Stel je persoonlijke vraag #47

Was belangrijke context om goed te kunnen stemmen :joy:

1 like

Ja plus hard werken voor weinig, Remco van ICT die rustig achter z’n bureautje zit de hele dag, klokslag 5 de deur uit gaat met een prima salaris en elk weekend vrij heeft heeft misschien wat minder behoefte z’n leven drastisch om te gooien?

11 likes

Uitslag is duidelijk iig!

1 like

Heb jij familie of goede bekenden die mee hebben gedaan aan ik vertrek?

• Ja, ikzelf
    • Ja, directe familie
    • Ja, verre familie
    • Ja, vrienden
    • Ja, kennissen
    • Nee

0 stemmers

Ik weet niet waarom die tekst zo groot is :sweat_smile:

1 like

Ik ben echt groot Henka en André fan.

Onlangs een afl gezien van een stel dat naar Brazilië ging, een stuk dorre grond kocht en daar vervolgens finaal zijn opgelicht door een aannemer die nog nooit een huis had gebouwd. Maar die ze vertrouwden want gevoelsmens. Ze zijn nu weer terug in NL met hun gevoel

7 likes

Oh vast. En ja er zijn 10000 andere zaken waar we als maatschappij voor betalen. En das allemaal helemaal prima en ik eet er geen boterham minder om.
Het maakt me ook niet uit of je WO hebt gedaan of MBO, ik vind het sowieso zonde als je je afhankelijk maakt van je man en ik zou dat zelf nooit kunnen en willen. En ik denk dat heel veel vrouwen zich niet realiseren hoe ver deze afhankelijkheid zowel emotioneel als financieel strekt. Ik ben ook emotioneel afhankelijk van mijn man hoor, gelukkig maar. Maar ik zorg er wel voor dat ik financieel onafhankelijk ben. Misschien dat ik in mijn eigen jeugd ook te vaak gezien heb wat de consequenties hiervan kunnen zijn.
En daarnaast vind ik dus ook nog dat het in een deel van deze gevallen nog een extra ‘last’ is voor de maatschappij dat iemand ineens de tradwife wil gaan uithangen.

5 likes

Het lijkt de laatste tijd een ding om naar Japan te gaan. Lijkt jou dit leuk?

• Ben geweest was leuk
  • Ben geweest, was oke
  • Ben geweest, was niet leuk
  • Nog niet geweest, maar lijkt me leuk
  • Nog niet geweest, hoef ik ook niet

0 stemmers

En Ibiza?

• Ben geweest was leuk
  • Ben geweest, was oke
  • Ben geweest, was niet leuk
  • Nog niet geweest, maar lijkt me leuk
  • Nog niet geweest, hoef ik ook niet

0 stemmers

1 like

Ga wel 10000 keer liever naar Japan, desnoods met Cynthia of Mascha, dan naar Ibiza.

7 likes

Ik ben helemaal niet tegen toeslagen, voordat iedereen dit weer op zichzelf betrekt. Ik kreeg en krijg ze zelf ook, net als zoveel mensen.

In bovengenoemde poll vind ik echter dat iemand zich heel afhankelijk opstelt om nu lekker de huisvrouw uit te gaan hangen. Helemaal prima hoor, maar t loopt vaak zo vervelend als de kostwinner er niet meer aan meewerkt.

1 like

Huh maar ook met een gat in je cv kan je uiteindelijk prima weer aan het werk? Misschien niet helemaal in de richting waarin deze persoon is afgestudeerd maar boeiend.
Ik heb hier oprecht geen sterke mening over. Als een stel het zich kennelijk kan permitteren dat 1 persoon niet werkt moeten ze dat lekker zelf weten.

4 likes

Je hebt op kantoor geen plastic of kartonnen bekers meer, maar ieder heeft een eigen beker/mok gekregen voor de koffie en thee. Je leidinggevende vind dat jij (management assistent, deze werkzaamheden zitten niet in je takenpakket) zijn of haar kopje moet afwassen. Vind jij dit normaal gedrag?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Nee, iedereen wast hun eigen kopje af.

4 likes

Nou ja als jij 12 jaar geen recente ervaring en kennis hebt in bijvoorbeeld de zorg of iets met wet en regelgeving dan heb je niet zomaar een andere baan. Dus je vindt misschien wel iets, maar niet op WO niveau, ik vermoed eigenlijk geen enkel niveau, want wie kies je? Orthopedagoog van 40 met 15 jaar werkervaring of met 1 jaar stage ervaring en de afgelopen 12 jaar thuis gezeten? Of een jurist van 40 met een gat van 12 jaar op haar CV of een 28 jarige ambitieuze?
En als je solliciteert op mbo functies mis je ervaring en kennis op een specifiek gebied. Ik denk dat je in de zorg kans maakt. (Aangezien die allemaal in het Spanje een B&B gaan beginnen :grin:) Maar dan moet je dat wel willen en moet je ook nog een opleiding doen.

Ach ik overdenk het misschien teveel hoor en verder ben ik heel erg voorstander van doe lekker waar je zin in hebt, maar dit is mijn heuvel ofzo.

3 likes

Ik denk oprecht dat je hier te veel over nadenkt inderdaad. In zoveel sectoren zoeken ze (nu in ieder geval) werknemers. Ook zonder vereiste kennis of vooropleiding.
Denk oprecht wel dat zoiets zou loslopen. Het is niet waar ik zelf voor zou kiezen omdat het niet mijn ding is maar maak me er bij anderen niet druk om.

6 likes

:sob: ik heb die pannekoeken aflevering laten zien aan een jongen uit gambia, gesprek ging eerst over nederlanders die zich misdragen op vakantie oid. Ik moest tijdens het kijken echt alles uitleggen maar ja er was ook gewoon geen verklaring voor de denkwijze van dat stel.

Ik zat een paar maanden geleden naast iemand in het vliegtuig die mee had gedaan aan ik vertrek. Die man bleef maar tegen me praten en liet me allemaal foto’s zien, maar ik herkende er niets van terwijl ik best wat afleveringen heb gezien

2 likes

Die laatste is Iig z’n diagnostiek aantekening kwijt haha. Dus die moet je dan wel even opnieuw halen ja :sweat_smile:.

2 likes

We kochten na een jaar samen een huis dat nog gebouwd moest worden en dat nu, weer twee jaar later af is. :joy: dat voelde toen wel goed maar rationeel dacht ik goh een huis kopen met iemand die je een jaar kent bold move.

(Na anderhalf jaar trok hij bij mij in m’n huurhuis trouwens, half jaar na het kopen van dat huis dat nog gebouwd moest worden. Vandaag verhuizen we naar ons nieuwe huis!)

6 likes

Maar met WO achtergrond heb je zoveel opties. Je kunt vrijwel alle opleidingen gaan doen (want je voldoet toch wel aan de instapeis) en als een specifieke opleiding niet nodig is ben je bij een MBO functie ook al snel overgekwalificeerd. Dus zie niet echt een probleem voor de toekomst eerlijk gezegd

Sowieso Sjaak en Irma uit Drenthe die naar hongarije emigreren. Naar een gehucht. De burgemeester maait daar ook het gras van inwoners :face_holding_back_tears:

Echt classic

19 likes