Stel je persoonlijke vraag #47

Maar dan wil je toch überhaupt geen tradwife worden of ouderwets huisvrouw.

Net als wat @Blush al zei ik snap het ook niet waarom je dat zou willen. Uberhaupt het type man wat dat wil vertrouw ik al niet en idd tegen kost en inwoning huishouden en kinderen verzorgen lijkt mij helemaal niks en zou dan idd uit verveling een sherrydieet gaan volgen.
En dan idd het veld ruimen voor een jongere haas.

7 likes

Heel stom maar mijn vader heeft mij ooit een haarborstel gegeven (zo eentje waarmee je je haar strak/glad naar achteren kan kammen) en ik zou het echt super erg vinden als die verdwijnt of kapot gaat ofzo. Heb dat ding al 20 jaar geloof ik. Heb ook een paars jurkje van mijn tweede verjaardag dat ik nog steeds heb, dat zou ik ook heel erg vinden als daar iets mee gebeurt.

6 likes

Maar dat is toch ook een hele andere situatie. In de reacties hierboven gaat het om een situatie waarin beide partners zouden kunnen werken/voor het huishouden kunnen zorgen.

20 likes

Ik zou het zeker fair vinden het meeste te doen als dat de afspraak is, en ik daarvoor een salaris zou krijgen. (Dus niet alleen kost en inwoning). Het ging mij vooral om bovenstaand voorbeeld van @Velours waarbij een vrouw dus aan het einde van de relatie met lege handen op straat zou komen te staan.

@anon50301661 neeee wil ik ook absoluut niet :joy:

2 likes

Oh vind ik ook niet stom maar juist heeel schattig! Snap ik echt goed, vooral als je iets al heel lang hebt. Misschien raak ik dingen gewoon te snel kwijt om eraan te kunnen hechten.

3 likes

Haha ja ik hecht soms aan de meest random spullen. Zo ook een scrunchie die mijn moeder me ooit heeft gegeven. Die ben ik wel kwijtgeraakt en dat vond ik zooooo kut!

3 likes

Anders: ja, maar uit elkaar zou denk ik beter zijn geweest. Toen en nu. Maar ja, hun leef

1 like

Mijn oma (inmiddels overleden) heeft mij 15 jaar geleden theedoeken gegeven en inmiddels zijn ze echt aan vervanging toe, maar ik kan ze niet weggooien

16 likes

Ahh ja dat klinkt fijn!! Mn enthousiasme was ook alweer helemaal aangewakkerd net toen ik deze vraag stelde dus ik ben inmiddels aan het researchen welke bas ik wil kopen :grin:

1 like

Ik heb nee gestemd, maar dacht nu ineens… Een treurig en romantisch verhaal: tijdens m’n studie vond ik een jongen van m’n opleiding leuk en hij mij, maar we zaten allebei in een relatie met onze middelbare school lover, die we niet op wilden/durfden geven. Dus het bleef bij wat blikken en soms een stiekem mailtje of smsje en als we gedronken hadden proberen elkaar niet aan te raken, haha. Hij had een hele fijne, maar dure pen, die ik dan mocht lenen tijdens colleges (haha my god), en op een dag stopte die me wat stiekem toe tussen de kluisjes - had ie zo’n dure pen in een chique doosje voor me gekocht.

Lang verhaal kort: hij is vrij snel daarna verongelukt en overleden, dat er “iets tussen ons was” is altijd “ons geheim” gebleven, ik had alleen nog een mailtje van hem en die pen - en heel veel hartenpijn. En die stomme pen ben ik dus ergens op de uni kwijt geraakt. :disappointed::broken_heart:

74 likes

hier brokkelt m’n hart echt een beetje van af :broken_heart:

9 likes

Pff :pleading_face::white_heart:

3 likes

Hm ja dit dacht ik dus ook altijd maar nu het daadwerkelijk gaat gebeuren vind ik het toch ontzettend lastig en voel ik alleen maar boosheid en verdriet. Maar goed dat zal wel een fase zijn.

En stel jij moest 80-90% (niet alles alles, maar wel bijna) doen in het huishouden maar mocht al het geld waarvoor je werkte gewoon voor jezelf houden en alle vaste lasten, boodschappen en etentjes worden betaald door je partner? Dus je kan echt dik sparen, kopen wat je wil voor jezelf, etc.

Mag je zelf bepalen of je dan fulltime werkt of naar 2/3 dagen gaat.

• Deal
  • Geen deal

0 stemmers

1 like

Neeeee was niet voorbereid op dat einde :cry:

5 likes

Dit is voor veel islamitische stellen de werkelijkheid toch?

1 like

Mja, ‘veel’ weet ik eigenlijk niet. Het mág op die manier, maar eigenlijk alle islamitische vrouwen die ik ken die werken dragen toch bij op de een of andere manier, bijvoorbeeld door de boodschappen te betalen. En veel van hun mannen doen ook wel wat meer dan de 10% die ik hier nu opschrijf.

Maaarr ik moet zeggen dat ik het liever op die manier uit mijn poll heb dan full time werken, 50/50 op alle kosten en dan nog meer doe in het huishouden dan een man :roll_eyes: want dat zie ik ook veel gebeuren in mijn omgeving. Zogenaamd alles ‘50/50’ maar alleen de financiële zaken zijn 50/50 ja.

7 likes

Dit is toch een hele ongezonde verdeling. De draagt de last van twee taken en bouwt (als ze slim is) een stevige bankrekening op. De ander kan financieel amper een gezond bestaan opbouwen for the sake of dat hij kan zeggen dat hij in staat is een vrouw te onderhouden? Wordt wat als je serieuze stappen in je relatie gaat zetten óf uit elkaar gaat.

Mijn baan/carrière is ook geen schnabbel of bijbaantje waar wat leuke extra’tjes uitkomen die ik ‘mag houden’.

14 likes

Hmm ik weet niet zo goed wat ik daarvan denk eigenlijk, ik snap @Shaaar ’s redenering wel heel goed.

Maar dit, het is toch in principe ook een cadeautje wanneer jij je zelf verdiende geld voor jezelf kunt houden en je er geen vaste lasten zoals huur of boodschappen mee hoéft te betalen? In de meeste omstandigheden is het gewoonlijk dat beide personen bijdragen aan dit soort vaste lasten

Dus dit zie ik niet zo. Want de normale situatie is dat je beide bijdraagt aan vaste lasten. Als je beide werkt en 1 van de 2 zegt tegen de ander ‘je hoeft niet bij te dragen aan de vaste lasten van mij’ wie heeft dan meer te zeggen?

1 like

Maar je geld ís al van jou he. Je mag het al houden. Jij verdient het. Als jij het uitgeeft aan een deel van jullie vaste lasten is het ook jouw geld.

12 likes