Stel je persoonlijke vraag #47

Hahah ik heb al 4 jaar een MacBook, maar ik snap nog steeds maar weinig van dat ding. Ik ben opgegroeid met Windows en gebruik op werk ook Windows. Dus als ik een screenshot wil maken op mijn eigen laptop moet ik nog steeds opzoeken welke toetsenbord combinatie daar ook alweer bijhoort.

11 likes

Ook 4 jaar een Mac op werk en daar ook een oude kunnen kopen voor persoonlijk gebruik. Vraag me niet hoe ik bij mn bureaublad moet komen.

2 likes

Maar waarom koop je dan een Macbook als je het niet fijn vindt? @George :grimacing:

1 like

Haha de F3 en F4 knoppen zijn wel favoriet bij mij (wisselen tussen openstaande vensters en het bekijken van alle apps). Zo kun je ook bij het bureaublad komen :smiley:

@Xiomara Oh ik vind hem wel fijn hoor! Maar omdat ik er niet zo vaak op werk ben ik gewoon nog niet helemaal gewend. Ik had nog nooit met een Mac gewerkt, dus dat kon ik natuurlijk van tevoren ook niet weten. Ik wilde een kwalitatief goede laptop die licht was en lang mee zou gaan en waarbij je wat meer met grafische vormgeving kon doen. Mijn voorgaande Windows laptops waren meestal met een jaar of 5 al tergend langzaam en moesten dan vervangen worden.

1 like

Mensen die meer dan 2 kinderen hebben/willen?

• NMSMVPE
  • Kan prima
  • Wil ik ook
  • Kan echt niet

0 stemmers

Ja, dat is gewoon normaal. Niemand heeft hier whatsapp.

@PiuPiu ik vind die groene tekst lelijk en als je video’s verstuurd of krijgt dan zijn ze heel klein en van zulke slechte kwaliteit dat je amper wat kan zien. En ik vind het vervelend dat je geen berichten kan quoten en met iphone kan je dat hartje, haha, ?? of !! reageren op een bericht maar android reageert met emoji’s. Maar in plaats van dat je dat boven je bericht ziet krijg je dan een berichtje met “blala reacted with :joy: to… en dan jouw hele berichtje weer” dat leest heel vervelend.

En als je een groepsgesprek hebt en iedereen heeft een iphone behalve 1 iemand kan je nog steeds niet quoten enzo. Alleen als iedereen een iphone heeft.

3 likes

Is dat dan imessage of is dat weer iets anders?

4 likes

Oh joh daar had ik geen idee van, dat klinkt superirritant!

Ik heb trouwens een vriendin in Amerika die ik online heb leren kennen whatsapp aangesmeerd, daar had ze nog van nooit gehoord inderdaad, daar was ik toen wel verbaasd over, vooral omdat ik hier niemand ken zonder

Ik kan me echt totaal niet voorstellen dat het iemand kan uitmaken wat voor telefoon anderen gebruiken lol

28 likes

Ik had een nieuwe laptop nodig en kon deze voor een paar tientjes kopen, en ik vind hem ook fijn maar er zijn gewoon heel veel shortcuts of manieren van werken die ik nog steeds niet ken :sweat_smile:

@George dit wist ik bijvoorbeeld ook niet haha. Ik doe wel vaak met vier vingers naar boven swipen zodat je alle vensters ziet, voel me dan altijd een halve expert.

2 likes

Maakt me ook echt niet uit maar was laatst met vier op vakantie met allemaal iPhone en dan kan je zo makkelijk foto’s naar elkaar airdroppen (in goede kwaliteit) bijvoorbeeld. Of het wifiwachtwoord van het appartement met elkaar delen. Echt geen ramp ofzo als dat niet zou kunnen maar is wel heerlijk als t wel kan. :clap:t3::clap:t3::clap:t3:

5 likes

Is ook echt heel hinderlijk als iemand geen iMessage heeft :weary:

3 likes

Ik ben voor een nieuwe auto aan het kijken. Nu heb ik 'm aangevraagd in de kleur zwart, en deze auto is in Q1 2024 leverbaar. Dit kan januari, maar ook eind maart zijn. Eventueel kan ik het wijzigen naar donkergrijs, ook mooi, maar m’n “droom” is wel altijd geweest om een zwarte auto te hebben. Ik zit er de komende 5/6 jaar natuurlijk wel aan “vast”. De donkergrijze auto wordt in december zeker geleverd en kan ik dus vanaf januari krijgen. Ik heb nu geen auto, en fiets is ook recentelijk kapot gegaan, dus ik wil eigenlijk zo snel mogelijk kunnen rijden. Waar zal ik voor kiezen?

• Donkergrijs
  • Zwart

0 stemmers

3 likes

Voor een kleur ging ik echt niet 3 maanden langer fietsen eventueel. Maar goed ik haat fietsen.

5 likes

Als je altijd al de droom hebt gehad om een zwarte auto te hebben zou ik even doorbijten (fiets laten maken als dat kan, die heb je toch wel vaker nodig?) en die paar maanden niet de doorslag laten geven voor de komende jaren. Maar hangt er dus vanaf hoeveel waarde je hecht aan dat zwarte en dat kun jij alleen inschatten hhah

7 likes

Als in een zwarte auto rijden echt al jaren je droom is, dan moeten die max drie maanden niet uitmaken denk ik? Het is geen jaar verschil ofzo. Ik zou zelf echt voor donkergrijs gaan maar kan me dan ook niks voorstellen bij de droom om in een bepaalde kleur auto te rijden dus vind dat lastig te zeggen.

13 likes

Ik zou wel navragen of de auto’s echt de kwartalen halen. Ik hoor ook dat nieuwe auto’s de deadlines niet halen. Zelf een lease van 1+ jaar.

2 likes

Iemand heeft dat bij mij gedaan en ik vond het echt heeeeel kut :smiling_face_with_tear: Ik ben pro verwateren

3 likes

Ik ben voor donkergrijs gegaan! Bij nader inzien vind ik die eigenlijk toch mooier dan zwart haha. Van donkergrijs kan ook met zekerheid gezegd worden dat die geleverd gaat worden, die is namelijk al onderweg. Zwart is in bestelling bij de dealer en het kan zoals @keekie zegt dus ook nog later worden dan Q1. Thanks allemaal!

7 likes

Ja ik snap wel goed dat dit soort dingetjes handig kunnen zijn hoor! Maar als ik zelf meer dan drie seconden aandacht voor zoiets had of bewust was van wat voor telefoon anderen hebben dan zou het wel echt signaal zijn dat het tijd wordt voor een nieuwe hobby lol

3 likes