Stel je persoonlijke vraag #47

Maar geld uitgeven aan vaste lasten betekent wel dat het niet meer op je rekening staat. Dat is het verschil toch? Ik zou het wel chill vinden om een dikke spaarrekening op te kunnen bouwen hoor :joy:

Bij ons gaat het nu deels op die manier. Nu studeer ik nog, dus werk ik sowieso niet veel. Hij betaalt de huur etc op dit moment, en ik spaar voor mezelf maar ook op een gezamenlijke rekening voor ons beide. (Maar ik doe geen 80% van het huishouden gelukkig :relaxed:)

@Trivia ohja maar in de poll is het in deze hypothetische situatie sowieso met overleg natuurlijk.

1 like

Ik zou het niet chill vinden om een dikke spaarrekening op te bouwen te koste van de man met wie ik ben. Ik heb liever dat we beiden minder, maar wel goed geld hebben, dan dat een van ons veel geld heeft omdat de ander alles betaalt.

Ik snap het als je studeert en een baantje hebt waarbij je relatief weinig verdient. Dan is de uitruil; jij hebt tijd. Hij heeft geld, jij moet nog bouwen, hij heeft al iets meer. Maar als je straks een veelvoud van wat je huidige inkomen krijgt creëer je een huishouden waarbij de een amper betrokken is bij wat er in huis gebeurt en de ander amper zeggenschap heeft op wat er financieel gebeurt. Dat is een tijdje best houdbaar, maar als er kinderen rondlopen en je misschien wel een koophuis wilt of die verliefdheid uit de eerste jaren toch een beetje begint te denk ik dat je het zomaar eens lastig krijgt.

10 likes

Ja en ik weet ook al wie er in dat huis mag blijven wonen als men uit elkaar gaat. :unamused:

7 likes

In dit geval ik want we hebben een huurwoning met mijn naam erop en gaan ook nooit kopen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Moet je dat wel kunnen betalen dan. Ik weet dat jij hier hele romantische ideeën over hebt, maar hier gaan wij elkaar niet in vinden. Ik zou mezelf nooit op wat voor manier afhankelijk of onderdanig maken van een man, een vrouw, of wie dan ook.

53 likes

Waarom ga je nooit kopen? Hoe weet je dat nu al voor altijd :stuck_out_tongue:

3 likes

En dat hoeft ook niet. Ieder zijn mening.
Ik zie het niet als onderdanig of afhankelijk wanneer je een baan hebt, geld verdient, geld spaart en zelf beslist hoeveel daarvan je wil uitgeven aan de huur of vaste lasten. Ik zie het ook niet als onderdanig dat wanneer het ooit uitgaat, ik een goede spaarrekening heb. Of dat ik in het huis blijf wonen omdat mijn naam op het contract staat.
Vind ik persoonlijk allemaal niet echt dingen die onderdanig of afhankelijk zijn. Maar ieder zijn interpretatie van die begrippen hé! Zolang we allemaal maar gelukkig zijn met ons leven :relaxed:

4 likes

Maar geloof je echt dat jouw man of welke dan ook dit forever blijft doen? Zonder dat er wrok, frustratie of iets ontstaat?

5 likes

Ja. Zolang het financieel haalbaar is, verwacht ik dat wel. En zo niet, ook geen probleem. Dan doen we het anders. Het is geen harde eis ofzo of een breekpunt in de relatie, dat zeker niet.

1 like

Ohja die constructie kunnen we ons ook wel voorstellen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik denk dat er binnen de kortste keren dan toch verwacht wordt dat de vrouw bij de kinderen thuis blijft om die te verzorgen. Zij hoeft dan niet te werken want ze heeft al een dikke bankrekening, zal de man dan kunnen zeggen.

3 likes

Maar dit draait toch helemaal om communicatie en verwachtingen uitspreken? Ik kan me niet voorstellen dat een man deze intenties niet van tevoren duidelijk maakt als je dit soort afspraken maakt.

En verwacht hij dit wel opeens terwijl jij dat niet zo voor je ziet dan zullen er toch gesprekken moeten worden gevoerd.

3 likes

Ik zou me echt vreselijk afhankelijk voelen in deze situatie en echt never nooit instemmen met zo’n traditionele rolverdeling.

7 likes

Veel islamitische mensen kopen nooit een huis want een hypotheek is niet halal (door de rente die je betaalt geloof ik).

4 likes