Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo vaak bas speel, voornamelijk als ik met anderen ben, maarrr ik ben wel meeegablij dat ik het speel en zou het jou ook zeker aanraden als het je leuk lijkt! Ik denk nooit “wat zonde, had ik maar x/y in de plaats geleerd”, haha. Soms kom ik weer in zo’n stemming en dan heb ik er echt veel plezier van!
Vooral veel van dit:
Zelfs al zou ik hem leuk vinden denk ik spreek me gewoon aan man engerd.
Ik vind het ook best een mysterie van het leven waarom sommige mensen zo krampachtig zijn over naakt en anderen er gewoon chill mee zijn
Heb jij spullen van grote emotionele waarde?
- Ja meerdere
- Eentje
- Nee
0 stemmers
Zou je huilen als je deze verloor?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Vaak in films/series hebben mensen bepaalde objecten met een boodschap erachter of spullen van grote emotionele waarde. Dingen die ze doen denken aan een bepaalde herinnering, een bepaald persoon etc, en zulke dingen heb ik eigenlijk niet. Geen erfstukken oid, hoogstens mijn ‘trouw’ring.
Erfstukken, fotoboeken van vroeger die niet gedigitaliseerd zijn, brieven en kaarten van overleden dierbaren
Waarom mag je niet verwachten dat de werkende partner 50% doet? Ik vind “het huishouden” geen taak die verdeeld moet worden adhv hoeveel uren iemand werkt. Ik vind dat elke bewoner van het huis gewoon zijn eigen deel moet doen. Als de werkende partner alleen zou wonen zou hij/zij ook gewoon alles moeten schoonmaken, koken, wasjes draaien, vaatwasser uitruimen etc. Dan moet je alles alleen doen, maar je maakt ook alles in je eentje vuil. Ik vind niet dat de werkende partner mag verwachten dat de niet werkende zijn/haar rommel opruimt (of meer verantwoordelijk is voor de kinderen).
een deel is sowieso cultuur en generatie gebonden
denk dat de gemiddelde 50+ er er gemiddeld gesproken veel minder moeite mee heeft dan alles 30-
is volgens mij best iets ‘recents’ om in Nederland weer zo krampachtig te doen over naaktheid (deels begrijpelijk door opkomst mobiele telefoon)
He? Dat is toch juist dan de afspraak? Ik zou echt not amused zijn als ik dan thuis kom en ik nog mijn 50% moet doen. Achter jezelf opruimen is wat anders, dat hoort.
Vind dat vooral als kinderen bijv op school zitten . Wat doe je dan tussen 9-15? Er van uit gaande dat je ook geen vrijwilligerswerk hebt ofzo natuurlijk (of ziek bent of, whatever iets waardoor je niet kan)
Maar achter jezelf opruimen vind ik ook de badkamer poetsen, de was doen, stofzuigen, de vaatwasser in en uit ruimen etc. Dus eigenlijk gewoon zorgen dat je huis schoon is. Je maakt toch ook zelf gebruik van je huis en je spullen? En ik zeg niet dat elke partner precies even vaak de badkamer schoongemaakt moet hebben, maar wel dat je die taken gewoon verdeelt.
Hahahahahahahaha stel je voor dat je als enige werkt en geld verdiend en dat je partner dan zegt “ja daaaaaag ik ga echt niet het hele huishouden doen want als je alleen woont had je het ook alleen moeten doen”. En dan zeker verbaasd zijn als je ook dan alleen gaat wonen.
Als de ene thuis is overdag en daadwerkelijk meer tijd beschikbaar heeft voor het huishouden en de ander zorgt voor inkomen, nee dan hoeft het van mij niet gelijk verdeeld. De financiële verantwoordelijkheid verdeel je namelijk ook niet gelijk.
Maar als de een 40 uur op kantoor werkt, en de ander zit thuis, dan kan je toch afspreken dat de ander 40 uur thuis werkt? Dus kinderen, boodschappen, koken, schoonmaken, etc wat er ook maar in die tijd past. En dan kun je de rest van de tijd (‘s avonds en in het weekend) de taken samen verdelen.
Dat is ook eigenlijk mijn punt. Als de werkende partner de niet werkende partner betaalt voor zijn/haar werk in huis (incl. pensioenopbouw etc) dan prima. Maar ik zou me niet tegen kost en inwoning laten gebruiken als oppas en schoonmaker. En dan inderdaad misschien met lege handen op straat komen te staan omdat je financieel bent lamgelegd.
Ja sowieso op zn minst trouwen in gemeenschap van goederen en alles goed regelen voordat je financieel afhankelijk raakt!
Op zich ben ik heel erg van het zijn maar spullen maar ik heb wel wat dingen die handgemaakt zijn door mijn vader bijvoorbeeld dus als dat weg is zou ik daar wel even goed zuur van zijn
Ah ja snap ik wel! Zulke spullen heb ik dus niet in huis maar kan ik me voorstellen dat je je hecht aan zoiets.
Natuurlijk, dit lijkt me niet meer dan normaal. Maar nee, als ik 40 uur per week werk en daarmee ook voor het inkomen zorg dan zou ik het heel raar vinden als ik bijvoorbeeld 10 uur per week nog dingen in het huishouden moet doen en mijn partner in totaal 10 uur dingen in het huishouden doet. Dan vind ik 50 uur vs 10 uur oneerlijk verdeeld. Jij vindt dat fair? Als de niet-werkende partner alleen zou wonen, zou diegene daar niet eens kunnen wonen.
Even los van of iemand om een reden niet kan werken of dingen in huis doen.
Ja dat zijn toch unieke dingen die niet vervangen kunnen worden. En ik lees hierboven fotoalbum en dat zou me dan weer niet boeien ook al is dat ook voor altijd weg, gek hè het ene wel en het andere niet