Stel je persoonlijke vraag #47

Ja haha sorry voor de late poll, maar was inderdaad naar aanleiding van de discussie van de afgelopen dagen. Dus allemaal alleen even stemmen en niet weer oprakelen :joy:

3 likes

Dit is wel lullig van me maar ik vind het dus niet zo erg dat de studieschuld gedeeld wordt met je partner door deze situaties.

2 likes

Wat me altijd is bijgebleven is een stel dat naar Frankrijk ging met een bloemenkraam voor op de markt. HƩƩl klein dorpje en toen bleek er al een kraam te zijn… na een tijdje gingen ze dus maar weer terug naar Nederland maar ze hadden hun hond in het Frans opgevoed en hij verstond geen Nederlands :joy: stonden ze daar te roepen: ICI, ICI!

40 likes

Ik ken zoveel mensen die uiteindelijk heel iets anders doen dan hun studie. Of je nou huismoeder word of een andere baan dan waar je voor gestudeerd hebt. Lekker doen waar je zin in hebt.

15 likes

Ja ik kan me echt niet druk maken wat een ander met z’n leven doet. Zelf kinderen hebben lijkt me sowieso niet leuk, werken of niet, maar als een ander dat wel helemaal fantastisch vindt go nuts. Kost meer geld dan die ene studie waar iemand niks mee doet en interesseert me nog geen hol.

6 likes

In principe nmsmvpe, maar ik vind het vooral een risico. Want als deze vrouw na 12 jaar huisvrouw zijn verlaten wordt door haar man en zij met een enorm gat op haar CV een laag inkomen krijgt, misschien zelfs een uitkering en allerlei toeslagen , betalen wij als maatschappij wel voor haar keuze. En we hebben al betaald voor haar studie waar ze geen reet mee doet.
Wellicht wat boude stellingname van mij, maar dit is wel wat ik hiervan vind. Als ze dikke vette partneralimentatie krijgt tot haar dood heb ik niks gezegd. Wel tot haar dood graag, want pensioen heeft ze ook niet opgebouwd.

5 likes

Hier ook. Ik ken wat mensen die hun vakgebied in de praktijk toch niet zo leuk vonden. Plannen en interesses veranderen. Nou, vooral zonde om dan de rest van je leven dat stomme werk te doen dan. Als huisvrouw kan je er ook nog voor kiezen om later alsnog iets met je studie te doen. Mag toch hopen dat die kinderen ooit volwassen worden.

Wat vermoeiend om hier zo over na te denken

56 likes

Ja, alsof er ook niet 1000 andere levenskeuzes zijn die leiden tot kosten voor de maatschappij.

19 likes

Het dak blijkt lek en ze hadden maar 10k begroot om het hele pand te verbouwen.

3 likes

Super offtopic, maar hierdoor moet ik denken aan een schoonmoeder van 3 relaties geleden. Die sprak geen Frans, maar vond het zo’n bijzonder toeval dat in Frankrijk zoveel honden ā€˜Vjennesie’ heetten. Ze dacht dat dat het Franse equivalent was van wat hier Max is ofzo. Duurde een aantal jaar voordat ze er achter kwam dat al die Fransen ā€˜vien ici!’ tegen hun hond zeiden, wat dus betekent: ā€˜kom hier!’. Beetje categorie Goh, zoveel plaatsen in Duitsland die Ausfahrt heten!

17 likes

Zolang ze maar d’r muil houdt over dat het van nature zo hoort en dat zij tenminste haar biologische roeping volgt

7 likes

Je wordt op een drukke plek met veel herrie gebeld:

• Ik vraag of ze later terug kunnen bellen
  • Ik loop even naar een rustig plekje
  • ??? Ik ga gewoon tussen alle herrie bellen. Boeie dat de ander me niet verstaat
  • Anders

0 stemmers

Ze hebben het huis gekocht zonder het in het echt te hebben gezien :pray:

Iemand valt en breekt iets :disappointed:

Ze gaan open, maar de helft van de kamers is nog niet af :thinking:

De kinderen moeten belangrijke gesprekken vertalen (bij voorkeur de notaris).:nerd_face:

Ze zijn al geƫmigreerd, alleen er is nog geen koopakte getekend. :heart:

21 likes

Ik app met : Ik kan niet opnemen, sta in de herrie

4 likes

Ja de vorige eigenaar zei dat het helemaal in goede staat was :smiling_face_with_three_hearts: we denken wel over 3 maanden de eerste gasten te kunnen ontvangen, de aannemer zegt dat dat helemaal goed komt :smiling_face_with_three_hearts: zulke aardige mensen hier :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

dit leest als het begin van een instapost van een coach

10 likes

ja waarom zou dit zo zijn eigenlijk??? dit realiseerde ik me laatst ook

4 likes

Na lang zoeken vind je een brilmontuur dat je erg mooi vindt, tijdloos is en perfect bij je past. Het was een dure bril en je was bij aankoop van plan om hem minimum 5 jaar te dragen. Je draagt de bril ongeveer de helft van de tijd, de andere helft van de tijd draag je lenzen. Je hebt de bril nu zo’n jaar of 2 en mensen zeggen je nog regelmatig dat het een mooie bril is die helemaal bij je hoofd past en je bent er nog steeds erg blij mee.

Inmiddels zoek je een zonnebril (niet op sterkte, voor bij je lenzen) maar er is geen enkel montuur dat je mooi genoeg vindt. Je kan ook hetzelfde montuur kopen als je bril maar dan in de zonnebril-variant (staat je even mooi).

Goed idee?

• Ja, de bril staat je mooi en is tijdloos dus een perfecte keuze
  • Nee, je hebt al een bril met dat montuur, je zal dat beu worden
  • Anders

0 stemmers

En als de zonnebril -50% is in de sale?

• Nog steeds een goed idee
  • Ok omdat het nu een stuk goedkoper is
  • Nog steeds geen goed idee
  • Anders

0 stemmers

@Oprah daar ging iets mis door op jou te reageren, sorry.

2 likes

Waar werken de zorgmedewerkers?
Van de 1,7 miljoen zorgmedewerkers, werkt ruim een derde (37%) in de verpleging, verzorging en thuiszorg (VVT), volgens een rapport van het UWV. Ruim een kwart (26%) van het aantal banen in de zorg is in het ziekenhuis en 15% in de gehandicaptenzorg. De overige takken zijn kleiner.

Er werken gewoon echt tering veel mensen in de zorg en we hebben nog veel meer mensen nodig. Nu is 1:6 mensen werken in de zorgsector.

7 likes