Dan koop je een bel?
Maar dat is toch raar? Omdat iedereen hier door de tuin loopt moet ik een bel bij de achterdeur maken? Kom gewoon bij de voordeur waar ook ons huisnummer staat.
Ja nouja ik weet niet hoe het er uit ziet bij je thuis natuurlijk, maar er zal wel een reden zijn dat je achterdeur aantrekkelijker is dan je voordeur dus dan zou ik gewoon denken “joe ik hang daar wel een bel, probleem enigszins opgelost.”
Of je maakt de weg naar je achterdeur dicht oid
Meestal via de voordeur, maar sommige vrienden hebben een huis waarvan de achtertuin dichter bij de weg ligt dus dan is het makkelijker om via de achtertuin te gaan.
@PiuPiu heb je geen slot op je poort? Als ik geen bezoek verwacht is mijn poort op slot dus dan kan er ook niemand via achterom komen
Kan je de achtertuin niet afsluiten?
Dat is meteen mijn grootste irritatie, een poort of hek zou het probleem oplossen maar dan kan de rolstoeler niet meer zelfstandig in of uit
Blijft dat ik het raar vind dat als je aan de straat parkeert, daar ook meteen de voordeur is, je helemaal om gaat lopen om dan aan de achterdeur te gaan staan rammelen
Mensen lopen dus een soort van voorbij de voordeur om vervolgens om te lopen naar de achterdeur? Dat is wel gek inderdaad. Dat doe ik zelf alleen bij vrienden/familie waarvan ik weet dat ze het ok vinden.
Ja en dan is de voordeur drie meter en de achterdeur minstens dertig. Ik begrijp het ook niet
Ik zou het gewoon een keer vragen, dan weet je ook direct waar de oplossing ligt toch?
Oh ik vraag het zeker! Er komt nooit een antwoord waar je wat mee kan, altijd iets als ‘weet ik niet precies’ of nog mooier ‘maakt toch niet uit’
Jammer dat ik nog iets van privacy wil houden anders kalkte ik iets op street view haha
Als je gewoon niet meer open doet als mensen achter komen dan weten ze op een gegeven moment wel dat ze beter gelijk via de voordeur kunnen aanbellen
Ja cultuur denk ik? Zo van: dat doe ik altijd, dus nu dus ook. Ik had ook vriendinnen waarbij we altijd achterom gingen ook al was dat langer lopen dan de voordeur.
Ik vind dit wel de gen z mindset ja
Ja randstad is voordeur, en daarbuiten achterdeur. Tenminste dat is mijn ervaring.
Interessant nav het gesprek van gister
Mijn collega’s zijn niet per se mijn vrienden, maar ik kan supergoed met ze overweg. Ik zou ook niet ergens willen werken waar dat niet zo is, breng het grootste deel van mijn week met die mensen door, dus vind het wel belangrijk dat ik het met ze kan vinden en ook gewoon mijn mening over maatschappelijk relevante thema’s kan en mag geven. En dat zeg ik als bijna-boomer
Maar ik werk gelukkig in een lekker linkse hoek, dus hoef me ook geen zorgen te maken dat Fritz van de Finanzabteilung AfD (de Duitse PVV) stemt.
Ik weet niet of dit een algehele trend is of alleen in mijn omgeving, maar mijn grootste ergernis aan de nieuwe generatie werknemers is dat alles altijd maar leuk moet zijn en werk zich vooral aan hun privé moet aanpassen. Ik heb een paar directe Gen Z collega’s en de verbazing dat ze niet allemaal tegelijk vakantie kunnen nemen en überhaupt het gemak waarmee zonder overleg vrije dagen opgenomen wordt (want hallo, ik moet toch wel gewoon een weekendje weg kunnen als ik dat wil?) is echt opvallend.
Wat vind je hiervan?
Of stiletto nails of nagels van echt 10cm+ lang echt handig zijn in de kinderopvang kun je nog over discussiëren, maar kunstnagels onhygiënisch vind ik zo’n onzin?
welke generatie vind jij leuker lijken?
- gen z
- millennials
- even leuk/stom
- ik weet het niet
0 stemmers
eigenlijk vind ik gen z nu wel leuker en begint onze generatie een beetje zuurpruimerig te worden voor mijn gevoel haha (met dat de ideeën van gen z toch echt niet kunnen enzo) (maar ja waarschijnlijk gaat dat altijd zo)