Stel je persoonlijke vraag #47

Nou ik ben binnengekomen op een lagere functie (A) zegmaar, en had eigenlijk geen werkervaring en/of diploma voor de functie (B) die ik nu doe. Maar omdat het zo’n klein bedrijf is, kreeg ik dat werk van functie B wel veel mee. Toen de persoon van B wegging hebben ze geen vacature uitgezet maar ben ik wat extra ingewerkt en nu doe ik dus dat werk. Als ik bij een groot bedrijf had gewerkt was dat denk ik niet gelukt, want ik kan me voorstellen dat alles daar veel formeler is. Of überhaupt solliciteren op functie B.

Dit vind ik ook echt geweldig! Alles gaat zo makkelijk, sfeer is ook heel informeel. Maar ben ook wel blij dat het geen ~familie~ is, we spreken elkaar na werktijd niet.

Dat vind ik eigenlijk niet horen, wat mij betreft moet je leidinggevende ook voor je opkomen.
In mijn rol stond ik tussen mijn collega’s en de eigenaren in en probeerde ik er altijd voor te zorgen dat mijn collega’s konden doorgroeien zoals ze zelf wilden (in salaris, functie etc.). Vervolgens legde ik dat plan voor bij de eigenaren en en nam ik ze hier zo veel mogelijk in mee. Wat mij betreft moet een goede leidinggevende er zijn voor het personeel en niet alleen als verlengstuk van de directie.

14 likes

Ik luister een podcast over zedendelinquenten en meerdere mensen die veroordeelt zijn voor pedoseksualiteit geven aan dat ze door vrijwel hun hele netwerk zijn laten vallen, ze in een sociaal isolement vallen en dat sociale isolement zorgt vaak voor recidive.

Zou jij met een familielid het contact verbreken als diegene veroordeelt is voor pedoseksualiteit?

• Ja sowieso
  • Nee denk het niet
  • Ligt echt aan het delict (bv beeldmateriaal verzamelen of de daad in het echt uitvoeren)
  • Ligt eraan hoe diegene ernaar kijkt en gemotiveerd is voor behandeling of niet
  • Ligt eraan welk familielid

0 stemmers

Maakt het nog verschil in de leeftijd van de dader? Bv je neefje/broertje van 13?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Welke podcast? Die over tbs?

1 like

Yess!

Echt heel complex deze vraag. Stel het is m’n achterneef en hij heeft meerdere keren echt aan kinderen gezeten (of stel je voor, jouw kind :sob::sob::sob::sob:) en het boeit hem geen zak en ziet het probleem niet, dan is het natuurlijk makkelijk. Maar stel het is je vader en het is alleen beeldmateriaal en hij vindt het zelf vreselijk en gaat heel actief aan de slag met de behandeling, dan is het een heel ander verhaal. Maar als ik kinderen zou hebben zou ik m’n kinderen denk ik nooit meer in diens buurt tolereren.

8 likes

Alleen pedofilie, dus alleen de verlangens en gedachten en er niet naar handelen zou ik ingewikkeld vinden maar niet direct een reden al het contact te verbreken. Wel als ze het zelf niet als probleem zien. En als er maar enige handeling naar is is het sowieso klaar.

7 likes

Of een spel dat ze veel spelen, ik ben nu bij dit level en jalalal

2 likes

Voor alleen de gedachtes en verlangens zal iemand niet opgepakt en veroordeeld worden denk ik

7 likes

Maar dat is toch het verschil tussen pedofilie en pedoseksualiteit? Ik dacht dat wat jij schreef precies het verschil tussen die dingen was.

2 likes

Vind ik lastig. Ik werk zelf veel met zedendelinquenten (voornamelijk pedoseksueel ook), dus ik zou het raar vinden als ik dat wel doe maar een familielid laat vallen. Dus tenzij het een vage oom is die ik niet goed ken, zou ik in ieder geval mijn best wel doen om contact te houden en diegene te helpen als dat mogelijk is.

2 likes

Ja maar zouden ze de daad dan vreselijk vinden of het feit dat ze gepakt zijn? Ik denk het laatste namelijk.

5 likes

Datzelfde heb ik dus ook, ik werk ook regelmatig op afdelingen met zedendelinquenten… maar dan nog hanteer ik wel een andere soort van visie daarop op professioneel gebied dan persoonlijk. Enerzijds weet ik dat sociaal isolement juist een risicofactor is, dat het regelmatig ook vanuit eigen trauma en misbruikervaringen komt etc. Maarja anderzijds als ik de dossiers wel eens lees en wat ze allemaal gedaan hebben zou ik het ook niet kunnen opbrengen om met een deel van hen contact te onderhouden als familielid.

8 likes

als iedereen alles erop zet is het toch logisch om die wijn er ook op te zetten?

3 likes

sorry als dit een dubbelpost is maar voor de mensen die ‘ligt aan de daad’ stemmen, welke daad zou voor jullie de grens zijn dan? want bijv seksueel getinte beelden of CP vind ik echt al erg genoeg om het contact te verbreken. en ik kan me niks voorstellen wat ik níet zo erg zou vinden. misschien fictieve verhalen ofzo maar daar word ik al naar van

1 like

Ik heb niet zoveel familie waar ik dusdanig goed contact mee heb dat ze in die zin wat aan mij hebben en ben geen heilige dat ik dan contact zoek. Maar ik neig naar wel contact houden en diegene nevernooit bij mn kind laten.
Weet je wat het ook is, als je het weet van die persoon kan je ernaar handelen. Maar van hoeveel mensen in je netwerk weet je dat niet en heb je een misplaatst vertrouwen. Dat zou voor mij ook meewegen

4 likes

Een familielid van mijn vriend is hiervoor veroordeeld. Ik vond het heel moeilijk want dit gebeurde voor ik mijn vriend leerde kennen en niemand wist echt wat er nou precies was voorgevallen. Ik ben afgegaan op het rechtbankverslag en op basis daarvan is voor mij wel duidelijk dat ik die persoon nooit in de buurt van mijn kind wil hebben zonder andere volwassenen in de buurt. Verder contact hebben we ook alleen als het niet anders kan.

6 likes

Maak jij een felicitatie story op Instagram als een dierbare van je jarig is? Zo van: happy birthday to deze meid

• Ja dat doe ik
  • Nee dat doe ik niet
  • Ik heb geen Instagram

0 stemmers

Ik heb wel eens een documentaire (ik denk dat het ‘Je zal het maar zijn’ was) gezien hierover en wat me hiervan bijbleef is het verschil tussen pedoseksueel zijn en pedofiel zijn. En dat dat laatste ook voor deze mensen extreem complex is. Hierin werd ook gezien dat tussen de 1% en 4% van de mannelijke bevolking dit heeft.

ik HAAT dit

(al vind ik t bij familie wel weer beter te verteren)

4 likes