Stel je persoonlijke vraag #47

Moet wel zeggen dat er voor mij echt wel een soort twee splitsing is in collega’s haha. De gene met wie ik nauw samenwerk spreek ik meer en weet ik van met wie ze samen zijn, waar ze op vakantie gaan en dat hun moeder ernstig ziek is (bij wijzen van).
Maar van de onderwijs assistent in de bovenbouw groep waar ik niks mee van doen heb die er 2 dagen per week is heb ik geen idee en visa versa.

En qua tattoos en piercings en kleding heb ik wel grenzen ofzo. Een doodshoofd op je nek vind ik in voor de juf van de kleutergroep niet oké. Een kruisje of hartje op je pols is weer het compleet andere uiterste en zou me niet eens opvallen :sweat_smile:

6 likes

Misschien werk ik daarom liever bij kleinere organisaties. En ik hoef niet álles van iedereen te weten, maar een bepaalde mate van persoonlijke contact/uitwisseling en een veilig gevoel daarbij vind ik wel heel prettig.

Al heb ik overigens nog nooit bij een start-up of techbedrijf gewerkt. Voornamelijk hele asexy dingen met ook veel 50+ collega’s

3 likes

Geaardheid en genderidentiteit gaat een beetje vanzelf als je verteld dat je getrouwd bent met een man en een kind hebt :joy:
Ik hoef niks te weten van mijn collega’s per se maar ik kan wel gewoon met iedereen gezellig ouwehoeren en ik heb mijn pronouns in mijn e-mail handtekening gezet.
En mijn werk is nogal bezig met “bring your whole self to work” met lhbti+ community en een vrouwen community. Ik vind dat wel belangrijk omdat als je je partner moet “verbergen” omdat je denkt dat het niet geaccepteerd wordt door je collega’s ofzo. En er zitten ook best hoog in de boom non-binaire mensen dus dat laat ook zien dat zulke dingen niet belangrijk zijn voor je carrière.

5 likes

Wat hebben piercings met hygiëne te maken

12 likes

Ik wil al die thema’s niet per se weten maar we hebben het wel over veel van die thema’s. We spreken ons als organisatie naar bezoekers toe uit tegen seksisme en alles wat we aanbieden qua eten is veganistisch.
Ik heb een collega die veel transfobe dingen plaatst op Facebook en dat vind ik wel vervelend om te weten. Hij staat voor mij ook te ver weg om ermee in gesprek te gaan.
Ik vind dieet trouwens dus het stomste onderwerp wat er is om te bespreken. Heb 2 dagen een nieuwe collega ingewerkt en heb nu wel vaak genoeg gehoord dat vlees er afentoe bijhoort, vegan wel heel vies is soms, onze havermelk wel te doen is maar ze liever koemelk heeft.
Ik wil gewoon dat eten bij mijn dieet past en we het er daarna nooit over hoeven te hebben.

1 like

Ja same, vind het altijd een beetje risky om van sommigen te ontdekken waar ze nu echt voor staan. Werkt toch lekkerder samen om bepaalde zaken niet te ontdekken. Ben nog altijd benieuwd welke van mijn oud collega’s in de diversiteitsonderzoeken steevast aangaf dat we rechtser moesten en er onvoldoende ruimte was voor het eerlijke geluid over migratie.

11 likes

Ik werk in de horeca en ik denk niet dat jij stukjes crunchy oorbel in je brood wil (tenzij je daar van houdt… I don’t judge :sweat_smile:)

Lol oke… Alsof je de broodjes langs je oor haalt?

13 likes

Nee, maar je moet rekening houden met vallen. Plus het is sowieso niet super schoon.

@Evert allemaal effe likken

1 like

Wat zijn stukjes crunchy oorbel?

6 likes

Gouden/zilveren chocolate chips. Heel leuk voor je vullingen :blush:

Piercings in het gezicht vind ik zelf niet professioneel of van die microdemals in het decolleté, in mijn werk althans. Zal vast indoctrinatie zijn door nurture.

Tattoos op handen, gezicht en hals vind ik hetzelfde van. Maar dat vind privé ook niks. Heb zelf twee kleine tattoo’s die niet heel erg opvallen dus ben wel een beetje een hypocriet. Heb wel een aantal collega’s met hele grote tattoo’s maar ik kan me niet voorstellen dat ze die laten zien tijdens afspraken buiten de deur. Je kan overal terechtkomen in dit werk, bij alle soorten mensen. Je kunt denk ik het beste zo neutraal maar netjes mogelijk ogen als je afspraken buiten de deur hebt. Nogmaals: in mijn werkveld.

1 like

Nee? Vind het precies niks zeggen eigenlijk. Getrouwd met man en heb een kind, maar ben bi met eigenlijk normaal voorkeur voor vrouwen.
Kennis van mij is getrouwd met man en heeft een kinderwens en identificeert zich als non-binair.

13 likes

Ik moest ze er wel uithalen/afplakken bij de hema horeca en de ah to go

2 likes

Ik vind het prima om in de pauze bijv. bepaalde onderwerpen zoals politiek, privé-situaties etc te bespreken, maar wat mij betreft hoeft dat niet de diepte in (met iedereen). Ik heb wel een betere band met bepaalde collega’s waar ik meer mee deel.

Ik vind het op zich best kunnen, maar mijn werkomgeving leent zich niet heel erg voor zichtbare tatoeages en piercings. Ik heb wel eens tattoos bij mensen gezien, maar denk niet dat je snel iemand met een nek tatoeage bij ons zou zien bijvoorbeeld.

Mijn kledingstijl op werk is ook wel echt een stuk suffer en formeler dan hoe ik mij buiten werk kleed.

4 likes

Ok in dat geval heb ik geen interesse om dat van mijn collega’s te weten behalve welke pronouns ze willen dat ik gebruik.

2 likes

Zetten jullie je pronouns in je handtekening op je werk?

• ja
  • nee

0 stemmers

Dit vind ik dus eng haha

7 likes

Ja, maar dat is omdat mijn naam vaker voorkomt bij het mannelijk geslacht en ik het heel irritant vind om steeds “beste meneer negativ” te krijgen in de mail.

6 likes

Ik denk dat kinderen dat eng vinden :sweat_smile:.
Iig mijn eigen kleuter zou dat wel eng vinden ja.

1 like