Ik heb op een plek gewerkt waar zo’n beetje elke single die binnenkwam binnen de kortste keren een relatie had met een collega. Echt zo bizar! Er waren daar echt heel veel stelletjes… vruchtbare grond ofzo.
Dat van dat thuis uitnodigen herken ik niet. Nederlanders zijn mega gesloten wat betreft nieuwe contacten. Je wordt niet eens snel uitgenodigd om iets buiten de deur te doen met een Nederlandse vriendengroep of gezin, laat staan bij iemand thuis. En dit hoor ik van heel veel mensen. Het zal wel locatiegebonden zijn ofzo.
ik zou het echt niet trekken om dan in hetzelfde team te werken.
Ik denk dat het er ook afhangt waar je woont in België of misschien wanneer dat was? Ik ervaar juist dat ze het waarderen, dat directe van een Nederlander. Neemt niet weg dat het klopt van het cultuurverschil. Sinds ik in België woon ben ik me ook extreem bewust van hoe Nederlands ik ben (ook omdat ze geen moment onverlet laten om je erop te wijzen).
Locatiegebonden is denk ik bij meerdere dingen. Bedrijf waar ik werk, heeft ook een aantal vestigingen in België en bij 1 plek zijn ze gewend om elkaar iedere dag (?) met een zoen op de wang te begroeten (vrij groot kantoor, geen idee of dat echt bij iedereen gebeurt of alleen eigen team).
En bij de andere Belgische locatie doen ze dit niet
Dat is redelijk standaar voor belgie inderdaad. Elkaar elke ochtend een kus geven.
In Frankrijk geven ze iedereen elke ochtend een hand.
Wij werken veel samen en hebben ook een cursus gehad, how to deal with the french. Omdat er in de cultuur veel verschillen zijn.
Dit heb ik idd al vaker gehoord, dat vlaamse studenten vooral “zitten en absorberen”, en Nederlandse studenten interactiever zijn. In vlaanderen is er doodse stilte en kijkt iedereen naar beneden om vooral geen oogcontact te maken met de docent als die iets vraagt haha, laat staan spontaan je mening geven
Heb dit al de hele dag in mn hoofd ![]()
Ken je deze nog?
- Ja, leuk!
- Ja, vreselijk
- Nee, maar leuk!
- Nee, en dat had ik graag zo gehouden
- Anders
0 stemmers
ik denk dat ze zich het leplazerus zouden schrikken als ik daarmee begin.
Doet me er aan denken dat er bij ons laatst een nascholing voorbij kwam hoe om te gaan met Gen Z-stagiaires.
Blijf ik grappig vinden.
Zou je het erg vinden als je partner openlijk Enzo Knol fan is? Dus merch dragen, vlogs kijken, naar fandagen gaan of andere plekken waar hij komt
- Ja dit is einde relatie
- Niet zo leuk nee maar ja ieder z’n ding
- Nee leuk juist!
- Ik ben die partner
0 stemmers
Ik zou het vervelender vinden als die openlijk formule 1 fan is.
Wat zou je vervelender vinden (bij beide geldt dus de merch dragen, alle filmpjes erover kijken, naar fandagen of wedstrijden gaan)
- Partner is openlijk Enzo Knol fan
- Partner is openlijk formule 1 fan
0 stemmers
Hahaha wat waren de main points?
We doen dat enkel bij Nieuwjaar en op verjaardagen als er getrakteerd wordt.
Vrienden begroeten we wel steeds met een kus.
Ben er niet heen geweest, het ging volgens mij o.a. over eindeloos telefoongebruik (ook op werk) en een andere visie op werk/prive-balans (als in: het normaal vinden een uur later aan te komen kakken).
Ik denk dat ik die partner ben, minus de merch en fandagen. Maar ik heb eigenlijk altijd wel vlogs aanstaan. Zou het wel heftig vinden om iemand te daten die obsessief fan is van wat dan ook (voetbal, formule x etc) maar als hij een vlogje van Enzo kan waarderen zou ik dat wel heel leuk vinden
Vind je het normaal eindeloos je telefoon te gebruiken op werk?
- Nee
- Nee maar doe het toch
- Ja
0 stemmers
Vind je het normaal een uur later aan te komen kakken?
- Nee
- Nee maar ik doe het toch
- Ja
0 stemmers

Maken de gen-Z’ers op jouw werk de vooroordelen over het algemeen waar?
- n.v.t.
- Ik weet niet wat die vooroordelen zijn
- Ja
- Nee
0 stemmers
Maken de boomers op jouw werk de vooroordelen over het algemeen waar?
- n.v.t.
- Ik weet niet wat die vooroordelen zijn
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik vind een Formule 1 fan juist een plus
Als het een gewone fan is van een leuk team dan. Van zo’n typische bierbuik Max Verstappenfan met petje en uitgelubberd vest die jaarlijks met de camper naar Oostenrijk gaat om daar op de Max-tribune z’n oranje rookbom af te steken word ik ook niet heel blij.