Stel je persoonlijke vraag #47

Pas verhuisd en omg nu al dol op de buren in de straat. Allemaal lieve kaartjes, hulp aangeboden met van alles. Eten aangeboden tijdens de verbouwing.
Nou, dat geeft hoop voor de toekomst :heavy_heart_exclamation:

20 likes

Net nog een nieuwjaarsborrel met de buren gedaan. Was erg gezellig

Krijgen jullie het ook benauwd (bij het idee) van intens buren contact?
(Een whatsappgroep, bij elkaar naar binnen gluren om te zwaaien, wekelijks aanbellen om spullen te lenen, veel verplichtingen over en weer.)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Nouja goed goed, we drinken af en toe een biertje, kletsen wat als we elkaar buiten zien en als we iets van elkaar moeten lenen is dat ook geen probleem.

Ik hoef niet zo nodig een innige vriendschapsband ofzo, maar dit is wel chill.

3 likes

Ik kom niet bij m’n buren over de vloer maar maak wel een praatje en geef hun katten wel eens eten als ze een tijdje weg zijn bijvoorbeeld. De buurvrouw brengt 1x per jaar iets te eten heel lief. Ik vind dit ideaal, dat je heb enigszins kent en ze om een dienst kan vragen maar meer wil ik niet.

7 likes

Wel van hoe jij dit omschrijft, maar de voorbeelden die ik hierboven lees van wat hechtere banden met buren geven me dat gevoel niet haha.

18 likes

Smaken deze anders dan de knopen (groene pak) van dat merk? Zelfde omschrijving lijkt het

Het lijkt me pijnlijker omdat de kans groter is dat je veel meer ziet van de nieuwe relatie van je ex dan normaal + dat echt iedereen het dan weet en je misschien zelf onderwerp van gesprek wordt als fans je gaan stalken om te zien hoe de ex van Pietje eruit zag.

6 likes

Ik zou het grappig als die persoon dan een tradwifwe zou hebben. :joy:

3 likes

spill the tea :wink:

1 like

Ben je wel eens geëmigreerd als volwassene? Dus niet 3 maandjes Bali of 6 maanden studeren in Canada maar echt om daar voor lange tijd te wonen.

• Ja
  • Nee
  • Staat op de verre planning
  • Staat op de nabije planning

0 stemmers

Zo ja, binnen of buiten Europa?

• Binnen
  • Buiten

0 stemmers

Hoe was je ervaring?

• Fantastisch
  • Goed
  • Oké
  • Mwa
  • Slecht

0 stemmers

En als het op de planning staat, waarom?

• Nieuwsgierigheid
  • Handig voor werk
  • Handig voor financiën
  • Binding met het land
  • Verandering

0 stemmers

En als het niet op de planning staat, waarom niet?

• Onbekende
  • Niet handig voor werk
  • Ik vind het hier wel best
  • Geen geld voor
  • Ik wil m’n bekenden om me heen
  • Gedoe

0 stemmers

Ik ben ook heel benieuwd waarheen en naar verhalen of plannen :blush:

1 like

:grin:
We zijn inmiddels op het punt dat hij zijn moeder stuurt om dingen te bespreken (zij woont kilometers verder en hijzelf is van mijn leeftijd) en dat hij als een ninja door de tuin gaat zo bang om ergens op aangesproken te worden. Er ligt een meters dik dossier, niet alleen bij ons vandaan trouwens

1 like

Ik vind het hier wel best vind ik echt matig klinken. Het lijkt me echt niet leuk om in het buitenland te wonen. Ben echt verzot op Nederland.

5 likes

Een paar jaar geleden goed, maar door ouderdom en verhuizingen is het allemaal lastig bij te houden qua nieuwe buren. Een van de naaste buren is de afgelopen jaren gaan dementeren en agressief geworden. We proberen hem te helpen, maar we worden voor alles uitgescholden waardoor een praatje maken ook niet meer gaat. Zijn vrouw is ook dementerend, maar daar kan gelukkig je nog mee praten.
Maar dat merk je sowieso nu hier in de flat. Sinds een verbouwing is bij sommigen de dementie flink erger geworden. Een andere buurvrouw is daarom ook verhuisd naar een verzorgingshuis.
Hoop dat het over een tijdje wat beter is qua contact met de buren

1 like

Ik ben ongeveer 12 jaar geleden naar Wales geëmigreerd voor mijn toenmalige partner en dat hield geen stand maar ik woon hier nu nog steeds.

Ik had het persoonlijk echt onderschat en vond het heel moeilijk om hier te aarden en vrienden te maken, maar uiteindelijk heb ik hier een heel fijn leven opgebouwd.

Misschien verhuis ik ooit wel terug hoor, ik mis mijn familie en vrienden en dat gaat ook nooit veranderen, maar ik zou Wales en mijn vrienden hier ook missen als ik terug zou gaan.

40 likes

hang jij weleens voer op voor de vogels?

• ja
  • nee
  • het kan bij mij niet (geen tuin of balkon, andere redenen)

0 stemmers

sinds deze herfst maak ik pindaslingers voor de vogels en het is echt leuk! om te maken en om daarna te kijken welke vogels er langs komen in de tuin

12 likes

Ja maar ze willen niet komen :sob::sob::sob:

1 like

ahh! wat heb je opgehangen? en heb je het op een plek waar ze goed kunnen landen?

2 likes

Mijn achtertuin is een hostel voor vogels geworden.

6 likes

Eh ja ik ben gegaan met de intentie voor langere tijd maar na zes maanden teruggekomen.

1 like