Stel je persoonlijke vraag #47

Het lijkt me pijnlijker omdat de kans groter is dat je veel meer ziet van de nieuwe relatie van je ex dan normaal + dat echt iedereen het dan weet en je misschien zelf onderwerp van gesprek wordt als fans je gaan stalken om te zien hoe de ex van Pietje eruit zag.

6 likes

Ik zou het grappig als die persoon dan een tradwifwe zou hebben. :joy:

3 likes

spill the tea :wink:

1 like

Ben je wel eens geƫmigreerd als volwassene? Dus niet 3 maandjes Bali of 6 maanden studeren in Canada maar echt om daar voor lange tijd te wonen.

• Ja
  • Nee
  • Staat op de verre planning
  • Staat op de nabije planning

0 stemmers

Zo ja, binnen of buiten Europa?

• Binnen
  • Buiten

0 stemmers

Hoe was je ervaring?

• Fantastisch
  • Goed
  • OkĆ©
  • Mwa
  • Slecht

0 stemmers

En als het op de planning staat, waarom?

• Nieuwsgierigheid
  • Handig voor werk
  • Handig voor financiĆ«n
  • Binding met het land
  • Verandering

0 stemmers

En als het niet op de planning staat, waarom niet?

• Onbekende
  • Niet handig voor werk
  • Ik vind het hier wel best
  • Geen geld voor
  • Ik wil m’n bekenden om me heen
  • Gedoe

0 stemmers

Ik ben ook heel benieuwd waarheen en naar verhalen of plannen :blush:

1 like

:grin:
We zijn inmiddels op het punt dat hij zijn moeder stuurt om dingen te bespreken (zij woont kilometers verder en hijzelf is van mijn leeftijd) en dat hij als een ninja door de tuin gaat zo bang om ergens op aangesproken te worden. Er ligt een meters dik dossier, niet alleen bij ons vandaan trouwens

1 like

Ik vind het hier wel best vind ik echt matig klinken. Het lijkt me echt niet leuk om in het buitenland te wonen. Ben echt verzot op Nederland.

5 likes

Een paar jaar geleden goed, maar door ouderdom en verhuizingen is het allemaal lastig bij te houden qua nieuwe buren. Een van de naaste buren is de afgelopen jaren gaan dementeren en agressief geworden. We proberen hem te helpen, maar we worden voor alles uitgescholden waardoor een praatje maken ook niet meer gaat. Zijn vrouw is ook dementerend, maar daar kan gelukkig je nog mee praten.
Maar dat merk je sowieso nu hier in de flat. Sinds een verbouwing is bij sommigen de dementie flink erger geworden. Een andere buurvrouw is daarom ook verhuisd naar een verzorgingshuis.
Hoop dat het over een tijdje wat beter is qua contact met de buren

1 like

Ik ben ongeveer 12 jaar geleden naar Wales geƫmigreerd voor mijn toenmalige partner en dat hield geen stand maar ik woon hier nu nog steeds.

Ik had het persoonlijk echt onderschat en vond het heel moeilijk om hier te aarden en vrienden te maken, maar uiteindelijk heb ik hier een heel fijn leven opgebouwd.

Misschien verhuis ik ooit wel terug hoor, ik mis mijn familie en vrienden en dat gaat ook nooit veranderen, maar ik zou Wales en mijn vrienden hier ook missen als ik terug zou gaan.

40 likes

hang jij weleens voer op voor de vogels?

• ja
  • nee
  • het kan bij mij niet (geen tuin of balkon, andere redenen)

0 stemmers

sinds deze herfst maak ik pindaslingers voor de vogels en het is echt leuk! om te maken en om daarna te kijken welke vogels er langs komen in de tuin

12 likes

Ja maar ze willen niet komen :sob::sob::sob:

1 like

ahh! wat heb je opgehangen? en heb je het op een plek waar ze goed kunnen landen?

2 likes

Mijn achtertuin is een hostel voor vogels geworden.

6 likes

Eh ja ik ben gegaan met de intentie voor langere tijd maar na zes maanden teruggekomen.

1 like

Ik woon nu een paar jaar in Zwitserland, verhuisd voor de liefde (maar mijn vriend is geen Zwitser). Het bevalt me hier prima, heerlijk om zo dicht bij de bergen en natuur te zijn, dingen zijn goed geregeld en voor mij is kwaliteit van leven is goed (mits in goede gezondheid en hoog opgeleid, anders is het leven hier echt duur).

Maar het is echt niet altijd makkelijk, heb soms momenten dat ik me eigenlijk nergens thuis voel (ook niet meer in Nederland) en een gevoel van eenzaamheid is ook niet onbekend. Daarnaast worstel ik soms ook wel met de cultuur in de zin van hoe conservatief mensen hier kunnen zijn en dat de waarden van de meerderheid niet stroken met die van mij (denk aan rol van vrouw, openstaan naar andere culturen).

Ik heb nu gesprekken met mijn partner over de toekomst en of we hier willen blijven als we kinderen krijgen, en dan kan ik wel verdrietig worden van dat mijn gevoel niet een land als duidelijke voorkeur heeft.

17 likes

Lijkt het je leuk om een collega te zijn van een van je ouders? Bijv. je moeder is juf en jij bent de klasassistente, dus wel direct contact en samenwerken met elkaar

• Nee ik pas
  • Ja lijkt me leuk
  • Twijfel

0 stemmers

Mn moeder en ik zijn collega’s als in dat we voor dezelfde organisatie werken. Maar er werken 3000+ mensen, en we werken op totaal andere afdelingen.

Zou echt niet dag in dag uit met haar samen willen werken.
In mijn vorige team zat een koppel, ook nog eens in hetzelfde sub- team. Dan zit je dus echt 24/7 op elkaars lip.

Met m’n moeder zou ik dit nooit willen omdat ik het dan teveel zou vinden. Ik heb wel jarenlang mijn zus als collega gehad en dat was heel gezellig, maar we hebben ook wel een band als vriendinnen. Daar op kantoor liepen wel meer broers/zussen of stellen rond en dat ging meestal goed. Alleen wanneer zo’n stel dan uit elkaar ging werd het ongemakkelijk.

Wat een ellende :eek: wat voor kantoor was dat?

Ik heb met m’n vader samengewerkt. Of ja we werkten voor dezelfde afdeling maar hadden toen niet heel veel met elkaar te maken. Hij was wel een heel gerespecteerde collega en daardoor dachten de meeste mensen dat ik ook wel ok was :rofl: ben gelukkig wel redelijk goed in m’n werk denk ik dus dat scheelt :upside_down_face:.

2 likes

Mijn broer is mijn leidinggevende :sweat_smile:. Het gaat al een paar jaar goed en het gaat zelfs het afgelopen jaar beter dan ooit. Ik vind het echt heel gezellig.

7 likes