Stel je persoonlijke vraag #47

Voor mij is het de combinatie van factoren. Ik vind alles ontzettend erg en hoop echt nooit met zo’n situatie te maken te hebben omdat ik instinctief zoals @grace denk, maar bij een heel naast familielid/iemand waar ik veel van houd kan ik me voorstellen wel mijn best te kunnen doen om iets als beeldmateriaal bekijken te accepteren. Ik kan me niet voorstellen dat ik me bij iemand over daadwerkelijk aan kinderen zitten heen zou kunnen zetten.

Ik ben trouwens benieuwd naar de podcast, @Nysmn ! Ik heb een paar weken terug “De dag die ik nooit meer vergeet” geluisterd, over hetzelfde onderwerp. Daarin spreekt een vrouw met twee jonge kinderen, wiens vriend (niet de vader) na een paar jaar wordt veroordeeld voor zijn gedrag online en geïnterneerd. Zij heeft besloten om bij hem te blijven en waar ik dat enerzijds heel sterk vind, voelde ik me tijdens het luisteren wel heel ongemakkelijk. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn.

2 likes

Oja oeps, ik dacht dat ik dit niet deed, maar door je toevoeging tussen haakjes besefte ik dat ik dat wel doe voor mijn zusje!!! Begonnen toen ze in het buitenland woonde en niet mee gestopt, vind het een leuk excuus om kinderfoto’s tevoorschijn te toveren haha sorry

1 like

Jouw geboortesteen

• Mooi
  • Wel oké
  • Stom

0 stemmers

Jouw geboortebloem

• Mooi
  • Wel oké
  • Stom

0 stemmers

1 like

die topaas kan ik wel mee leven maar die gare kerstplant vind ik echt stom

16 likes

Hahaha ja, ik moest ook wel lachen toen ik dat stukje hulst zag. Is voor mij geen bloem

4 likes

Gelukkig heb je voor december ook nog een kamer narcis als optie :tipping_hand_woman:t3: De meeste maanden hebben er 2 trouwens.

1 like

en een poinsettia toch? wel kerstig ook maar tenminste een normale bloem ipv van die kut blaadjes

Oh ja klopt, dus het was meer een soort toelichting over mijn gedachten erover haha, op deze poll zelf is het antwoord dus absoluut nee, geen contact meer.

3 likes

Precies ik ben ook binnen een jaar gepromoveerd. En een collega die dit inhoudelijke werk eerst deed, doet nu alle ICT. Mijn baas, tevens eigenaar vraagt gewoon wat je zou willen doen of ontwikkelen en dan kan het. Je moet natuurlijk wel een fijne manager/eigenaar hebben. Die van mij is een beetje mijn coach en vader in één. Toen mijn relatie uitging heeft ie bijvoorbeeld iedere dag gebeld om te vragen hoe het ging en een half uur naar mijn gejank geluisterd :sweat_smile: Heb ook heel veel kutbanen gehad, dus ben hier wel echt dankbaar (:face_vomiting:) voor.

7 likes

Niet valsspelen! :smiling_face_with_tear:

Zou je in contact blijven met een familielid die huiselijk geweld heeft gepleegd?

• Nee
  • Ja sowieso
  • Ligt eraan wie het is
  • Ligt eraan wat ie precies heeft gedaan
  • Ligt eraan of ie zichzelf laat behandelen en dat serieus neemt

0 stemmers

Als iemand zegt: “Ik vind lezen heel leuk, maar ik lees alleen non-fictie.”

• Vind ik niets van
  • Leuk toch
  • Beter iets dan niets lezen
  • Dan ben je dus geen echte lezer
  • Vind ik gewoon stom

0 stemmers

1 like

Elke gelezen letter is er 1

7 likes

Ik vind dat juist indrukwekkend eigenlijk? Wat lees je dan? Wetenschappelijke artikelen? Biografieën?

Vind fictie eigenlijk juist meer low brow

31 likes

Prima/leuk maar ik vraag mij dan wel af houd die persoon niet van fantaseren over van alles en nog wat? Dat maakt fictie lezen juist zo leuk vind ik dat je van alles kan beleven via een boek.

2 likes

Ja dat dacht ik ook, vind ik knap want ik vind non-fictie vaak moeilijk door te komen.

Maar als ze alleen van die soort zelfhulpboeken lezen vind ik er wel iets van :sweat_smile:

9 likes

Ligt er een beetje aan wie het zegt, maar ik denk vaak zelfhulpboeken, voetbalboeken, biografieën, dat soort dingen?

Ik las zelf vroeger alleen maar non-fictie, en dat vond mijn vriendin die literatuurwetenschap studeerde zoooo stom. En nu ik zelf veel meer fictie lees snap ik dat ineens. :joy: Misschien word ik met de jaren veroordelender.

6 likes

Ja zelfhulpboeken kan ik niet zoveel mee, vooral als het van die insta coach dingen zijn in boekvorm. Maar een mooie biografie, geschiedenisboek, of beetje popular science etc, vind ik alleen maar leuk om te lezen of om over te horen. Hoezo zou dat nu weer niet lezen zijn? Kan je trouwens net zo goed je fantasie gebruiken (hoe zou het geweest zijn, hoe zou ik er zelf in staan etc.). Natuurlijk op een andere manier dan een roman, maar het kan je toch allebei aan het denken zetten. Sommige non-fictie nog meer dan bepaalde flutromannetjes die ik tussendoor heb gelezen hoor haha.

Ik ben trouwens ook fan van random nutteloze feitjes over uiteenlopende onderwerpen, dus ik ben wel bevooroordeeld.

Edit: alleen maar zou ik trouwens wel zonde vinden.

1 like

Het boeit me echt geen hol wat voor een boek iemand leest. Al lees je alleen maar kinderboeken als je er maar plezier in hebt toch.

31 likes

Erkenning dat het gebeurd is en verantwoordelijkheid nemen voor de actie vind ik het belangrijkst denk ik