Stel je persoonlijke vraag #47

Wij mogen pas de kerstbomen op straat zetten vanaf 9 januari, eerder moet je ze zelf naar de milieustraat brengen maar denk dat onze boom helemaal kaal is eerder die in de auto ligt :joy:

1 like

Nou er is een boers gezegde dat wij in onze familie naleven dat als je de kerst dingen laat staan dat je al de ellende van het voorgaande jaar het nieuwe mee in neemt. Ik heb mijn kerstdorp opgeruimd en echt op de grond gelegen om elk watje van de vloer op te ruimen en elk kerstglittertje weg te poetsen zo paranoĆÆde ben ik dit jaar :joy:

12 likes

Werk jij liever bij een klein bedrijf (maximaal 20 werknemers) of een groter/groot bedrijf?

• Klein bedrijf
  • Groot bedrijf
  • Geen voorkeur
  • Anders

0 stemmers

2 likes

ā€˜een klein knus team dat voelt als familie’ is echt een teken dat je moet rennen

35 likes

Ik heb wel een houtkachel maar vind het aso om die te gebruiken.

10 likes

Nou echt! Bovendien voelde ik me zooooo bekeken bij alles wat ik deed echt vreselijk ongemakkelijk.

2 likes

Hahah ja volgensmij betekent een ā€˜klein, informeel team’ vooral dat je altijd rekening moet houden met elkaar qua vrij nemen en dat degene die het het beste met de baas kan vinden uiteindelijk het leukste werk en de meeste voordelen krijgt.

13 likes

Of een collega die een relatie krijgt met de baas.

MaAr We kUnNeN ZaKeLiJk eN pRIVĆ© HeEl GoEd UiT eLkAaR hOuDeN hOoR

9 likes

ja en dat jij lekker mag overwerken uit liefdadigheid. als stagiaire is het trouwens nog erger. :sparkles: je stagevergoering is de ervaring :sparkles:

3 likes

Ik teken voor elk team met fatsoenlijk leiderschap

6 likes

Ik werk in een klein team bij een groot bedrijf. Echt de perfecte combinatie voor mij.

7 likes

Ik vind een klein team juist heerlijk, veel verantwoordelijkheid en snel kunnen groeien in een rol en titel.

1 like

Ik werk nu bij een bedrijf met 90/100 mensen (sommigen niet in loondienst) maar ik werk liever voor een hele grote organisatie ben ik achter :upside_down_face:

4 likes

vind je 90/100 mensen niet groot? :stuck_out_tongue: ik vind 50+ al groot

9 likes

Ligt ook wel erg aan de afdeling/functie. Hiervoor werkte ik in een klein team van 3 waardoor de taken niet perse verdeeld werden naar waar iemand goed in is of wat iemand leuk vind. En tuurlijk hoort er bij dat je dingen doet die je minder leuk vindt, maar het is wel fijn als je dat beter kan verdelen. Nu werk ik in een team van 7 waarin we heel duidelijk taken verdeeld hebben en daarbij echt gekeken hebben naar wat we goed kunnen en wat we leuk vinden en dat werkt zoveel fijner.

En het team van 7 is ook nog eens hechter dan dat team van 3.

Bedrijf waar ik werk is 6 mensen en ik vind dat echt geweldig. Werk is daardoor heel afwisselend, niks is geformaliseerd waardoor alles mogelijk is en op basis van vertrouwen gaat, geen uren schrijven, veel vrijheid en verantwoordelijkheden. Lastige is alleen om vrij te nemen, want als ik er niet ben ligt het hele bedrijf plat :sweat_smile: maar in ruil daarvoor werken we remote tijdens het reizen waardoor we wel lekker lang weg kunnen.

2 likes

Wat is het saaiste onderwerp waar mensen met een obsessie over kunnen praten?

• Hardlopen
  • (Veel) sporten in general
  • Vegan eten (lol)
  • De kinderen
  • Het nieuwbouwhuisproject
  • Afvallen
  • Alle reizen (geen vakanties) die gemaakt worden
  • Nieuwe auto
  • Het geloof
  • Gezond eten
  • Nog iets anders

0 stemmers

4 likes

Als iemand even blij is dat ie een 5K heeft gelopen vind ik dat nog prima. Maar als iemand constant over sporten wil praten ben ik weg. En helemaal in combinatie met het woord afvallen.
Krijg dan echt flashbacks naar mijn studententijd waarbij iedere meid constant aan het afvallen was en zo gezond mogelijk at.

8 likes

Muziek, ik vind dat echt zooo saai :yawning_face:

10 likes

Het zelf verbouwen van je huis. Meerdere collega’s van mij zijn dat aan het doen en het gaat soms de hele dag alleen daar maar over, welke dingen ze bij de Gamma moesten kopen, wat voor lekkage er nu weer is etc. etc. :yawning_face:

13 likes