’n poep niet kan ophouden en ik dacht instantly aan dat de dochter in Rat Race dan zegt dat ze aan het prairie doggen is en ze dan naar het Klaus Barbiemuseum gaan :sob:

2 likes

Dit is echt een van mn favo 00s (denk ik??) films. Echt een absurde mix van best grote acteurs van die tijd die allemaal voorbij kwamen

10 likes

Klaus Barbie museum :grimacing::grimacing: en toen heb ik geleerd wat narcolepsie is

1 like

Ik heb een bepaalde dag in de week dat ik altijd later thuis ben van werk en direct door ga sporten dan rij ik altijd voor een happy meal door de drive. Als ik zo denk 1 x per week best veel maar love it

14 likes

Graag deze optie dus toevoegen @grace !

39 likes

Ken jij iemand die verwond is geraakt door vuurwerk, vroeger of nu? Gaat dan om een partner, kind, familielid, vriend/vriendin, buur, kennis, collega, klasgenoot. Beetje in die categorie?

• Ja (vertel?)
  • Nee

0 stemmers

Heb het zelf meegemaakt als kind (jaar of 10?). Illegaal vuurwerk op de grond opgeraapt (wat door regen of sneeuw toen niet was afgegaan) en aangestoken op 1 januari. Klapte binnen 1 sec in mijn hand en er was bloed en er waren hele grote zwarte blaren. Zwarte vingers etc. Nog nooit zo hard geschreeuwd (schreeuwde mijn ouders een straat verder wakker uit hun bed). Gelukkig al mijn vingers behouden. Sindsdien blijf ik lekker op afstand. En ik was dus echt zo’n best wel braaf kind die dus 1 keer de fout in ging. Ellende :sweat_smile:

Andere situatie was iemand van de basisschool. Zij stak bij de voordeur een sterretje af en haar jas vatte vlam. Zij was in haar nek en aan de onderkant van haar gezicht helemaal verbrand. Zij was een jaar of 7 gok ik.

8 likes

*dit jaar

7 likes

Een kennis van de middelbare. Domme eigen schuld, oog kwijt

Ja een neef van mij stak een kleine vuurpijl af en die viel om naar de overkant van de straat waar zijn vrouw + baby in kinderwagen stond. En toen ontplofte de pijl vlak boven/in de kap van kinderwagen. Echt craaaaaaazy. Baby had “””“alleen”””” een lichte brandwond (tussen duizend aanhalingstekens want extreem erg natuurlijk maar bizar hoe dit ook had kunnen aflopen)

8 likes

Een paar jaar geleden echt elke week, maar ik kan het gewoon niet meer betalen. 10 euro voor een flutburger en friet… dan betaal ik liever eens in de zoveel tijd 15 euro voor een fatsoenlijke lunch

6 likes

Ja, iemand die in hetzelfde kleine dorp als ik woonde, ook door het opnieuw aansteken van illegaal vuurwerk. Die is twee of drie vingers kwijtgeraakt.

2 likes

De partner van een collega stak een vuurpijl af, in haar oog terecht gekomen en oog kwijt.

5 likes

Ja echt heel naar verhaal door een melkbus met deksel diegene was ook overleden later echt ik word er nog akelig van als ik zie hoe nonchalant iedereen maar doet met die troep

3 likes

Mijn broertje. Stak een stuk vuurwerk af met veel te korte lont. Het ontlofte al voor hij het weg kon gooien. Hij heeft mega geluk gehad en alleen brandwonden aan zijn hand opgelopen. Een jaar later gebeurde hetzelfde bij een vriend van hem. Alleen dan met illegaal vuurwerk. Jongen is zijn hand kwijt en flinke littekens in zijn gezicht.

4 likes

Meerdere zelfs. Mijn neef heeft vuurwerk in zn hand laten ontploffen en mist 2 vingerkootjes. Mijn vader kreeg iets in zn oog maar had gelukkig een bril op dus heel veel geluk en verder geen blijvende schade.

1 like

Wat vind jij van mensen die door hun eigen schuld (bv. illegaal vuurwerk of er dom mee omgaan) gewond raken door vuurwerk?

• Eigen schuld, dikke bult
  • Beetje dom, maar wel zielig
  • Heel zielig

0 stemmers

ligt echt aan de leeftijd imo, iig na de ± 21 eigen schuld dikke bult

21 likes