Ik denk dat je helemaal gelijk hebt dat als je een gat op je cv hebt van 10 jaar dat het dan niet zomaar allemaal losloopt en je snel wel een baan gaat vinden. Los van dat het ook gewoon heel klote is dat je dan opeens al die dingen zelf moet doen en regelen en waarschijnlijk ook nog alle zorg voor de kinderen ook nog moet doen dus dat het geen kwestie is van ff verhuizen, baan zoeken en weer leuk verder leven.
De kosten voor de maatschappij beginnen als je het zo wil bekijken ook al eerder want het zijn ook misgelopen loonbelasting en arbeidstekort verkleinen als vrouwen gaan en blijven werken.
Ik vind ook dat men dat lekker zelf moet weten onder aan de streep en ik denk niet echt in “en dat van mijn belastingcenten” maar er zitten wel maatschappelijke kosten aan verbonden.
En ik kan me eigenlijk niet voorstellen waarom je jezelf zo afhankelijk zou willen maken van iemand anders los van dat het me in 90% van de gevallen helemaal geen relaxt luizenleven lijkt maar gewoon kut, saai en eenzaam.