Banen of baantjes?
Fulltime banen
@Luzarl (en ik) zijn gewoon van een generatie die dat wél wil en verwacht. Even generaliserend, maar één van de kenmerken van Gen Z is dat ze in hun carrière ook kiezen voor plekken die passen bij hun waarden. Een ander kenmerk is dat zelfexpressie hoog in het vaandel staat. Die combinatie lees ik terug in luzarls uitleg en ervaar ik zelf ook.
En dan kunnen jullie wel zeggen dat het onrealistisch is, maarja, uiteindelijk zullen werkgevers toch jong personeel aan willen nemen en brengen wij die cultuur mee de organisatie in. Anderzijds zijn jonge generaties altijd idealistische dan generaties erboven (nog minder afgestompt door de werkelijkheid) en zullen ook de scherpe kantjes van die normen/waarden/expressie afgevlakt worden door ‘hoe het nu eenmaal is’
Ik wist helemaal niet dat jij jong was.
Not sure if serious, maar ik ben 25 ![]()
Ik heb echt geen behoefte om met mijn gemiddelde collega een discussie aan te gaan over politiek of persoonlijke dingen. Ik zou het ook echt super raar vinden en heel erg vervelend als iemand zo’n discussie zou initiëren en mij daarna zou afrekenen op het antwoord.
Maar toen ik voor werk in Amerika was vorig jaar zei ongeveer elke collega op eigen initiatief dat ze echt niet voor trump waren
ik heb nog nooit zoveel over politiek gesproken als daar toen hahahaha
Edit maar ik heb wel tattoos en soms een beetje paars haar ![]()
Oh miss verwar ik je met iemand anders haha.
Of ik heb gewoon een ~oude ziel~ haha
Piercings liever niet ivm hygiëne
Nja ik werk in een linkse bubbel dus praten over politiek is meer " Wat kut dat pvv heeft gewonnen"
Maar geen hele discussies.
Moet wel zeggen dat er voor mij echt wel een soort twee splitsing is in collega’s haha. De gene met wie ik nauw samenwerk spreek ik meer en weet ik van met wie ze samen zijn, waar ze op vakantie gaan en dat hun moeder ernstig ziek is (bij wijzen van).
Maar van de onderwijs assistent in de bovenbouw groep waar ik niks mee van doen heb die er 2 dagen per week is heb ik geen idee en visa versa.
En qua tattoos en piercings en kleding heb ik wel grenzen ofzo. Een doodshoofd op je nek vind ik in voor de juf van de kleutergroep niet oké. Een kruisje of hartje op je pols is weer het compleet andere uiterste en zou me niet eens opvallen ![]()
Misschien werk ik daarom liever bij kleinere organisaties. En ik hoef niet álles van iedereen te weten, maar een bepaalde mate van persoonlijke contact/uitwisseling en een veilig gevoel daarbij vind ik wel heel prettig.
Al heb ik overigens nog nooit bij een start-up of techbedrijf gewerkt. Voornamelijk hele asexy dingen met ook veel 50+ collega’s
Geaardheid en genderidentiteit gaat een beetje vanzelf als je verteld dat je getrouwd bent met een man en een kind hebt ![]()
Ik hoef niks te weten van mijn collega’s per se maar ik kan wel gewoon met iedereen gezellig ouwehoeren en ik heb mijn pronouns in mijn e-mail handtekening gezet.
En mijn werk is nogal bezig met “bring your whole self to work” met lhbti+ community en een vrouwen community. Ik vind dat wel belangrijk omdat als je je partner moet “verbergen” omdat je denkt dat het niet geaccepteerd wordt door je collega’s ofzo. En er zitten ook best hoog in de boom non-binaire mensen dus dat laat ook zien dat zulke dingen niet belangrijk zijn voor je carrière.
Wat hebben piercings met hygiëne te maken
Ik wil al die thema’s niet per se weten maar we hebben het wel over veel van die thema’s. We spreken ons als organisatie naar bezoekers toe uit tegen seksisme en alles wat we aanbieden qua eten is veganistisch.
Ik heb een collega die veel transfobe dingen plaatst op Facebook en dat vind ik wel vervelend om te weten. Hij staat voor mij ook te ver weg om ermee in gesprek te gaan.
Ik vind dieet trouwens dus het stomste onderwerp wat er is om te bespreken. Heb 2 dagen een nieuwe collega ingewerkt en heb nu wel vaak genoeg gehoord dat vlees er afentoe bijhoort, vegan wel heel vies is soms, onze havermelk wel te doen is maar ze liever koemelk heeft.
Ik wil gewoon dat eten bij mijn dieet past en we het er daarna nooit over hoeven te hebben.
Ik werk in de horeca en ik denk niet dat jij stukjes crunchy oorbel in je brood wil (tenzij je daar van houdt… I don’t judge
)
Lol oke… Alsof je de broodjes langs je oor haalt?
Nee, maar je moet rekening houden met vallen. Plus het is sowieso niet super schoon.
@Evert allemaal effe likken
Wat zijn stukjes crunchy oorbel?
Gouden/zilveren chocolate chips. Heel leuk voor je vullingen ![]()