Stel je persoonlijke vraag #47

Nee klopt, als je alleen zo’n gesprek voert en verder niks doet, lijkt het me ook redelijk nutteloos in dit geval :grimacing:

2 likes

Grote vuurwerkpijl (illegaal) die door het keukenraam schoot. Zo’n grote raam van 3 bij 2 in de keuken zeg maar. Zo van buiten naar binnen en ontplofte in de keuken. Gelukkig alleen (kleine) brand plekjes in kleren en meubels.

Ook wel eens stukjes beton? Of weet ik wat er op zit om vuurwerk zwaar te maken op mij terug gekomen met mega blauwe plekken op lichaam.

Allemaal door alleen te kijken en nooit zelf af steken.

2 likes

Nou ik blijf mooi binnen met een emmer water achter de brievenbus en de deuren en ramen gesloten.
Zet jij ook altijd een emmer water achter de brievenbus met oudjaar?

• Ja
  • Nee maar ik ben wel bekend met dit gebruik
  • Nee waarom zou ik dat doen?

0 stemmers

Je mag ff uitgaan van een normale brievenbus is de voordeur, als je die niet hebt kun je doen alsof of de poll overslaan.

1 like

Nee dit niet. Ik tape wel altijd de brievenbus af vanuit binnen als ik ergens anders oud en nieuw vier dan thuis.

8 likes

Wow dit zou vooralsnog een goede poll zijn voor het ben ik de enige topic 🫨
Misschien dat iedereen die dit doet al slaapt
@Whitecactus ook heel slim

Maar doe je dat om eventueel vuurwerk daarin op te vangen of om meteen te kunnen blussen? Als je flink doorduwt valt het vuurwerk toch een stuk verder dan de deurmat/emmer?

Of begrijp ik het verkeerd👀

2 likes

Wat is het percentage van je werkweek dat je thuis werkt (in plaats van op kantoor werken)? Dus als je 40 uur in de week werkt en je werkt 2 dagen thuis, dan kies je voor 40%. Als het wekelijks/maandelijks verschilt, kies dan het gemiddelde.

• 0% - maar ik werk wel
  • 0% - maar ik werk niet
  • 0% - want ik kan niet thuiswerken met mijn werk
  • 20%
  • 25%
  • 40%
  • 50%
  • 60%
  • 75%
  • 80%
  • 100%

0 stemmers

1 like

Niet voor de brievenbus, maar mijn oma zette wel altijd een emmer lauw water in de gang voor eventuele ongelukken. In scheveningen werd er altijd veel afgestoken dus ze zag het altijd al helemaal mis gaan (gelukkig nooit gebeurd want ze woont in en rustige straat) maar ze was beter safe than sorry.

1 like

Kind is 12. Weten van een voorlichtingsfilmpje of gesprek en een goede afweging maken wanneer een andere volwassene het op een presenteerblaadje legt en zegt dat het gewoon kan zijn twee andere dingen. Zou er daarnaast niet vanuit gaan dat een kind precies doorheeft wat het verschil tussen illegaal en legaal vuurwerk is. Zou dus juist inzetten op een goed gesprek en daarna pas het praktische ingaan.

7 likes

Wij zetten een brievenbusklem op de brievenbus waardoor hij überhaupt niet open kan.

1 like

Ik heb de auto gisteren al verplaatst, brievenbus aan de buitenkant dicht, roosters boven de ramen dicht ivm de stank

Ik wens iedereen een veilig uiteinde :sparkles:

7 likes

Zolang ik geen slechte sushi eet, zou dat vast goed moeten komen.

Maar alvast een fijn nieuwjaar toegewenst. En hopelijk hebben we volgend jaar minder gezeik dan dit jaar

11 likes

Als het mijn kind was zou die het niet mogen kopen en überhaupt niet in huis mogen hebben. Maar er is ook een kans dat mijn partner mee wil en dat ze dan samen iets kopen (siervuurwerk geen knallers).

Ik vind dat ik mijn kind zulke dingen wel kan verbieden en ik zou ook not amused zijn als ik achteraf hoor wat ze gingen doen. En er een goed gesprek over voeren want het is nu vuurwerk en over een jaar alcohol/drugs/whatever.

3 likes

Lees hier en op andere platformen veel berichten over geen zin hebben in vanavond. Voor mijn gevoel opvallend veel?

• Ik heb ook geen zin in vanavond
  • Neutraal
  • Ik heb wel zin in vanavond

0 stemmers

2 likes

Oke dit telt niet echt maar toch, toen Fergie dit song:
Zo afgrijselijk gezongen, ik lag helemaal dubbel

Dus dat is mn favo

2 likes

De zeikerds hoor je gewoon harder. Het is in mijn beleving elk jaar zo hier hoor. ‘Het is de meest overrated feestdag’ ‘kan alleen maar tegenvallen’ etc etc.

Ik vind O&N een van de leukste dagen en heb ook echt zin in vanavond!

19 likes

Veel plezier!

Dat mensen geen zin hebben in vanavond is toch niet perse omdat het zeikerd zijn? Dit is toch wel de feestdag (in Nederland?) met de meeste nasleep. Hulpverleners die worden aangevallen door mensen (mannen) die niet met alcohol om kunnen gaan en stoer zijn.

Overigens vind ik het ook overrated omdat ik een maatschappelijke druk voel dat het gezellig moet zijn.

15 likes

Dat heb ik vorige jaar gedaan :sweat_smile: denk wel dat ze bedorven waren ofzo

8 likes

Heb jij een oudejaarslot?

• Ja
  • Nee
  • Nee maar ga ik vandaag nog kopen

0 stemmers

1 like

Ik had dit jaar twee december krasloten gekocht en heb 10 euro gewonnen :money_mouth_face:

6 likes