Volgens mij is dit gesprek begonnen met een presentatie op werk over generatieverschillen?
Ik heb die dus laatst ook gehad op mijn werk (ziekenhuis), en ben er wel heen geweest.
Ik vond het wel heel verhelderend eigenlijk! Want in die presentatie kwam naar voren dat het motto van millenial/gen z eigenlijk was: ik ga niet iets doen waar ik zelf niets uithaal. Bij ons kregen we een hele discussie tussen de boomers en de millenials en gen z. Die eerste groep wilde dat je een kwartier van te voren op je werk aanwezig was en altijd na werktijd er nog was omdat je nog moest leren, je carrière op moest bouwen en je opleiding was HET belangrijkste. En ze kregen eigenlijk allemaal terug van de jongere generatie dat die er totaal niet zo over dachten.
Maar ik ben denk ik in deze ook meer gen Z. Mijn vriend en ik hebben enig leeftijdsverschil, maar vallen in principe allebei onder de millenialgeneratie. Maar dat merk ik ook al wel. We vinden allebei ons werk niet leuk, maar hij gaat er dan echt voor vechten en energie in steken om het beter te maken/op te lossen tot een burn-out aan toe. En ik denk echt: geen enkele baan is het waard om je kut over te voelen, volgende baan! Want inderdaad, waarom zou ik iets gaan doen waar ik zelf echt helemaal niks positiefs uithaal?