Stel je persoonlijke vraag #47

Nu twee keer een gehad en het viel me reuze mee. Ik kan het niet eens als pijnlijk omschrijven eigenlijk (disclaimer: kleine borsten en niet in Nederland, misschien gebruiken ze hier andere machines?)

1 like

Ja hier ook 0 met oud & nieuw. Heb een hekel aan vuurwerk en ik wil het liefst de hele avond oordopjes in. Ik ben ook echt niet leuk om het mee te vieren, want ik blijf schrikken van harde knallen en mijn oren dicht doen. Nu toevallig met mijn vriend een hotelovernachting met sauna ver van een stad geboekt. Maar mocht hij een keer wel naar een feestje willen, moet hij dat gewoon lekker doen. Ga ik wel lekker bij mijn ouders in de middle of nowhere zonder vuurwerk zitten.

1 like

Ik vond vooral het getrek aan m’n tiet om die op de juiste plek te krijgen pijnlijk maar eenmaal ertussen viel het echt mee.

Ik vond het helemaal geen pijn doen maar je staat wel met je wang helemaal tegen die plaat aangedrukt, dat is wel een beetje vreemd. En iemand sjort behoorlijk aan je tiet, maar het is duidelijk dat ze dat de hele dag door doen en totaal niet bezig zijn met hoe jij eruit ziet. Ik vond het een prettige ervaring voor zover dat kan.

1 like

ik heb eigenlijk best warme herinneringen aan mijn mammografie gek genoeg. het was lekker warm in die ruimte, de vrouwen die me hielpen waren heel lief, kundig en professioneel. de vrouw die me positioneerde in dat ding had van die warme zachte droge handen en ik denk nog best vaak aan hoe zij omging met mijn lichaam, kan het nog niet echt beschrijven maar het was warm maar niet klef ofzo? gewoon heel fijn eigenlijk haha want je voelt je zo kwetsbaar dan en dat had zij door

37 likes

Wat goed om te lezen zeg! Ik had dit met mijn uitstrijkje ook, die arts was zoo aardig & respectvol en maakte het echt een goede ervaring. Fijn bij zulke lichamelijke controles.

5 likes

Ja dan ben je zelf toch echt heel sneu. Er liggen toevallig 2 nieuwe Iphones in huis hier maar ik heb geen zin om het te installeren :grimacing:

Heb jij al een kerstboom staan?

• Ja
  • Nee maar ga ik binnenkort neerzetten
  • Nee ik wil geen kerstboom

0 stemmers

Vind jij het leuk om een kerstboom op te tuigen?

• Geweldig!
  • Verschrikkelijk
  • Ja wel leuk

0 stemmers

2 likes

Ik heb er gewoon geen goed oog voor, ik doe meestal de haakjes in de ballen en partner (en kind) doen ze er dan in.

Voor m’n gevoel is deze vraag al meerdere keren gesteld, waaronder door jou :crazy_face: maar kan het mishebben

4 likes

Ik vind het niet verschrikkelijk, maar ook niet leuk, het zit er een beetje tussenin haha. Tegenwoordig maak ik liever alleen een kerstdorp dan de kerstboom want dat vind ik gewoon veel leuker om te doen en ook vind ik het minder gedoe.

2 likes

Ik heb hem nu in de vensterbanken van het raam gezet, maar voorgaande jaren had ik ze op de bovenkant van een lage kast en een soort vensterbank in de huiskamer gezet. Een collega heeft het ook voor de tv en onder de kerstboom gedaan, maar ja ik heb natuurlijk dan geen boom dus dat gaat niet haha

3 likes

Ik vind het wel leuk, maar heb weinig plaats en vind het aftuigen ook altijd verschrikkelijk. En ik ben ook de twee weken rondom kerst en oud en nieuw weg, dus ga het dit jaar niet doen

1 like

Iemand van onder de 18 een kraslot of staatslot oid cadeau geven (eenmalig, los van of je dat zelf überhaupt zou doen)

• Kan wel
  • Kan wel voor 16+ maar daaronder niet
  • Kan alleen onder bepaalde omstandigheden, namelijk…
  • Kan niet

0 stemmers

Ik zie net op zo’n decemberkraslot bij de kassa staan ā€œ18+ geef bewustā€ en ben benieuwd of daar over het algemeen net zo over gedacht wordt als over bijvoorbeeld alcohol of sigaretten (op het forum iig).

2 likes

Kraslot ja, staatslot nee

Volgens mij krijgt een minderjarige dat überhaupt niet uitbetaald?

1 like

Volgens mij ook niet nee! Maar je kunt denk ik een volwassene sturen om het te innen (stiekem uiteraard).
Wat vind je het verschil tussen die twee?

2 likes

Ik kan me voorstellen dat een kind een kraslot nog wel leuk vindt om te doen, bijv zo’n decemberlot met kerst kan best leuk zijn om dan elke dag 1 vakje te openen. Ik zie het nut niet van een staatslot

2 likes

Uit principe zet ik die pas na Sinterklaas neer, dus 6 december ga ik los, haha. Kan ook niet wachten om het hem neer te zetten en als ik bij andere al een boom zie wil ik stiekem ook al, maar denk ook dat juist door die grens van 6 dec voor mezelf te stellen ik het ook zo leuk vind. Echt iets om naar uit te kijken. Kleine traditie die ik daar ook bij heb is dat ik tijdens het versieren de kerstcd van Bert en Ernie (jeugdsentiment) op heb staan en als alles staat ik de kerstfilm A princess for Christmas kijk. Echt een aftrap voor het kerstseizoen, haha.

7 likes

nee ik ken iemand die met een gekregen kraslot een reis naar tanzania heeft gewonnen en hij mocht toen niet gaan omdat hij nog geen 18 was :clown_face: zou daar echt de rest van mijn leven boos om zijn

10 likes

Met medewerking van de ouders, want een kind mag ook geen kraslot inleveren