Een van mijn collega’s verteld minstens 4 keer per week over zijn CAVIA’S en ik weet niet of ik het irritant of aandoenlijk vind. Een 55 jarige man die met z’n vrouw op een boerderij woont en sinds de kinderen uit huis zijn altijd rond de 15 cavia’s heeft…
Hahaha Plukje heeft niet zo goed gegeten vanmorgen maar Jansje zag eruit alsof ze lekker had geslapen
Ja en hij stopt m daarna in je achterste
Dat is wel de manier hoe hij verteld. En dat hij dan met bepaalde cavia’s op de bank tv heeft gekeken. Dan gaat hij op de bank liggen en mogen er een paar op hem liggen. Eigenlijk is het wel echt heel schattig.
@wiewatwaar zeker! Dat vind ik het leukste onderdeel haha.
Ah ja dat klinkt best lief ![]()
Ik luister liever naar verhalen over Plukje dan een betoog over ‘de zin van het u zeggen tegen de ouders’ (dit is het eerste voorbeeld wat me zo te binnen schiet) echt hele pauzes werden er mee gevuld en echt niemand had daar energie voor.
Als jij een afspraak hebt bij iemand thuis, dan ga jij via:
- De voordeur
- De achterdeur
0 stemmers
Je woont
- Op het platteland
- In de stad
0 stemmers
Ligt aan het huis. Mn vrienden in de stad hebben of geen achterdeur of je kan niet via een pad of iets in de tuin.
Iedereen komt hier via de achterdeur en ik vind het superirritant want daar zit geen bel maar ik moet wel zelf de deur openen (speciaal slot erop). Familie en vrienden prima maar ook monteurs en dergelijke lopen achterom, heel apart.
Dan koop je een bel?
Maar dat is toch raar? Omdat iedereen hier door de tuin loopt moet ik een bel bij de achterdeur maken? Kom gewoon bij de voordeur waar ook ons huisnummer staat.
Ja nouja ik weet niet hoe het er uit ziet bij je thuis natuurlijk, maar er zal wel een reden zijn dat je achterdeur aantrekkelijker is dan je voordeur dus dan zou ik gewoon denken “joe ik hang daar wel een bel, probleem enigszins opgelost.”
Of je maakt de weg naar je achterdeur dicht oid
Meestal via de voordeur, maar sommige vrienden hebben een huis waarvan de achtertuin dichter bij de weg ligt dus dan is het makkelijker om via de achtertuin te gaan.
@PiuPiu heb je geen slot op je poort? Als ik geen bezoek verwacht is mijn poort op slot dus dan kan er ook niemand via achterom komen
Kan je de achtertuin niet afsluiten?
Dat is meteen mijn grootste irritatie, een poort of hek zou het probleem oplossen maar dan kan de rolstoeler niet meer zelfstandig in of uit
Blijft dat ik het raar vind dat als je aan de straat parkeert, daar ook meteen de voordeur is, je helemaal om gaat lopen om dan aan de achterdeur te gaan staan rammelen
Mensen lopen dus een soort van voorbij de voordeur om vervolgens om te lopen naar de achterdeur? Dat is wel gek inderdaad. Dat doe ik zelf alleen bij vrienden/familie waarvan ik weet dat ze het ok vinden.
Ja en dan is de voordeur drie meter en de achterdeur minstens dertig. Ik begrijp het ook niet ![]()
Ik zou het gewoon een keer vragen, dan weet je ook direct waar de oplossing ligt toch?
Oh ik vraag het zeker! Er komt nooit een antwoord waar je wat mee kan, altijd iets als ‘weet ik niet precies’ of nog mooier ‘maakt toch niet uit’
Jammer dat ik nog iets van privacy wil houden anders kalkte ik iets op street view haha
Als je gewoon niet meer open doet als mensen achter komen dan weten ze op een gegeven moment wel dat ze beter gelijk via de voordeur kunnen aanbellen
Ik vind dit wel de gen z mindset ja ![]()